Vad anser ni om att styla en "klen" bil?

Johlsson "A Johlsson"
3 februari 2006 · 302 Inlägg

Motor och motor... har enbart en 1,8 med kompressormatning, men med en bil som landar på under 1000 kilo och strax över 200 hks och 300 i vrid, så rör det på sig väldigt fint vilket som. Dock, så började jag med det yttre, två år averkades med en vanlig 90 hästars RP motor innan man slängde ner en Forssbergs Trimmad GTi 8V och nu sitter man med en G60. Så, ja, det är ju upp till var och en, tycker inte alls det är något fel med en "klen" bil och mycket utseende, man har ju olika prioriteringar, har en mängd med folk runt en som kör fina bilar med fina motorer, dock så kör de ju inte så mycket med dem mycket pgs av deras soppa förbrukning, så det finns ju plus och minus med allt.

Nej, kör med vad du/ni själv anser är fint, var och en för sig själv. smile

Johanromeo155 Såld på Italienare
3 februari 2006 · 579 Inlägg

Mtorvolym har ingenting att göra med prestanda.
Snacka om fördomsfull kommentar!

NiTroN
3 februari 2006 · 115 Inlägg

Håller med Darkie. "hellre snygg än übersnabb".
sen tycker jag att det är inte någon har nånting med den andres bil att göra..
så för all del.. styla på!

Senast redigerat av NiTroN (3 februari 2006)

Ground Zero från www.Blekingebilradio.com
http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=360824 min co-pilot Micke i slipning!
edis_87
3 februari 2006 · 279 Inlägg

styla den.. roligare att ha en snygg bil och klan bil än en som är lite power i men som är ful...
tycker jag i allafal:)

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
Johanromeo155 Såld på Italienare
3 februari 2006 · 579 Inlägg

NiTroN skrev:
Håller med Darkie. "hellre snygg än übersnabb".
sen tycker jag att det är inte någon har nånting med den andres bil att göra..
så för all del.. styla på!

Ne men vad är meningen med forum då?

Darkie dARKiE
3 februari 2006 · 5 031 Inlägg

Johanromeo155 skrev:

NiTroN skrev:
Håller med Darkie. "hellre snygg än übersnabb".
sen tycker jag att det är inte någon har nånting med den andres bil att göra..
så för all del.. styla på!

Ne men vad är meningen med forum då?

att prata om styling och dylikt? visa sitt projekt osv? visst du kanske gillar snabba bilar jag gillar snygga , eftersom snygga "cruisar" man ändå runt i stan med så man behöver inte 300hk under huven smile aja vad jag anser ialf. ni får tycka vad ni vill

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
loudness
3 februari 2006 · 4 554 Inlägg

styling och stor motor går ju inte ihop.. har man stor motor kan man inte köra sakta och då syns ju inte mer än ett streck av bilen:P så de e givet liten motor massa styling:D

NiTroN
4 februari 2006 · 115 Inlägg

jag tänkte mer att om man är nöjd med sin bil så är ju det hela huvudsaken och att man ska inte behöva ändra nånting bara för att nån annan säger så.

Ground Zero från www.Blekingebilradio.com
http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=360824 min co-pilot Micke i slipning!
OverBoosted AUTOBAHNRASER
4 februari 2006 · 3 804 Inlägg

BMTech skrev:
Jag lovar att hänga av vilken mi16 orginal med min orginal 1,6 med 5" avgas vilken dag som helst.
Min är oxå orginal wink

Haha smile  ja menade svaga 1,6or typ som min brors toledo 1,6 på 90 eller 110hk (glömt)


Bmw osv..
MarcusL #2573
4 februari 2006 · 1 489 Inlägg

Och hur många häst ska en bil ha för att räknas som "klen" då ?

