2760
Sök

Vad anser ni om att styla en "klen" bil?

dARKiE
5 031 Inlägg
2 februari 2006
#41
Tycker denna tråden är värdelös.

Jag menar Hondas små 1.6 liters motorer.. RÖR dem inte på sig???

Dem är ju mästare på att få sina små motorer att gå som fan.

Min polare hade en civic -89 planat toppen osv, som projekt arbete.

När vi körde hem bilen till han möte vi en Mitsubushi 3000 vid rödljuset, vi hängde med ända upp till 100km/h (vi var till och med först längee) tills vi kom över 120km sträcket, tänk vad som hänt om vi trimmat seriöst då hade det vart en ganska bra killer ialf!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

676 Inlägg
2 februari 2006
#42
jag tror att topicen menar typ en bil med cirka 70hk eller liknande, inte just cylindervolymen. de finns små motorer med många pålar i och sen finns de stora motorer med lite pollar jämnfört med andra motorer i samma volym.

och sen att styla en klen bil går bra sålänge man inte lägger ner typ 60-70.000kr på stylinge och sedan tro att man kan få sålt den för typ 50.000kr... som jag sa i tidigare innlägg... vem köper en nissan sunny -87 N13 för 50.000kr även fast den är råstylad?


dARKiE
5 031 Inlägg
2 februari 2006
#43
Jo, men honda har 90hk orginal så..

Håller med om att folk tror dem kan få skitmycket för bilen bara för dem sätter bakkjol och vinge på den..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

517 Inlägg
2 februari 2006
#44
Min personliga åsikt är att en bil ska inte se snabbare ut än vad den igentligen är.

Såld på Italienare
579 Inlägg
2 februari 2006
#45
Då tappar man ju hela "sleeper" grejen. Finns inget roligare. smile

1 432 Inlägg
3 februari 2006
#46
Johanromeo155 skrev:
Då tappar man ju hela "sleeper" grejen. Finns inget roligare. smile

För icke bilkunniga snorungar så har ju du en farmorsbil... Misstänker att det finns mer än 1 nybliven körkortsägande 18åring som du har rökt vid ett rödljus wink

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 februari 2006
#47
gränsen går när man sätter på en 5" slutdämp på en vanlig 1.6 helt orörd i motorn och med org avgass


Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 februari 2006
#48
och ja ja vet motorvilymen spelar ingen roll rx7an ligger väl på 1.3l wankel motor om ja inte e ute och cyklar


Bmw osv..

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
3 februari 2006
#49
man får ju renover först innan man lägger i drivkraft annars rasar ju möget ihop när steve blyfot tränger in i ens medvetande.  big_smile

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
3 februari 2006
#50
Jag lovar att hänga av vilken mi16 orginal med min orginal 1,6 med 5" avgas vilken dag som helst.
Min är oxå orginal wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

676 Inlägg
3 februari 2006
#51
men vem trimmar en motor som ligger på 70-80hk? ganska ovärt tycker jag iaf


Såld på Italienare
579 Inlägg
3 februari 2006
#52
SpeedOfLight skrev:
Johanromeo155 skrev:
Då tappar man ju hela "sleeper" grejen. Finns inget roligare. smile

För icke bilkunniga snorungar så har ju du en farmorsbil... Misstänker att det finns mer än 1 nybliven körkortsägande 18åring som du har rökt vid ett rödljus wink

smile

inkompetent
95 Inlägg
3 februari 2006
#53
den som slänger ut pengar på styling och inte motor är ju en kille som vill visa upp sig och synas.
den som slänger ut pengar på motor och inte styling är ju en kille som vill använda bilen till det den är till för, köras

och när blev det så viktigt hur stor motor man har? 1,6 räcker gott och väl till den som vill trimma seriöst och har pengar. i japan piskar dom ju upp nissan 200 1,8 till över 1000 hk.

Såld på Italienare
579 Inlägg
3 februari 2006
#54
dekoj skrev:
den som slänger ut pengar på styling och inte motor är ju en kille som vill visa upp sig och synas.
den som slänger ut pengar på motor och inte styling är ju en kille som vill använda bilen till det den är till för, köras

och när blev det så viktigt hur stor motor man har? 1,6 räcker gott och väl till den som vill trimma seriöst och har pengar. i japan piskar dom ju upp nissan 200 1,8 till över 1000 hk.

Allt är möjligt med en enorm turbo.

fresh'n'clean
147 Inlägg
3 februari 2006
#55
Darkie skrev:
Tycker denna tråden är värdelös.

Jag menar Hondas små 1.6 liters motorer.. RÖR dem inte på sig???

Dem är ju mästare på att få sina små motorer att gå som fan.

Min polare hade en civic -89 planat toppen osv, som projekt arbete.

När vi körde hem bilen till han möte vi en Mitsubushi 3000 vid rödljuset, vi hängde med ända upp till 100km/h (vi var till och med först längee) tills vi kom över 120km sträcket, tänk vad som hänt om vi trimmat seriöst då hade det vart en ganska bra killer ialf!

Varför tar du just honda som exempel? Mazdas 1.3L wankel har ju fan 238 hästar..
Sen handlade ju det inte om trimmning, eller storlek på motorn.. Utan bara om vad man tyckte om stylade bilar med runt 80 hästars disel snurra. En sån blir faktiskt aldrig speciellt snabb, särskilt inte med tanke på att de stylade bilarna brukar ha tunga stereoanläggningar osv.

