Projekt: 200sx S14 -94 (Styling)

Darkie dARKiE
19 september 2008 · 5 031 Inlägg

tycker personligen du ska behålla den vit..  sjukt fin som den är big_smile
Eller så lackar du den vit med lite pärlemo effekt.. smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
terazzi
19 september 2008 ·

najs o ovanlig lack med wink GO FOR IT big_smile

NissanMotorsport
19 september 2008 ·

Darkie skrev:
tycker personligen du ska behålla den vit..  sjukt fin som den är big_smile
Eller så lackar du den vit med lite pärlemo effekt.. smile

hm okej tongue den är redan i pearlvit smile om du mena de? big_smile

terazzi
19 september 2008 ·

dock tycker jag du ska S14A konvertera den wink

NissanMotorsport
19 september 2008 ·

terazzi skrev:
najs o ovanlig lack med wink GO FOR IT big_smile

mja men baktanken finns också att dom är ovanliga i vit tongue beslutsångest, fast har ju en liten tid å tänka smile

NissanMotorsport
19 september 2008 ·

terazzi skrev:
dock tycker jag du ska S14A konvertera den wink

nene big_smile blir för dyrt vettu tongue hah, nemen ja personligen gillar faktiskt utssendet den har nu smile

terazzi
19 september 2008 ·

haha okej då ;D

_Fredrik
19 september 2008 · 2 788 Inlägg

Riktigt snygg bil du har wink Lycka till tongue

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
NissanMotorsport
17 mars 2009 ·

En liten uppdatering nu då, gått ett tag sen senast men smile

Momo ratt beställdes idag " http://tillbilen.com/?artnr=MOMO1002&cat_id=82 "
Letar kolfibervinge för fullt, kanske hittat en, får se om måttet mellan fästerna stämmer.. har ju airbag, så måste lämna in bilen för rattbyte, så någon som vet vilka värkstäder som gör det? allmäna bilverkstaden? eller?

och även en ny framrutedekal har ja på ingående " http://1.bp.blogspot.com/_Ku5f8Whya0w/R … 2BClub.jpg "

Sen ska den svarta plasten runt regskylten bak lackas vitt.

och så till det tråkiga, bilen behöver hälsa på en verkstad, då ja måste byta hjullager, kapa och svetsa dit ett flexrör på avgasröret och byta packningar.. tagit ett litet mindre lån till det så..

Senast redigerat av MIG1408 (17 mars 2009)

Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
17 mars 2009 · 586 Inlägg

Fin ratt big_smile

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
JDMy00 ClubJDM.se
17 mars 2009 · 1 608 Inlägg

Nice projekt smile

Mazda Mx-5 (1999)
Bjorling
18 mars 2009 · 171 Inlägg

Du behöver inte lämna in bilen för rattbyte, Koppla bort battriet låt stå minst 20min sen skruva bort.
Biltemas säkerhets bitsats är bra och billig. Ska byta min ratt när bilen är besiktigad.

Grym Bil Älskar vita s14 fast är ju partisk

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5
NissanMotorsport
18 mars 2009 ·

Bjorling skrev:
Du behöver inte lämna in bilen för rattbyte, Koppla bort battriet låt stå minst 20min sen skruva bort.
Biltemas säkerhets bitsats är bra och billig. Ska byta min ratt när bilen är besiktigad.

Grym Bil Älskar vita s14 fast är ju partisk

När jag ändå ska in på en verkstad för packningsbyte m.m så kan ja fråga hur mycke extra dom tar för att byta ratt också, om sånna verkstäder gör sånt? Men biltemas säkerhets bitsats? aldrig hört talas om? vad är det?

Tackar för kommentaren smile

Senast redigerat av MIG1408 (18 mars 2009)

johanhhh
18 mars 2009 · 396 Inlägg

byta ratt är ju bitar av kaka (piece of cake) tar dig nog max en halvtimme!

NissanMotorsport
18 mars 2009 ·

johanhhh skrev:
byta ratt är ju bitar av kaka (piece of cake) tar dig nog max en halvtimme!

