Datortråden

Albin_V8
23 februari 2009 · 155 Inlägg

jojje81 skrev:

Albin_V8 skrev:

jojje81 skrev:

Dom nyaste drivrutinerna är installerade.. Och dom är inte direkt nya 2007 släptes dom. Finns på hemsidan.

Så frågan kvarstår... vad göra?hmm

Vad är det som händer ?
Startar cs och stängs av dirr? felmeddelanden vid connect eller vad, Beskriv problemet tongue

Problemet kan beskrivas enklast som att grafiken inte pallar med spelet. Oavsett om jag har det på 16 eller 32bitars. Spelar ingen roll vilken upplösning heller. Det hackar och håller på. För den som lirat lite cs borde veta att 20fps är inte mycke å hurra för. Borde iaf ligga på minst 70fps om det ska fungera någorlunda.
Tidigare låg den omkring där.
Många gånger har hela datan stängt av sig själv pga överhettning! (har tom lagt distanser under data
n för mer luft)

Kastas det mycket bomber och flash är det nästan omöjligt att äns vända sig om. Allt stannar till och nästa sekund ligger man död.... och vad händer sen? jo man blir ARG!! cool

Åfan, ja 20 FPS är ju inget att hurra för ligger på 100 hela tiden jag tongue
Vet faktiskt inte mer, men skumt om de har klarat CS förr och nu inte..

Snyggast Behöver inte Vara Bäst!
Syns du inte, finns du inte!
jojje81 George
23 februari 2009 · 1 956 Inlägg

Ja man blir ju CP mest för att man undrar varför!

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
Casy vinnarskalle!
23 februari 2009 · 907 Inlägg

Installerat om din dator något på senare tid? Annars är det ett gott råd. Och dom nyaste drivrutinerna behöver nödvändigtvis inte vara dom bästa för cs.. det är trots allt ett gammalt spel.

BMW M3 "Crisis" (2002)
jojje81 George
23 februari 2009 · 1 956 Inlägg

Casy skrev:
Installerat om din dator något på senare tid? Annars är det ett gott råd. Och dom nyaste drivrutinerna behöver nödvändigtvis inte vara dom bästa för cs.. det är trots allt ett gammalt spel.

Ja formaterat och installerat om Vista för ca 2 mån sen.

Drivrutinerna är ju inte spec nya. tror inte dom blivit uppdaterade nånting. Release datum är 06 2007
Har även provat att installera drivrutinerna från skivan som följde med datan med samma resultat.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Autonom
26 juni 2009 · 319 Inlägg

Lyft! smile

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.
Rquired Allmänt envis
3 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Tänkte väcka upp tråden med en liten fråga, Tracking Cookies är det något att oroa sig för? Bara nått jag såg och blev osäker över då namnet låter suspekt. Google ger inte så mycket, som jag tolkar det är det bara information om hemsidor den sparar på.

Har scannat datorn med ad-aware, avg, mbam, housecall osv ett flertal gånger men dessa har aldrig hittat något. Men funderar fortfarande över denna cookie, nån som vet vad det är/gör? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Sushikocken Sleeper
3 juli 2009 · 3 084 Inlägg

Rquired skrev:
Tänkte väcka upp tråden med en liten fråga, Tracking Cookies är det något att oroa sig för? Bara nått jag såg och blev osäker över då namnet låter suspekt. Google ger inte så mycket, som jag tolkar det är det bara information om hemsidor den sparar på.

Har scannat datorn med ad-aware, avg, mbam, housecall osv ett flertal gånger men dessa har aldrig hittat något. Men funderar fortfarande över denna cookie, nån som vet vad det är/gör? smile

Inget farligt webbsidor som lagrar info på din dator bara så att de ska gå snabbare för dem att få upp all jobbig reklam tongue men kör du Firefox och trycker Verktyg/rensa ut känsliga data så kan du rensa cookie mappen.

citat från en annan sida:
"Tracking cookies är cookies som håller reda på t ex vilka annonser du har sett och klickat på eller om du har besökt webbsidan tidigare (så att det går att räkna unika besökare). Cookies är aldrig farliga för datorn utan mer för den personliga integriteten så det är bra att rensa bort dem ibland."

Senast redigerat av Sushikocken (3 juli 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Rquired Allmänt envis
3 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Sushikocken skrev:

Rquired skrev:
Tänkte väcka upp tråden med en liten fråga, Tracking Cookies är det något att oroa sig för? Bara nått jag såg och blev osäker över då namnet låter suspekt. Google ger inte så mycket, som jag tolkar det är det bara information om hemsidor den sparar på.

Har scannat datorn med ad-aware, avg, mbam, housecall osv ett flertal gånger men dessa har aldrig hittat något. Men funderar fortfarande över denna cookie, nån som vet vad det är/gör? smile

Inget farligt webbsidor som lagrar info på din dator bara så att de ska gå snabbare för dem att få upp all jobbig reklam tongue men kör du Firefox och trycker Verktyg/rensa ut känsliga data så kan du rensa cookie mappen.

citat från en annan sida:
"Tracking cookies är cookies som håller reda på t ex vilka annonser du har sett och klickat på eller om du har besökt webbsidan tidigare (så att det går att räkna unika besökare). Cookies är aldrig farliga för datorn utan mer för den personliga integriteten så det är bra att rensa bort dem ibland."

Ok, tackar. Just termen *tracking* cookie hade man aldrig hört tidigare. Kör mkt riktigt Firefox, och har satt den så den rensar bort alla känsliga data varenda gång en websida stängs, samtidigt som den inte godkänner tredjepartscookies. Kanske lite överdrivet, men känns säkrare så tongue

Anledningen till att jag frågade var att jag höjde "graden" av känslighet på AVG, och då började den varna för dessa "tracking cookies".

Tack för svar smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang