2390
Sök

Bilval, Japanskt eller Amerikanskt?

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
Hursomhelst boys n girls.. köpte mig en camaro iroc z28 igår.. med dubbla 3" rör och 350 motorn.. fy fan vad underbart den låter.. jävligt kul att skrämma folk med också mohahaha wink

"Liberty of thought is the life of the soul"

Offroad Racing
3 122 Inlägg
8 augusti 2008
Då gjorde du rätt val big_smile

"Nothing beats cubic inches"   tongue

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 963 Inlägg
8 augusti 2008
Japanskt eller tyskt är enda smile men eftersom tyskt inte finns me så japanskt!

Men are not born - Men are made

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
henke_99 skrev:
Då gjorde du rätt val big_smile

"Nothing beats cubic inches"   tongue

eller "Om du inte får upp tasken till v8.a med raka rör får du aldrig upp den" hahaha

1 963 Inlägg
8 augusti 2008
Hehehe är inte tasken pungen big_smile den får ja aldrig upp yikes

712 Inlägg
8 augusti 2008
Siarnaq skrev:
En hemlighet med att GN har rätt bra 0-100 tid är ett system som gör att just innan man ska sticka iväg, eller "launcha" så det heter, så höjer sig bakändan för att få bättre grepp. tongue Ganska smart byggt av amerikanarna där.

Vet du exakt hur det fungerar..?

Hittade förövrigt denna på Blocket.. mycket pengar.. undrar vad dom går på i USA.
http://www.blocket.se/vi/16867500.htm?ca=8_s&last=1

Va de nån som sa sleeeeeper..? big_smile

Avstängd
962 Inlägg
8 augusti 2008
Japanskt hela dagen.

Amerikanskt är vattensängar.

712 Inlägg
8 augusti 2008
hedley skrev:
Hursomhelst boys n girls.. köpte mig en camaro iroc z28 igår.. med dubbla 3" rör och 350 motorn.. fy fan vad underbart den låter.. jävligt kul att skrämma folk med också mohahaha wink

Bra val big_smile Släng upp lite mer bilder vett ja..
Har för mig jag sett någon kromad, lite större variant av dessa orginalfälgar som skulle se riktigt bra ut. Nån här kanske vet vilka jag menar

198 Inlägg
9 augusti 2008
Grattis till ett schysst bilval. Har sett dig på camaroforumet redan men tycker att du ska gå med i Camaro Club Sweden. Mycket trevligt folk, träffar och rabatter lite här och var också.

1332 - Överjävlig

35 Inlägg
9 augusti 2008
Gratulerar till bilvalet och önskar dig många roliga stunder med bilen:) Håller med sätt upp en bild eller två här så kan folk kolla in den genast när dom läser denna tråd:)

Saaboholic
3 129 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
Hehe dom kan besöka min sida och se bild annars.. men men fler bilder kommer, HAF FÖRTRÖSTAN!^^

Angående camaro club sweden så känns det rätt bortkastat att betala för ett medlemsskap när det är 4mån kvar av året.

Meister
6 763 Inlägg
9 augusti 2008
prodrive skrev:
Japanskt hela dagen.

Amerikanskt är vattensängar.

Men vakna upp. Det är inte 60-tal längre. Och japsare från den tiden va nog inte så värst i krökarna de heller.

Men bilen ser fin ut big_smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
9 augusti 2008
T16_AeRo skrev:
Vet du exakt hur det fungerar..?

Hittade förövrigt denna på Blocket.. mycket pengar.. undrar vad dom går på i USA.
http://www.blocket.se/vi/16867500.htm?ca=8_s&last=1

Va de nån som sa sleeeeeper..? big_smile

Jag vet tyvärr inte hur det funkar, men om man studerar videor så ser man det klart som dagen. Vill få tag i en GN själv så jag kan kolla hur allt funkar. tongue

I USA ligger dom i orginal utförande runt 35 - 40k dollar. Vilket är 210 till 240k och sen frakten på runt 50k.

Så den var ganska prisvärd. Med lite modifieringar så är det en sleeper som gör låga elvor, med lite trim så ligger man på 10 sek. Finns ju såna i USA som kör 8 sekunders repor som är gatlegala.

On topic; Gratulerar till köpet, du kommer inte att bli besviken. wink

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

hater
656 Inlägg
9 augusti 2008
som att kasta pengar i sjön

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

1 963 Inlägg
9 augusti 2008
Jag är japanare men den där buicken va ta me fan de värsta ja sett tror ja.. aldrig hört talas om innan! Drömbil redan big_smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
9 augusti 2008
Felax skrev:
Jag är japanare men den där buicken va ta me fan de värsta ja sett tror ja.. aldrig hört talas om innan! Drömbil redan big_smile

Haha sant, den är något i hästväg, helt sjuk bil egentligen. tongue

Kan väl sponsra med två videor då. tongue

http://www.youtube.com/watch?v=P6kIwJRNWKc

Det med en Stage 2 motor så att säga med alcohol injection, gatlegal med 1500+ hästar. :p Lyssna hur turbon viner. xD

http://www.youtube.com/watch?v=caCMBWLH … re=related

En 8 sekunders GN på gatan. tongue

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
9 augusti 2008
alseryd skrev:
Kanske jag skulle sälja Rivieran och köpa en???
Vad tror du??
Mvh Eva.

Haha njaa, kanske inte sälja Rivieran, men christers El Camino? tongue

7 120 Inlägg
9 augusti 2008
Måste vara ett stort hus ni bor i om ni inte orkar gå till varandra och prata om sånt i verkligheten istället wink

7 120 Inlägg
9 augusti 2008
Man behöver inte skriva 999999 utropstecken för att göra sig förstådd. smile
Tycker inte mitt inlägg var drygt på nåt sätt.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
9 augusti 2008
Aerodynamik skrev:
Man behöver inte skriva 999999 utropstecken för att göra sig förstådd. smile
Tycker inte mitt inlägg var drygt på nåt sätt.

Ärligt talat, allting du säger ryker av överklass komplex. Det är väldigt drygt faktiskt.

Sök