En del har inte råd och bygga motor så dom bygger lite på bilen istället, jag är väl en av dom smile

• Även den starka måste ta i när han skiter
OtttO
4 februari 2006 · 24 Inlägg

jag tycker inte att de spelar ngn roll hur mkt effekt det är... visst det är kul me mkt å gasa med.. men om man vill att de ska va billigt är de ju bättre å ha lite å köra me

Projekt GreenScorpio!
http://www.garaget.org/?car=15011
Audi 200 20v TQ "LLM Racing" (1990)
Bigge
5 februari 2006 ·

Det beror väll mycket på vad man har för intresse och kunskap också. Jag är ingen höjdare på å skruva under huven så jag köper hellre en vinge å slänger på än gör det värre än va det redan är motormässigt ; )

patrik79
5 februari 2006 · 782 Inlägg

klart att man ska styla en slö bil bara man inte stoppar i en kromad bur, fjäderbensstag, fejkade lustgasflaskor, rallystolar, värsta slitsade bromsskivorna och 6 kolvs ok och stcc strajps i en bil med slöaste motorn. Skriver en som har en porsche 924 helt ombyggd till 944 utom motorn, en polo diesel utan turbo som ska i skapligt med stereo, lite plast, mycket klistermärken och lite färg och en gammal jänk som blir kompressor matad till sommaren men inte blir det någon direkt "styling" för det. så visst kan man styla en slö bil bara man inte klämmer på massa racing grejor för då blir det bara löjligt enligt mig.

kjempe
5 februari 2006 · 27 Inlägg

Skit i stylingen. Gör bara bilen "clean", dvs, inte en massa tjafs som sticker ut för mycket.
Bättra att småtrimma och köra sönder. Plast väger. smile

Iggson
1 mars 2007 · 55 Inlägg

gammal tråd men jag tyckte den var intressant ^^

visst tusan kan man styla en motorsvag bil, men jag själv skulle inte göra det, skulle kännas så jäkla frustrerande att kliva in i min stylade och fräscha bil utan att ha nått under huven, finns inge tråkigare än att sätta sig i en bil där det knappt händer nått när man trycker på gasen, och är den stylad skulle det kännas ännu tråkigare.

Som att knulla med kondom ungefär

sk8kungenapa StylingFreak
1 mars 2007 · 220 Inlägg

Det beror ju helt på vad man har för önskemål med sin bil. Min har bara 175 - 180hk men jag vill att den ska vara snygg. Jag blir lätt dragen av en skruttig bil med massa hästar men det är inte en sån bil jag vill ha. sen litervolymen är fel sätt att mäta en "klen" bil. tex RX7 hav väll bara en 1,6 liters vankelmotor men nog fan drar den på som synden.

styling or tuning?
Fredrik.Gustavsson
1 mars 2007 · 2 123 Inlägg

sk8kungenapa skrev:
Det beror ju helt på vad man har för önskemål med sin bil. Min har bara 175 - 180hk men jag vill att den ska vara snygg. Jag blir lätt dragen av en skruttig bil med massa hästar men det är inte en sån bil jag vill ha. sen litervolymen är fel sätt att mäta en "klen" bil. tex RX7 hav väll bara en 1,6 liters vankelmotor men nog fan drar den på som synden.

RX-7:an har faktiskt bara en 1.3L motor men med dubbelturbo dock.

Kettunen
1 mars 2007 ·

Min firebird har PIGGA 224 hästar och det tycker jag är UTMÄRKT.

Pedram
1 mars 2007 · 4 Inlägg

sk8kungenapa skrev:
Det beror ju helt på vad man har för önskemål med sin bil. Min har bara 175 - 180hk men jag vill att den ska vara snygg. Jag blir lätt dragen av en skruttig bil med massa hästar men det är inte en sån bil jag vill ha. sen litervolymen är fel sätt att mäta en "klen" bil. tex RX7 hav väll bara en 1,6 liters vankelmotor men nog fan drar den på som synden.

RX7 har 1.3 liters wankel

Smoke
1 mars 2007 · 692 Inlägg

Om jag inte minns helt fel så får man bara köra 110 i Sverige? smile

Ställ ut en bil på elmia, plocka ut motorn och stäng huven, du kan vinna 1:a pris ändå?smile

Dom som är intresserad av styling, styla bilen. Inget fel med att styla en "motor svag" bil?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang