polisens makt köra bort folk

professor_nord
10 augusti 2008 · 178 Inlägg

får poliserna stänga av och köra bort folk från en parkerings plats utan brots mistanke
i piteå stänger dom av våran största parekering i stan nästan varje freda/lörda kväll
med cement suggor tror rent man får böta om man flyttar dem

det är våran stora mötes plats sedan många år


fick de riktiga svaret på min fråga i morse så vi kan nog avsluta tråden

det var bara så enkelt att kyrkan som är i anslutning till parkeringen
blev vandaliserad vid en crusing träff så dumt att några få kan förstöra
för så många

Senast redigerat av professor_nord (12 augusti 2008)

four rings to rule them all
rough_boy
10 augusti 2008 · 811 Inlägg

Jävla svin... men det beror sig väl på vem som äger parkeringen.. vad står det på skyltarna inne på parkeringen då?

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
professor_nord
10 augusti 2008 · 178 Inlägg

vi kallar de för kyrken det är en parkering som är öppen för allmänheten på dagarna
i anslutning till kyrkan och alla centrala krogar men jag mistänker att komun är inblandad i de hela

four rings to rule them all
Jonas_Mellberg Dr. Mörker
10 augusti 2008 · 211 Inlägg

Dom kan köra bort personer om dom anses "störa ordningen" eller busköra... men då kan man vända på frågan. Vart ska man hålla till då om man nu är motor intresserad och man vill träffas? kanske nått för politikerna i din stad att fundera på.

Saab 9-5 2,3t "Biltrim performance by JMTM" (2000)
Saab 9000i 2,3 16 "Biltrim Performance II" (1990)
professor_nord
10 augusti 2008 · 178 Inlägg

tror nog inte att de lystnar, dom plockar bort ett körfält i varje riktning
på vägen utanför,  ett desperat försök att försöka förflytta oss men de enda dom får är att vi
splitrar på oss över hela stan å stör för vi ryms inte på en plats längre

four rings to rule them all
blacken
10 augusti 2008 ·

Polisen gör precis vad dom vill, så enkelt är det.. hmm

Senast redigerat av blacken (10 augusti 2008)

Gräsberg
10 augusti 2008 · 1 002 Inlägg

mjo,, beror mkt på vilka som äger paerkeringen osv.. i karlstad finns de mkt parkeringar o stå på, bara försöka trycka lite på politikerna de

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
putte-p
10 augusti 2008 ·

professor_nord skrev:
vi kallar de för kyrken det är en parkering som är öppen för allmänheten på dagarna
i anslutning till kyrkan och alla centrala krogar men jag mistänker att komun är inblandad i de hela

Varför inte använda dom kommunanställdas parkering?

professor_nord
10 augusti 2008 · 178 Inlägg

vi har bara en parkering i stan som funkar det var den största vägen genom stan
med bra parkering nära krogarna har funka utmärkt i många år innan
dom började med å stänga av den då det var dragvay tävlingar ute på långnäs
förra året ingen fatta varför. tror inte att det är politiker å poliser som styr
utan komunens gubbar som kör över oss de tokiga är ju de att de nog ofta blir
polisen som får skiten för de, undrar bara om poliserna måste stänga av parkeringen

four rings to rule them all
Brandis Diktator
11 augusti 2008 · 968 Inlägg

alla samlar pengar så köper ni er en egen grusparkering och stå på...

låter ju sjukt att polisen lägger ner tid på spärra av för skoj skull... har säkert med säkerheten att göra, då är det inte för jävlas med er utan för att ni ska förstå att ni ska hitta ett nytt ställe att stå och fiska tjejer på...

finns inget ni kan göra kan jag garantera er, inte ett skit, bara leta rätt på ny shysst plats, eller börja hålla till på en annan plats som är "farlig" så polisen kommer på, att det där med blockera den parkeringen va inte smart, så dom släpper in er... politiskt har ni inget att säga till om...

