Jag menar Hondas små 1.6 liters motorer.. RÖR dem inte på sig???
Dem är ju mästare på att få sina små motorer att gå som fan.
Min polare hade en civic -89 planat toppen osv, som projekt arbete.
När vi körde hem bilen till han möte vi en Mitsubushi 3000 vid rödljuset, vi hängde med ända upp till 100km/h (vi var till och med först längee) tills vi kom över 120km sträcket, tänk vad som hänt om vi trimmat seriöst då hade det vart en ganska bra killer ialf!
jag tror att topicen menar typ en bil med cirka 70hk eller liknande, inte just cylindervolymen. de finns små motorer med många pålar i och sen finns de stora motorer med lite pollar jämnfört med andra motorer i samma volym.
och sen att styla en klen bil går bra sålänge man inte lägger ner typ 60-70.000kr på stylinge och sedan tro att man kan få sålt den för typ 50.000kr... som jag sa i tidigare innlägg... vem köper en nissan sunny -87 N13 för 50.000kr även fast den är råstylad?
Då tappar man ju hela "sleeper" grejen. Finns inget roligare.
För icke bilkunniga snorungar så har ju du en farmorsbil... Misstänker att det finns mer än 1 nybliven körkortsägande 18åring som du har rökt vid ett rödljus
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Då tappar man ju hela "sleeper" grejen. Finns inget roligare.
För icke bilkunniga snorungar så har ju du en farmorsbil... Misstänker att det finns mer än 1 nybliven körkortsägande 18åring som du har rökt vid ett rödljus
den som slänger ut pengar på styling och inte motor är ju en kille som vill visa upp sig och synas. den som slänger ut pengar på motor och inte styling är ju en kille som vill använda bilen till det den är till för, köras
och när blev det så viktigt hur stor motor man har? 1,6 räcker gott och väl till den som vill trimma seriöst och har pengar. i japan piskar dom ju upp nissan 200 1,8 till över 1000 hk.
den som slänger ut pengar på styling och inte motor är ju en kille som vill visa upp sig och synas. den som slänger ut pengar på motor och inte styling är ju en kille som vill använda bilen till det den är till för, köras
och när blev det så viktigt hur stor motor man har? 1,6 räcker gott och väl till den som vill trimma seriöst och har pengar. i japan piskar dom ju upp nissan 200 1,8 till över 1000 hk.
Jag menar Hondas små 1.6 liters motorer.. RÖR dem inte på sig???
Dem är ju mästare på att få sina små motorer att gå som fan.
Min polare hade en civic -89 planat toppen osv, som projekt arbete.
När vi körde hem bilen till han möte vi en Mitsubushi 3000 vid rödljuset, vi hängde med ända upp till 100km/h (vi var till och med först längee) tills vi kom över 120km sträcket, tänk vad som hänt om vi trimmat seriöst då hade det vart en ganska bra killer ialf!
Varför tar du just honda som exempel? Mazdas 1.3L wankel har ju fan 238 hästar.. Sen handlade ju det inte om trimmning, eller storlek på motorn.. Utan bara om vad man tyckte om stylade bilar med runt 80 hästars disel snurra. En sån blir faktiskt aldrig speciellt snabb, särskilt inte med tanke på att de stylade bilarna brukar ha tunga stereoanläggningar osv.
(Så vidare imponerande är det inte att hänga på en 3000gt, om det var basmodellen, vilket det måste ha varit så är det 164 hästar på 1400 kilo bil, inte världens snabbaste alltså..)
"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"
sist men inte minst är väl det viktiga att den som stylar bilen själv tycker om modellen och vad dom gjort med den, skit i vad andra tycker gör vad ni själva känner för!
Jag menar Hondas små 1.6 liters motorer.. RÖR dem inte på sig???
Dem är ju mästare på att få sina små motorer att gå som fan.
Min polare hade en civic -89 planat toppen osv, som projekt arbete.
När vi körde hem bilen till han möte vi en Mitsubushi 3000 vid rödljuset, vi hängde med ända upp till 100km/h (vi var till och med först längee) tills vi kom över 120km sträcket, tänk vad som hänt om vi trimmat seriöst då hade det vart en ganska bra killer ialf!
