4739
Sök

min volvo 240 starta inte

357 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Min 240 startar inte på nyckeln de händer ingen ting . Det går att rulla igång den vart kan felet sitta ? Som den inte får tillräckligt med ström. den startar om man tar start hjälp med kablar då går den på nyckeln.

//Danne

5 198 Inlägg
6 augusti 2008
byt batteri

1 246 Inlägg
6 augusti 2008
gamlingen skrev:
byt batteri

Hahah ,där löste du det snabbt!

21 761 Inlägg
6 augusti 2008
volvo_240_GL skrev:
Min 240 startar inte på nyckeln de händer ingen ting . Det går att rulla igång den vart kan felet sitta ? Som den inte får tillräckligt med ström. den startar om man tar start hjälp med kablar då går den på nyckeln.

//Danne

Vart sätter du minusstartkabeln på din bil när du får starthjälp, på batteriet eller på motorn?

1 661 Inlägg
6 augusti 2008
Drönirettab:  Den startar på nyckeln skrev han.

Lösning på problemet: Prova ett annat batteri, startar den då med nyckel så Voíla, där har du lösningen!

21 761 Inlägg
6 augusti 2008
Sexyicecube skrev:
Den startar på nyckeln skrev han.

Jo, jag såg det. smile

Det jag tänkte på var att om den startar med nyckel när startkabeln sitter på motorn, men att den inte startar med nyckeln när startkabeln sitter på batteriet, då är det troligt att batterijordkabeln till motorblocket är dålig. smile

Fast det är förstås enklast att testa med ett annat batteri, håller med. smile

357 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
tack för all hjälp big_smile blir byte av batteriet. Kan vara det som är slut eller pajt typ.

21 761 Inlägg
7 augusti 2008
Passa på att se över båda batterijordkablarna när du ändå håller på, det kan vara en massa rost och elände vid kontaktytorna både vid karossen och motorblocket. Eller slitna kablar. smile

357 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
ja de är sant men vi kollade det idag och så . så de blir väl att byta batteri. Kolla gärna in och kommentera min 240 big_smile

243 Inlägg
7 augusti 2008
det händer även att startmotorena kan bli och gå tungt. min 740 behöver ett tokfräscht batteri - behöver den något varv extra för att starta så orkar batteriet inte dra runt startmotorn... (jag vet, måste ta bort och renovera)

Tekniker
624 Inlägg
7 augusti 2008
byt batteri och kolla laddningen .

Sök