MilleN
11 augusti 2008 · 9 108 Inlägg

Det finns ju antagligen en orsak, mycket svart-taxis som står där på kvällarna eller är det fullt med burnspår i marken? Snackat med kommunen?

Cerran Starter
11 augusti 2008 · 98 Inlägg

Kommunpolitikerna i Piteå är emot cruising osv och det är väl därför de stänger av kyrken o bygger om sundsgatan.

Sen brukar det tyvärr vara så pass oroligt isamband med en del cruising-evenemang. Minns hur det var när vi arrangerade vårträffen första gngen i piteå. Det var KRIS o panik där på natten för polisen var inte medveten om att det skulle vara så mycket bilar ute o köra där. Och det gick inte ta sig fram någonstans tydligen. Så nu när vi arrangerar så är polisen mycket mer medvetna om att de kan bli cruising och då stänger de av tyvärr..

Goodis Full gas spar tid! ;)
11 augusti 2008 · 284 Inlägg

jag vet här gjorde dom ett tappert försök att driva bort oss.. dom satte upp såna där små höga bulor som en riktigt låg bil inte kommer över utan fastnar på.. å så byggde dom nån typ av avspärrning me kullersten...

de  enda dom fick ut av de va att dom som kunde hoppade över bulorna å ALLA tutade när dom åkte över.. gällande avspärrningen så va de nån som bröt upp den så man kunde åka där ändå.. så numera e de inga bulor på vägen å en "riktig" bula på parkeringen så att hastigheten hålls nere iaf!

å visst de kanske e böter på att flytta "suggorna" men vem ska dom bötfälla om dom inte ser vem de e??

Brandis Diktator
11 augusti 2008 · 968 Inlägg

i min stad byggde dom lite större format av farthinder varje korsning, vilket resulterade i att folk accade upp till 70, sen tvärbromsa, accelerade upp igen till 70 tvärbromsa... osv, alltså det funkade inte bra, sen även ändrade till 30 km i timme, och förbud mot biltrafik efter 00:00 till 03:00

ante_green TurboFREAK
11 augusti 2008 · 291 Inlägg

Brukade vara i piteå när jag var liten även nu då men jag minns att alla stod på kyrk parkeringen när jag var liten. Var ner nu i sommras och självklart hade dom spärrat igen parkeringen väldigt tråkigt faktiskt. och alla dessa fartgupp hojja!

Kolla in mitt projekttråd och kommentera gärna!
Bmw 320i e30 turbocoupe -85
Ta en titt på bilen Bmw 320i turbocoupe
BMW 320i/325i e30 "Turbocoupe" (1985)
NJ_
11 augusti 2008 · 2 118 Inlägg

håller med, pite har blivit riktigt kasst när det gäller crusingar.. hmm hoppas skeå är bättre, då jag kanske fått jobb där och flyttar dit tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
BTLulle
11 augusti 2008 ·

Tror inte det är polisen som stänger parkeringen utan dom som äger marken där parkeringen är.

MVH Peter

R0BB4N
11 augusti 2008 · 25 Inlägg

BTLulle skrev:
Tror inte det är polisen som stänger parkeringen utan dom som äger marken där parkeringen är.

MVH Peter

+1

Real Eyes - Realize - Real Lies
Mack Forum- och sitemoderator
11 augusti 2008 · 26 160 Inlägg

Det roliga med Östersund är alla rondeller. På vintrarna är det många som
går mångamånga varv för mycket. Gärna på bredställ..ända tills polisen kommer.
Då blir alla genast "laglydiga" smile
Men det märks att polisen försöker hålla busandet på en lagom nivå. De ingriper
inte på allt.
Har personligen kommit på ställ i rondeller och mött dem, men ingen påföljd.
Tur får man väl säga..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Klaesson
11 augusti 2008 · 399 Inlägg

De spärrade av atollen en påsk i Jönköping med såna färgade trä bockar. dom körde raggarna igenom direkt sen va det hundratals bilar på hela parkeringen big_smile Där med var Påsken räddad big_smile

VOLVO for life
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang