Vad ger skönast motor sound? =)

Smuurf
3 augusti 2008 · 388 Inlägg

okej men nu slutade det så här att jag har fått bra pris på simons burk så det blir en liten simons istället för sista burken som är ett riktigt as original så blir nog ganska bra tror jag smile blir jag inte nöjd byter jag bara den andra burken till en lite mindre simons också så borde jag nog bli nöjd.

jag vill liksom ha mysigt muller på tomgång och skönt vrål när man ger på lite borde inte simons vara det bättre valet då?§

Skoda Superb "Paddan" (2017)
Mitsubishi Evo IV "Alice" (1997)
Noo-Fear
15 augusti 2008 · 187 Inlägg

någon som har nogån erfarenhet avavgasrör på e30? behöver förslag tongue

BMW 320ik "clownen" (1988)
Boostrider Försöker iaf
15 augusti 2008 · 1 998 Inlägg

Noo-Fear skrev:
någon som har nogån erfarenhet avavgasrör på e30? behöver förslag tongue

Ja på m20 duger de med 2,5" mer blir bara bökigt å låter illa enligt mig. Körde med en biltema. Den minsta 2,5" dämparn och en rostfri dämpare medd dtmutblås. Låter riktigt trevligt. Inte störande högt å när man kommer upp i varv så låter de gött. Men Kommer troligtvis testa å köra med bara den sista dämparn. Katten borttagen på min med.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Smuurf
15 augusti 2008 · 388 Inlägg

så nu har jag fått på nya simonsburken och det blev en 23cm lång 3" burk och jag blev riktigt nöjd med ljudet. riktigt mysigt muller och mera vrål på höga varv precis som jag ville ha det men ska eventuellt byta främre snart också för den var ganska dåligt. smile får se vad det blir där. kanske en simons till fast 2,5tum då i stället wink märks när det kommer smile

Mitsubishi Evo IV "Alice" (1997)
Skoda Superb "Paddan" (2017)
Noo-Fear
15 augusti 2008 · 187 Inlägg

okej för vill inte ha japan driffting ljud i bilen vill mer åt det vassa ljudet tongue

BMW 320ik "clownen" (1988)
Smuurf
15 augusti 2008 · 388 Inlägg

Noo-Fear skrev:
okej för vill inte ha japan driffting ljud i bilen vill mer åt det vassa ljudet tongue

okej asså det jag skulle säga är väl byt bakre burken till typ simons 2,5" eller eventuellt en 3" burk den lilla modellen som jag har då kommer det blir mer muller av ljudet och sen mer mysigt vrål på höga varv och jag tycker det låter riktigt bra på min passat wink har då 3" 23cm lång slutburk just nu wink

Skoda Superb "Paddan" (2017)
Mitsubishi Evo IV "Alice" (1997)
MrTurbo Better than God \o/
15 augusti 2008 · 1 883 Inlägg

Turbo_Fredde skrev:
Jag har simons 2½ system från katten på min Saab och jag tycker det låter mycket lite. Jag sitter och funderar på vilken Nooze black dämpare jag ska ha från realcar. Någon som vet vilken av dom som låter mest?

Hört talas om 3" med en ljuddämpare?  smile

V8a med sidepipe ger bästa motorljudet btw...

Senast redigerat av MrTurbo (15 augusti 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
FordEsci Bilplåtslagare
16 augusti 2008 · 324 Inlägg

Smuurf skrev:
ska jag byta ut bakre burken sätta dit en japs lr en simons burk lr bara köra på raka rör där ifrån?

vad tycker ni skulle låta skönast på min passat vr6?

Jag hade personligen kapat hål på luftburken samt tagit bort katalysatorn, det är det som ger power, å de e nice! Jodå...Han blev ingvalid.....Jodå, han blev ingvalid...Jodå!

Noo-Fear
16 augusti 2008 · 187 Inlägg

jag är riktigt sugen på köpa NOOZE BLACK MUFFLER 2"/2,5"/3" INLET, DOUBLE 3,5" DTM OUTLET
på  realcar för 800kr

http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?w … st&p=H

någon som vet hur ljudet blir med en sån på?

BMW 320ik "clownen" (1988)
Saab-Fredde
16 augusti 2008 · 285 Inlägg

Vad du än gör så sätt inte på een japs dämp. Fulaste som finns!

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!
Epitaph
16 augusti 2008 · 835 Inlägg

3" med 1 dämpare och öppet filter på saabs 2,0T smile Mmmm..... (9-5 aero med samma setup låter inte helt dumt då heller)

Noo-Fear
16 augusti 2008 · 187 Inlägg

nae ska inte förnedra min bil med japsdämpare direkt tongue

BMW 320ik "clownen" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang