Datortråden

alex_side Neerd
22 september 2008 · 1 596 Inlägg

i need some help;) haha är såhär att jag har en dator som inte vill starta. den gick i början med sen började skärmen bara blinka...fattar inte vad som hände men iaf, det jag har provat är:

Byta graffikkort!
Byta nät agg!
Bytat alla kablar

kan hdd bara lagt av sådär?:S och en sak till jag kommer inte ens in i setupen längre...ngn som har ngt förslag tack?

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
alex_side Neerd
22 september 2008 · 1 596 Inlägg

ingen med ngn ide??

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Mortalis VW-nörd?
22 september 2008 · 4 332 Inlägg

Kommer du inte ens in i BIOS setupen så är det inte hårddisken som är problemet...
Hur laddar BIOS, laddar de öht eller var stannar det i så fall?
Kan vara så att ditt moderkort sjungit på sista versen..men behöver mer info först.

alex_side Neerd
22 september 2008 · 1 596 Inlägg

Mortalis skrev:
Kommer du inte ens in i BIOS setupen så är det inte hårddisken som är problemet...
Hur laddar BIOS, laddar de öht eller var stannar det i så fall?
Kan vara så att ditt moderkort sjungit på sista versen..men behöver mer info först.

ne asså den kommer inte längre än till "där man kan välja att man vill in i biosen genom att trycka delete" sen även om jag trycker för fullt så tar det ca 3 sekunder sen slocknar den.. precis som om den bara går i väntläge elr ngt... går inte göra ett skit.. big_smile fucked up shiiet jag som vill ha igång skiten

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Meanstreaker
22 september 2008 · 119 Inlägg

Jag var med om en liknande grej, då var det mitt nätaggregat som lagt av. Det kunde inte leverera tillräckligt med mos för att starta upp hårdvaran och då stänger den av sig istället. Hade garanti kvar, fick ett nytt och då funkade allt som vanligt igen.

EDIT: Såg inte att du provat byta nätagg.

Senast redigerat av Meanstreaker (22 september 2008)

alex_side Neerd
22 september 2008 · 1 596 Inlägg

Meanstreaker skrev:
Jag var med om en liknande grej, då var det mitt nätaggregat som lagt av. Det kunde inte leverera tillräckligt med mos för att starta upp hårdvaran och då stänger den av sig istället. Hade garanti kvar, fick ett nytt och då funkade allt som vanligt igen.

oofan.. har provat med nytt nät agg på 400w istället för de 350 som var innan men det var inte det som var fel.... ngt e skumt^^

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Mortalis VW-nörd?
22 september 2008 · 4 332 Inlägg

Vad har du för hårdvara i datorn typ då? Kanske är så att det är för klent bara.
Watten säger inte alltid allt om man säger så, vissa märken e sämre på att använda strömmen, dvs slösar bort den..

expect1991
22 september 2008 · 1 814 Inlägg

Man kan ha en 600W skit agg som ger mindre ström än ett 450W kvalitéts agg, Kolla på V värden istället. Hur strömmen är fördelad över dem olika linorna påverkar mycket wink

Mollllgan
12 oktober 2008 ·

Tjenna.. Hur gör man  för att ex hänvisa någon till www.blocket.se men ist för att ha www.blocket.se så skriver man klicka *här* och wossssshhhhh så är man inne på blocket...

Fattar inte det alls

Senast redigerat av _S40_ (12 oktober 2008)

Takashi Got VTEC?
17 oktober 2008 · 1 593 Inlägg

_S40_ skrev:
Tjenna.. Hur gör man  för att ex hänvisa någon till www.blocket.se men ist för att ha www.blocket.se så skriver man klicka *här* och wossssshhhhh så är man inne på blocket...

Fattar inte det alls

Kolla här..

http://img55.imageshack.us/img55/3189/namnlsxn4.th.pnghttp://img55.imageshack.us/images/thpix.gif



Det står här också --> http://www.garaget.org/forum/help.php

Senast redigerat av Takashi (17 oktober 2008)

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
Mortalis VW-nörd?
17 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

_S40_ skrev:
Tjenna.. Hur gör man  för att ex hänvisa någon till www.blocket.se men ist för att ha www.blocket.se så skriver man klicka *här* och wossssshhhhh så är man inne på blocket...

Fattar inte det alls

Vadå ska du göra en hemsida? isf kan du la bara skriva: Klicka <a href="www.dinlänk.se">Här</a>

Albin_V8
22 februari 2009 · 155 Inlägg

Nyss köpt ny dator och grejorna är;
Samsung SH-S223F SATA Bulk
Cooler Master Dominator
Cooler Master Silent Pro 600W
Sapphire Radeon HD4870 1GB
Western Digital Caviar Green 640GB SATA2
Kingston HyperX 2GB DDR2 1066Mhz Retail x2
XFX nForce 780s Hybrid SLI
AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3,0GHz, Socket AM2+ Boxed m. fläkt

Duger delarna ? smile
Vad har ni för grejor i era datorer?

