Projekt: 200sx S14 -94 (Styling)

NissanMotorsport
1 augusti 2008 ·

Startar väl även jag en projekttråd, denna sommar kommer främst gå till styling..

Kommer nog inte uppdatera så ofta, money money tongue men kommentera gärna och kom me åsikter, posetiva som negativa.. vill ha kritik..  smile

Senast redigerat av MIG1408 (13 maj 2009)

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
1 augusti 2008 · 4 190 Inlägg

Ser verkligen fin ut du big_smile

Hoppas på fler uppdates framöver smile
Mvh Kim

Ph0enix
2 augusti 2008 · 214 Inlägg

bara dela in den i delar med hjälp av tejp. sen delar du och drar bit för bit, det är lätt om man är två.
lycka till!

Toyota Celica Phoenix Reign of fire
Toyota Celica "Phoenix 2" (2000)
NissanMotorsport
2 augusti 2008 ·

Ph0enix skrev:
bara dela in den i delar med hjälp av tejp. sen delar du och drar bit för bit, det är lätt om man är två.
lycka till!

Tackar, annars blir det som senast smile läs i bloggen, hehe http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=35118

Matt3_
2 augusti 2008 · 449 Inlägg

Ser fint ut detta smile

GL

NIzmO Ollikkala Racing
3 augusti 2008 · 1 724 Inlägg

HaveUSeenMyS14 skrev:
Vad tror ni om denna vinge? http://www.zerokarma.com/mx-3/apr28/P4280010.jpg skulle den kunna passa tro?

Min personliga åsikt är att du ska skippa den vingen, snyggast utan eller kanske med kouki vingen som fanns i japan?
Denna: http://www.raceonusa.com/index.asp?Page … rodID=1608

- Time Attack -
Cappen Pirat
4 augusti 2008 · 159 Inlägg

Såg att du skulle skaffa ny kjol bak. tycker du ska satsa på en Z-edition läpp bara. Finns ett företag som heter Hällsjö Styling som fixar kopior för 2000 har ja för mig.

Korkad sökfunktion?!
Nej då, själva sökfunktionen är väldigt bra, men i detta fall har den en rejäl brist tyvärr.
NissanMotorsport
4 augusti 2008 ·

Cappen skrev:
Såg att du skulle skaffa ny kjol bak. tycker du ska satsa på en Z-edition läpp bara. Finns ett företag som heter Hällsjö Styling som fixar kopior för 2000 har ja för mig.

Tackar, men har varit inne där förut och hittade ingen bakkjol, men överväger om ja ska köpa ett helt annat kjolpaket istället.. komplett.. å sälja dessa kjolar..

NissanMotorsport
4 augusti 2008 ·

NIzmO skrev:

HaveUSeenMyS14 skrev:
Vad tror ni om denna vinge? http://www.zerokarma.com/mx-3/apr28/P4280010.jpg skulle den kunna passa tro?

Min personliga åsikt är att du ska skippa den vingen, snyggast utan eller kanske med kouki vingen som fanns i japan?
Denna: http://www.raceonusa.com/index.asp?Page … rodID=1608

Tackar, håller nog med att den vingen du länka till blir snyggare, men de finns ingen svensk sida som säljer sånna?..  och vet du om den skickas lackad i vit ?

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
4 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

kommer bli skit snyggt!

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
NissanMotorsport
4 augusti 2008 ·

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/422152_onzs5s.jpg

idag fick ja huvlåset som ska på, har ju blått galler vid intercoolern så dessa borde passa in..
fick lite dekaler med på köpet smile får se om ja hittar nån plats att klistra på nån..

NIzmO Ollikkala Racing
5 augusti 2008 · 1 724 Inlägg

HaveUSeenMyS14 skrev:
Tackar, håller nog med att den vingen du länka till blir snyggare, men de finns ingen svensk sida som säljer sånna?..  och vet du om den skickas lackad i vit ?

Känner tyvär inte till nån sida som jag vet har den men prova att kolla med speedart.se för där köpte jag min s13 Kouki vinge iaf, finns inte i webshoppen men kan finnas ändå.
Tror inte vingen kommer vara lackad i vit, kan vara grundad i vit färg men du kommer behöva lacka den ändå.

- Time Attack -
NissanMotorsport
7 augusti 2008 ·

NIzmO skrev:

HaveUSeenMyS14 skrev:
Tackar, håller nog med att den vingen du länka till blir snyggare, men de finns ingen svensk sida som säljer sånna?..  och vet du om den skickas lackad i vit ?

Känner tyvär inte till nån sida som jag vet har den men prova att kolla med speedart.se för där köpte jag min s13 Kouki vinge iaf, finns inte i webshoppen men kan finnas ändå.
Tror inte vingen kommer vara lackad i vit, kan vara grundad i vit färg men du kommer behöva lacka den ändå.

ok, tackar smile fick lite pengar idag så ska se efter lite mer om den andra sidan och hur de går till me betalning till utlandet å så smile så blir nog att köpa den vingen, vet du hur lång leveranstid de är typ?

fick mer pengar än va ja trodde, så blir nog nå annat skoj också smile

terazzi
7 augusti 2008 ·

ser bra ut=) vad ska du mer ha för skoj då?

NissanMotorsport
7 augusti 2008 ·

terazzi skrev:
ser bra ut=) vad ska du mer ha för skoj då?

Vet inte riktigt, sitter och funderar smile något förslag? oljekylare skulle va bra att ha smile

sir_daniel www.kudoz.se
7 augusti 2008 · 3 802 Inlägg

finns en del godsaker på www.kudoz.se

NissanMotorsport
7 augusti 2008 ·

sir_daniel skrev:
finns en del godsaker på www.kudoz.se

tackar, vad tror du om oljekylaren som fanns på sidan? smile eller kan du rekomendera någon annan?

chrno RE-雨宮
7 augusti 2008 · 481 Inlägg

Jag kan rekommendera massor med saker till din bil
Vad gäller oljekylare så köp en Setrab från Hydroscand. Dom kan även fixa slangar åt dig, å då får du precis den längd du behöver.

Jag vet inte om ja orkar ordna tillbaks min gamla bil online men där har du en bra formel för en jävligt rolig bil.

RE-Amemiya Kitted FD3S
NIzmO Ollikkala Racing
7 augusti 2008 · 1 724 Inlägg

HaveUSeenMyS14 skrev:
vet du hur lång leveranstid de är typ?

Vet inte riktigt men enligt vad jag läst på 200sx.nu så kan det ta mellan 1 och 4 veckor, har ju även att göra med när man beställer och hur pass belastade dom är just då.
Enligt en kille på 200sx.nu så fungerar dom lite smidigare om man köper av dom via ebay.com pga att dom då får bra feedback osv. så kan vara värt att kolla om vingen finns där först smile .

- Time Attack -
Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
7 augusti 2008 · 586 Inlägg

Tein coilisar sitter ju aldrig fel nånstans, köp vettja big_smile Lycka till med 200an, ser asfin ut!!!

MVH Pontus på ö helvetet

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang