Min 240 startar inte på nyckeln de händer ingen ting . Det går att rulla igång den vart kan felet sitta ? Som den inte får tillräckligt med ström. den startar om man tar start hjälp med kablar då går den på nyckeln.
Min 240 startar inte på nyckeln de händer ingen ting . Det går att rulla igång den vart kan felet sitta ? Som den inte får tillräckligt med ström. den startar om man tar start hjälp med kablar då går den på nyckeln.
//Danne
Vart sätter du minusstartkabeln på din bil när du får starthjälp, på batteriet eller på motorn?
Det jag tänkte på var att om den startar med nyckel när startkabeln sitter på motorn, men att den inte startar med nyckeln när startkabeln sitter på batteriet, då är det troligt att batterijordkabeln till motorblocket är dålig.
Fast det är förstås enklast att testa med ett annat batteri, håller med.
Passa på att se över båda batterijordkablarna när du ändå håller på, det kan vara en massa rost och elände vid kontaktytorna både vid karossen och motorblocket. Eller slitna kablar.
det händer även att startmotorena kan bli och gå tungt. min 740 behöver ett tokfräscht batteri - behöver den något varv extra för att starta så orkar batteriet inte dra runt startmotorn... (jag vet, måste ta bort och renovera)