För vissa tar det längre tid och vissa går det på ett kick,  vissa säger att det är säkrast att lämna in bilen, vissa säger som du, går på en halvtimme hemma. Jag är håller nog med dom som säger att det är säkrast att lämna in bilen smile Försöker mig endast på det om det kostar över 500-600 att låta dom göra jobbet. smile

johanhhh
18 mars 2009 · 396 Inlägg

MIG1408 skrev:

johanhhh skrev:
byta ratt är ju bitar av kaka (piece of cake) tar dig nog max en halvtimme!

För vissa tar det längre tid och vissa går det på ett kick,  vissa säger att det är säkrast att lämna in bilen, vissa säger som du, går på en halvtimme hemma. Jag är håller nog med dom som säger att det är säkrast att lämna in bilen smile Försöker mig endast på det om det kostar över 500-600 att låta dom göra jobbet. smile

Du har nog rätt i det du säger:P Så länge du inte får en airbag mitt i ansiktet och sitter fastkletad i taket på din bil är jag nöjd:D

NissanMotorsport
18 mars 2009 ·

johanhhh skrev:

MIG1408 skrev:

johanhhh skrev:
byta ratt är ju bitar av kaka (piece of cake) tar dig nog max en halvtimme!

För vissa tar det längre tid och vissa går det på ett kick,  vissa säger att det är säkrast att lämna in bilen, vissa säger som du, går på en halvtimme hemma. Jag är håller nog med dom som säger att det är säkrast att lämna in bilen smile Försöker mig endast på det om det kostar över 500-600 att låta dom göra jobbet. smile

Du har nog rätt i det du säger:P Så länge du inte får en airbag mitt i ansiktet och sitter fastkletad i taket på din bil är jag nöjd:D

hehe, aldrig att ja skulle sitta i passagerar/förar sätet när jag håller på isånnafall, får ligga över säterna tongue

johanhhh
18 mars 2009 · 396 Inlägg

MIG1408 skrev:

johanhhh skrev:

MIG1408 skrev:

För vissa tar det längre tid och vissa går det på ett kick,  vissa säger att det är säkrast att lämna in bilen, vissa säger som du, går på en halvtimme hemma. Jag är håller nog med dom som säger att det är säkrast att lämna in bilen smile Försöker mig endast på det om det kostar över 500-600 att låta dom göra jobbet. smile

Du har nog rätt i det du säger:P Så länge du inte får en airbag mitt i ansiktet och sitter fastkletad i taket på din bil är jag nöjd:D

hehe, aldrig att ja skulle sitta i passagerar/förar sätet när jag håller på isånnafall, får ligga över säterna tongue

På med hjälmen också!tongue

NissanMotorsport
18 mars 2009 ·

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/597699_tjx7gr.jpg

nyinköpta ventilhattarna, dessa är låsbara med en liten insektsskruv, ska skruva dit dom imörra smile

NissanMotorsport
20 mars 2009 ·

Då har nissan äntligen fått kommit upp på gården smile fick lov att ta trotjärnaren (740in) till hjälp och bogsera ut den, då batteriet va stendött, lite spinn å slit så var den snart ute, hehe..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/599299_cxcu41.jpg

lite isigt på gården bara, smälter sakta men säkert, så kan snart ut och åka smile (740in saknar framruteboarden pågrund av att den gick sönder, och ska snart in på besiktning (får ej ha så bred) och så ser den allmänt risig ut bara då jag haft den i som vinterbil tongue)

Fick också hem ögonlocken idag smile satte dit dom lite snabbt me tejp för att kolla hur de såg ut, och såhär blev det, ska bara lacka dom tillsammans me plasten runtom bakre regskylten

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/599303_1vie9m.jpg
ögonlock på


Sen ÄNTLIGEN har jag fått tag i en vinge, fick lov att bli ebay ändå, fast jag inte ville, då ja inte kunde detta me paypal å skit, men ansträngde mig och lyckades big_smile tjiho, så denna vinge under är påväg till Sverige nu från Japan. Blir nog skit nice smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/598953_c628jd.jpg

Senast redigerat av MIG1408 (20 mars 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang