Hedning skrev:
Svenska skattesystemet är ju sjukt, bara att tänka lite.
Få din lön, ge bort 30%, spara den skitiga lönen som är kvar, Ge bort 20% för att köpa bilen man vill ha. Efter det ska under 30 års tid bilen beskattas med 1500-2000 per år, och man ska också ge bort 10 000 i bensinskatt varje år. efter det måste man köpa nya, säkra vinterdäck som ska se till att man inte krockar med gånggängare och annat skräp, men säkerheten ska självklart beskattas med 20% först.
svenska staten verkar ju ha ett huvudintresse att suga ut svenska folket på pengar, och det verkar inte som om det finns något att göra åt saken eftersom varenda skitparti är lierat med djävulens allra största pedofilstyrka, miljöpartisterna! att lämna sverigedemokraterna eller piratpartiet vid makten ser jag tyväär inte som någon utväg, då dem lär sätta sverige i bankrutt istället.
så vad gör man? startar ett eget parti? jodå, får jag garagets samtliga 100 000 medlemmar att rösta på Pannkakor med sylt och socker partiet eller vad man ska kalla det så lovar jag att ställa upp, men landets ekonomi lär ju bli lika bra som min, och det är ingen bra ide!
dom bilar som har blivit skattade i 30 år har betalat sin del av skatten, och så borde det få vara, sparka inte på dem gamla rostiga.
Ang Museum kommer jag definitivt att betala in mig och kolla när det finns något att se, men att betala för att se en 500 år gammal möggelpråm från stockholm känns ju lagom lockande, här uppe finns det ju iaf ett flygmuseum, 37 Viggen är häftig!