Varför tar du just honda som exempel? Mazdas 1.3L wankel har ju fan 238 hästar.. Sen handlade ju det inte om trimmning, eller storlek på motorn.. Utan bara om vad man tyckte om stylade bilar med runt 80 hästars disel snurra. En sån blir faktiskt aldrig speciellt snabb, särskilt inte med tanke på att de stylade bilarna brukar ha tunga stereoanläggningar osv.
(Så vidare imponerande är det inte att hänga på en 3000gt, om det var basmodellen, vilket det måste ha varit så är det 164 hästar på 1400 kilo bil, inte världens snabbaste alltså..)
Du kan inte jämföra en wankelmotor med en kolvmotor, alldeles för olika konstruktion. Jag tycker hondas högvarviga kolvmotorer är perfekt argument till att man inte behöver stor motorvolym och turbo för att kunna åka hyggligt fort. Dock är det helt riktigt att ska man klämma in ljudinstallationer och sånt då hade då inte jag lagt några pengar på kraft och väghållning m.m. Känns för mig som bortkastade pengar eftersom det inte kommer gå att utnyttja om man slänger in en herre jösses ljudanläggning. Så till frågan från början om man kan styla en motorsvag bil, givetvis, allt handlar om pengar och i de flesta fall prioriteringar. Om man inte har råd med både styling och tuning som rätt så ofta är fallet skulle jag tro så väljer man ju givetvis det man känner helst för.
Så det är töntigare att styla en bil som man glider med för att visa upp, te.x. showbilar... Eller varför inte jänkefavoriten Low-Riders e dom helt kassa å bortkastade för dom inte går att köra fort??
Det är väl i så fall töntigare att hänga på ett par 19" å en himla massa plast å sterio i en effekt bil då det bara sabbar dess prestanda eller vad vet jag med mina ynka 1.6...
Jag menar Hondas små 1.6 liters motorer.. RÖR dem inte på sig???
Dem är ju mästare på att få sina små motorer att gå som fan.
Min polare hade en civic -89 planat toppen osv, som projekt arbete.
När vi körde hem bilen till han möte vi en Mitsubushi 3000 vid rödljuset, vi hängde med ända upp till 100km/h (vi var till och med först längee) tills vi kom över 120km sträcket, tänk vad som hänt om vi trimmat seriöst då hade det vart en ganska bra killer ialf!
Varför tar du just honda som exempel? Mazdas 1.3L wankel har ju fan 238 hästar.. Sen handlade ju det inte om trimmning, eller storlek på motorn.. Utan bara om vad man tyckte om stylade bilar med runt 80 hästars disel snurra. En sån blir faktiskt aldrig speciellt snabb, särskilt inte med tanke på att de stylade bilarna brukar ha tunga stereoanläggningar osv.
(Så vidare imponerande är det inte att hänga på en 3000gt, om det var basmodellen, vilket det måste ha varit så är det 164 hästar på 1400 kilo bil, inte världens snabbaste alltså..)
Mazdas Wankel på 1,3 har dubbla tändtakterna så den är inte egentligen på 1,3 liter den motsvarar 2,6 liters otto motor så det är ju inte så imponerande prestanda för att vara en turbo maskin.
Förstår fortfarande inte varför man inte kan styla en bil med liten motor. Och alla som tror att man bara vill synas har fel. Vissa ser det som konst och gillar helt enkelt vackra ting. Då förskönar man sin bil. Och som alla könsmogna vet så är inte skönhet och prestanda samma sak.
Lägger hellre pengarna på styling så bilen står ut och man tjänar att folk tycker om ens verk!
än att trimma bilen som man ändå inte behöver då 120\km är högsta hastighet i sverige, visst är det kanske kul att veta att man har riktigt bra potential under huven men ända gången man behöver det är ju vid dragrace eller på bana. nämner inte streetrace eftersom det inte finns i mitt huvud längre då jag blev av med körkortet när jag utförde det sist
Så sammafattning " Hellre snygg bil än übersnabb " (om det inte är lyxbil som har båda sakerna )