(Så vidare imponerande är det inte att hänga på en 3000gt, om det var basmodellen, vilket det måste ha varit så är det 164 hästar på 1400 kilo bil, inte världens snabbaste alltså..)

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"

264 Inlägg
3 februari 2006
#56
sist men inte minst är väl det viktiga att den som stylar bilen själv tycker om modellen och vad dom gjort med den, skit i vad andra tycker gör vad ni själva känner för!

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637

305 Inlägg
3 februari 2006
#57
alxalx skrev:
Darkie skrev:
Tycker denna tråden är värdelös.

Jag menar Hondas små 1.6 liters motorer.. RÖR dem inte på sig???

Dem är ju mästare på att få sina små motorer att gå som fan.

Min polare hade en civic -89 planat toppen osv, som projekt arbete.

När vi körde hem bilen till han möte vi en Mitsubushi 3000 vid rödljuset, vi hängde med ända upp till 100km/h (vi var till och med först längee) tills vi kom över 120km sträcket, tänk vad som hänt om vi trimmat seriöst då hade det vart en ganska bra killer ialf!

Varför tar du just honda som exempel? Mazdas 1.3L wankel har ju fan 238 hästar..
Sen handlade ju det inte om trimmning, eller storlek på motorn.. Utan bara om vad man tyckte om stylade bilar med runt 80 hästars disel snurra. En sån blir faktiskt aldrig speciellt snabb, särskilt inte med tanke på att de stylade bilarna brukar ha tunga stereoanläggningar osv.

(Så vidare imponerande är det inte att hänga på en 3000gt, om det var basmodellen, vilket det måste ha varit så är det 164 hästar på 1400 kilo bil, inte världens snabbaste alltså..)

Du kan inte jämföra en wankelmotor med en kolvmotor, alldeles för olika konstruktion. Jag tycker hondas högvarviga kolvmotorer är perfekt argument till att man inte behöver stor motorvolym och turbo för att kunna åka hyggligt fort.
Dock är det helt riktigt att ska man klämma in ljudinstallationer och sånt då hade då inte jag lagt några pengar på kraft och väghållning m.m.
Känns för mig som bortkastade pengar eftersom det inte kommer gå att utnyttja om man slänger in en herre jösses ljudanläggning.
Så till frågan från början om man kan styla en motorsvag bil, givetvis, allt handlar om pengar och i de flesta fall prioriteringar. Om man inte har råd med både styling och tuning som rätt så ofta är fallet skulle jag tro så väljer man ju givetvis det man känner helst för.


18 Inlägg
3 februari 2006
#58
Så det är töntigare att styla en bil som man glider med för att visa upp, te.x. showbilar...
Eller varför inte jänkefavoriten Low-Riders e dom helt kassa å bortkastade för dom inte går att köra fort??

Det är väl i så fall töntigare att hänga på ett par 19" å en himla massa plast å sterio i en effekt bil
då det bara sabbar dess prestanda eller vad vet jag med mina ynka 1.6...


Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
3 februari 2006
#59
alxalx skrev:
Darkie skrev:
Tycker denna tråden är värdelös.

Jag menar Hondas små 1.6 liters motorer.. RÖR dem inte på sig???

Dem är ju mästare på att få sina små motorer att gå som fan.

Min polare hade en civic -89 planat toppen osv, som projekt arbete.

När vi körde hem bilen till han möte vi en Mitsubushi 3000 vid rödljuset, vi hängde med ända upp till 100km/h (vi var till och med först längee) tills vi kom över 120km sträcket, tänk vad som hänt om vi trimmat seriöst då hade det vart en ganska bra killer ialf!

Varför tar du just honda som exempel? Mazdas 1.3L wankel har ju fan 238 hästar..
Sen handlade ju det inte om trimmning, eller storlek på motorn.. Utan bara om vad man tyckte om stylade bilar med runt 80 hästars disel snurra. En sån blir faktiskt aldrig speciellt snabb, särskilt inte med tanke på att de stylade bilarna brukar ha tunga stereoanläggningar osv.

(Så vidare imponerande är det inte att hänga på en 3000gt, om det var basmodellen, vilket det måste ha varit så är det 164 hästar på 1400 kilo bil, inte världens snabbaste alltså..)

Mazdas Wankel på 1,3 har dubbla tändtakterna så den är inte egentligen på 1,3 liter den motsvarar 2,6 liters otto motor så det är ju inte så imponerande prestanda för att vara en turbo maskin.

Förstår fortfarande inte varför man inte kan styla en bil med liten motor.
Och alla som tror att man bara vill synas har fel.
Vissa ser det som konst och gillar helt enkelt vackra ting.
Då förskönar man sin bil.
Och som alla könsmogna vet så är inte skönhet och prestanda samma sak.

Get my point..?

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

dARKiE
5 031 Inlägg
3 februari 2006
#60
Lägger hellre pengarna på styling så bilen står ut och man tjänar att folk tycker om ens verk!

än att trimma bilen som man ändå inte behöver då 120\km är högsta hastighet i sverige, visst är det kanske kul att veta att man har riktigt bra potential under huven men ända gången man behöver det är ju vid dragrace eller på bana. nämner inte streetrace eftersom det inte finns i mitt huvud längre då jag blev av med körkortet när jag utförde det sist smile

Så sammafattning " Hellre snygg bil än übersnabb " (om det inte är lyxbil som har båda sakerna wink )
Senast redigerat av Darkie (3 februari 2006)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade


Sök