Snyggast Behöver inte Vara Bäst!
Syns du inte, finns du inte!
Rquired Allmänt envis
22 februari 2009 · 12 512 Inlägg

Albin_V8 skrev:
Nyss köpt ny dator och grejorna är;
Samsung SH-S223F SATA Bulk
Cooler Master Dominator
Cooler Master Silent Pro 600W
Sapphire Radeon HD4870 1GB
Western Digital Caviar Green 640GB SATA2
Kingston HyperX 2GB DDR2 1066Mhz Retail x2
XFX nForce 780s Hybrid SLI
AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3,0GHz, Socket AM2+ Boxed m. fläkt

Duger delarna ? smile
Vad har ni för grejor i era datorer?

Beror ju på vad du ska använda datorn till, men det låter som fullt godtagbara prylar smile
Ska du köra Vista på den? Rekommenderar åtminstone 4gb minne då (3.2 är max i ett 32bits system då den inte kan adressera mer). Har själv kört Vista på en stationär med 2gb och det var inte kul alls. med 4gb började det hända saker.

Själv sitter man på en laptop med:
Intel C2D T9400 2.53Ghz
Nvidia 9600mGT
4GB 1066mhz RAM
320gb HDD
Full-HD skärm och bluray
Samt Vista home 32bit

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
jojje81 George
23 februari 2009 · 1 956 Inlägg

Ännu en med lite problem!

Jag har en bärbar Fujitsu Siemens Amilo Pi1505 Med Vista Ultimate x64 installerat.

Eftersom jag nyligen blivit arbetslös så försöker jag döda tid framför CS (ja du läste rätt tongue) på kvällarna.

Nu är det så att grafikkortet värkar inte palla med längre. Det gick hur bra som helst att spela tidigare utan några problem.
Fattar inte vad jag ska göra längre blir inte klok på detta!!! För övrigt fungerar datan utmärkt.

Jag har gjort enligt alla konstens regler (tror jag) med att rensa skräp. Gjort rent registret defragrat m.m m.m.m.m.

Snälla hjälp!

Senast redigerat av jojje81 (23 februari 2009)

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
Albin_V8
23 februari 2009 · 155 Inlägg

jojje81 skrev:
Ännu en med lite problem!

Jag har en bärbar Fujitsu Siemens Amilo Pi1505 Med Vista Ultimate x64 installerat.

Eftersom jag nyligen blivit arbetslös så försöker jag döda tid framför CS (ja du läste rätt tongue) på kvällarna.

Nu är det så att grafikkortet värkar inte palla med längre. Det gick hur bra som helst att spela tidigare utan några problem.
Fattar inte vad jag ska göra längre blir inte klok på detta!!! För övrigt fungerar datan utmärkt.

Jag har gjort enligt alla konstens regler (tror jag) med att rensa skräp. Gjort rent registret defragrat m.m m.m.m.m.

Snälla hjälp!

En liten snabb bara, prova söka drivrutiner om de kanske finns nått smile

Snyggast Behöver inte Vara Bäst!
Syns du inte, finns du inte!
Albin_V8
23 februari 2009 · 155 Inlägg

Rquired skrev:

Albin_V8 skrev:
Nyss köpt ny dator och grejorna är;
Samsung SH-S223F SATA Bulk
Cooler Master Dominator
Cooler Master Silent Pro 600W
Sapphire Radeon HD4870 1GB
Western Digital Caviar Green 640GB SATA2
Kingston HyperX 2GB DDR2 1066Mhz Retail x2
XFX nForce 780s Hybrid SLI
AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3,0GHz, Socket AM2+ Boxed m. fläkt

Duger delarna ? smile
Vad har ni för grejor i era datorer?

Beror ju på vad du ska använda datorn till, men det låter som fullt godtagbara prylar smile
Ska du köra Vista på den? Rekommenderar åtminstone 4gb minne då (3.2 är max i ett 32bits system då den inte kan adressera mer). Har själv kört Vista på en stationär med 2gb och det var inte kul alls. med 4gb började det hända saker.

Själv sitter man på en laptop med:
Intel C2D T9400 2.53Ghz
Nvidia 9600mGT
4GB 1066mhz RAM
320gb HDD
Full-HD skärm och bluray
Samt Vista home 32bit

Japp ska köra Vista, nog för att jag gillar XP mer men för att få en annan känsla vid datorn, finns ju teman oså men nja.                   
Japp, de är två stycken två gigare (1066mhz) så blir ju 4gb tsm i ram smile
Är väl mest till för att surfa, spela typ lite Wow och så smile

Senast redigerat av Albin_V8 (23 februari 2009)

Snyggast Behöver inte Vara Bäst!
Syns du inte, finns du inte!
Rquired Allmänt envis
23 februari 2009 · 12 512 Inlägg

Albin_V8 skrev:

Rquired skrev:

Albin_V8 skrev:
Nyss köpt ny dator och grejorna är;
Samsung SH-S223F SATA Bulk
Cooler Master Dominator
Cooler Master Silent Pro 600W
Sapphire Radeon HD4870 1GB
Western Digital Caviar Green 640GB SATA2
Kingston HyperX 2GB DDR2 1066Mhz Retail x2
XFX nForce 780s Hybrid SLI
AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3,0GHz, Socket AM2+ Boxed m. fläkt

Duger delarna ? smile
Vad har ni för grejor i era datorer?

