4893
Sök

Ersättningsfilter rycker garanti?

Bmw Fanatiker
292 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
Hejsan! Funderar nu på att sätta in ett KN ersättningsfilter i min orginalbox på min bmw !  Men det jag undrar över hur det är med garantier och massor av den biten? Och är det något som kan ta skada av de som man borde ändra eller något?

Tack på förhand

Rapidoz
688 Inlägg
9 augusti 2008
Eddiie skrev:
Hejsan! Funderar nu på att sätta in ett KN ersättningsfilter i min orginalbox på min bmw !  Men det jag undrar över hur det är med garantier och massor av den biten? Och är det något som kan ta skada av de som man borde ändra eller något?

Tack på förhand

garantin försvinner vid en ändring utav det utsprungliga delarna...

risken är ej hög vid ett insattsfilter utan mer vid ett öppet...

det ger däremot kanske MAX typ 1 hk mer men ett lite skönare ljud då luften flödar friare..

egentligen hade jag inte rekommenderat att du skall proppa din bil med sådant om det nu är för att vinna
effekt då det inte kommer vara riktiga hästar utan mer psykologiska.

alltså att du intalar dig om att bilen går bättre för att ljudet ökar.
samma ger utav att ta en jävla mejsel och sticka hål i avgasröret tongue
helt onödigt ^^

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Bmw Fanatiker
292 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
940turboplus skrev:
Eddiie skrev:

Tack på förhand

garantin försvinner vid en ändring utav det utsprungliga delarna...

risken är ej hög vid ett insattsfilter utan mer vid ett öppet...

det ger däremot kanske MAX typ 1 hk mer men ett lite skönare ljud då luften flödar friare..

egentligen hade jag inte rekommenderat att du skall proppa din bil med sådant om det nu är för att vinna
effekt då det inte kommer vara riktiga hästar utan mer psykologiska.

alltså att du intalar dig om att bilen går bättre för att ljudet ökar.
samma ger utav att ta en jävla mejsel och sticka hål i avgasröret tongue
helt onödigt ^^

Köper de mest för att få lite skönare ljud, visst den har riktigt skönt ljud från avgasröret men liksom "motorljudet" där fram hade gärna blivit lite härligare, just därför ersättningsfilter, Men jaja rycker garantin så är de kasst sad, Funderar på att snacka med bmw smile

ProWanker
211 Inlägg
9 augusti 2008
men du kan ju byta men de ser antagligen det på servicen att det ej gått så långt.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^

Teddan
2 495 Inlägg
9 augusti 2008
prata med bmw...
dom brukar inte vara omöjliga.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Sök