Beror ju på vad du ska använda datorn till, men det låter som fullt godtagbara prylar smile
Ska du köra Vista på den? Rekommenderar åtminstone 4gb minne då (3.2 är max i ett 32bits system då den inte kan adressera mer). Har själv kört Vista på en stationär med 2gb och det var inte kul alls. med 4gb började det hända saker.

Själv sitter man på en laptop med:
Intel C2D T9400 2.53Ghz
Nvidia 9600mGT
4GB 1066mhz RAM
320gb HDD
Full-HD skärm och bluray
Samt Vista home 32bit

Japp ska köra Vista, nog för att jag gillar XP mer men för att få en annan känsla vid datorn, finns ju teman oså men nja.                   
Japp, de är två stycken två gigare (1066mhz) så blir ju 4gb tsm i ram smile
Är väl mest till för att surfa, spela typ lite Wow och så smile

Haha ojdå, läste det som att du skulle enbart ha 2gb i den. Men då räcker det gott och väl ju smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
jojje81 George
23 februari 2009 · 1 956 Inlägg

Albin_V8 skrev:

jojje81 skrev:
Ännu en med lite problem!

Jag har en bärbar Fujitsu Siemens Amilo Pi1505 Med Vista Ultimate x64 installerat.

Eftersom jag nyligen blivit arbetslös så försöker jag döda tid framför CS (ja du läste rätt tongue) på kvällarna.

Nu är det så att grafikkortet värkar inte palla med längre. Det gick hur bra som helst att spela tidigare utan några problem.
Fattar inte vad jag ska göra längre blir inte klok på detta!!! För övrigt fungerar datan utmärkt.

Jag har gjort enligt alla konstens regler (tror jag) med att rensa skräp. Gjort rent registret defragrat m.m m.m.m.m.

Snälla hjälp!

En liten snabb bara, prova söka drivrutiner om de kanske finns nått smile

Dom nyaste drivrutinerna är installerade.. Och dom är inte direkt nya 2007 släptes dom. Finns på hemsidan.

Så frågan kvarstår... vad göra?hmm

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
Albin_V8
23 februari 2009 · 155 Inlägg

jojje81 skrev:

Albin_V8 skrev:

jojje81 skrev:
Ännu en med lite problem!

Jag har en bärbar Fujitsu Siemens Amilo Pi1505 Med Vista Ultimate x64 installerat.

Eftersom jag nyligen blivit arbetslös så försöker jag döda tid framför CS (ja du läste rätt tongue) på kvällarna.

Nu är det så att grafikkortet värkar inte palla med längre. Det gick hur bra som helst att spela tidigare utan några problem.
Fattar inte vad jag ska göra längre blir inte klok på detta!!! För övrigt fungerar datan utmärkt.

Jag har gjort enligt alla konstens regler (tror jag) med att rensa skräp. Gjort rent registret defragrat m.m m.m.m.m.

Snälla hjälp!

En liten snabb bara, prova söka drivrutiner om de kanske finns nått smile

Dom nyaste drivrutinerna är installerade.. Och dom är inte direkt nya 2007 släptes dom. Finns på hemsidan.

Så frågan kvarstår... vad göra?hmm

Vad är det som händer ?
Startar cs och stängs av dirr? felmeddelanden vid connect eller vad, Beskriv problemet tongue

Senast redigerat av Albin_V8 (23 februari 2009)

Snyggast Behöver inte Vara Bäst!
Syns du inte, finns du inte!
jojje81 George
23 februari 2009 · 1 956 Inlägg

Albin_V8 skrev:

jojje81 skrev:

Albin_V8 skrev:
En liten snabb bara, prova söka drivrutiner om de kanske finns nått smile

Dom nyaste drivrutinerna är installerade.. Och dom är inte direkt nya 2007 släptes dom. Finns på hemsidan.

Så frågan kvarstår... vad göra?hmm

Vad är det som händer ?
Startar cs och stängs av dirr? felmeddelanden vid connect eller vad, Beskriv problemet tongue

Problemet kan beskrivas enklast som att grafiken inte pallar med spelet. Oavsett om jag har det på 16 eller 32bitars. Spelar ingen roll vilken upplösning heller. Det hackar och håller på. För den som lirat lite cs borde veta att 20fps är inte mycke å hurra för. Borde iaf ligga på minst 70fps om det ska fungera någorlunda.
Tidigare låg den omkring där.
Många gånger har hela datan stängt av sig själv pga överhettning! (har tom lagt distanser under data
n för mer luft)

Kastas det mycket bomber och flash är det nästan omöjligt att äns vända sig om. Allt stannar till och nästa sekund ligger man död.... och vad händer sen? jo man blir ARG!! cool

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang