7338
Sök

uppkörning i östersund! men har aldrig vart där!

4 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
hej! någon som har tips eller bara något att säga om hur det är att köra i östersun?
har aldrig varit där men ska köraupp där på torsdag!

några klassiska "fällor" vi uppkörning?
mycke högerregel, enkelriktat eller huvudleder??

skulle bli glad om någon ville svara!!

Avstängd
386 Inlägg
11 augusti 2008
Hejsan jag kommer fån östersund och körde upp där. Det är en ganska krånglig stad att köra med mycke enkelriktat och en massa rondeller men är man uppmärksam så ska det inte vara några problem. Lycka till!

2 230 Inlägg
11 augusti 2008
jag körde dära å misslyckade:P det är en jävla massa höger regel, enkelriktat. och typ tusen rondeller...
sen är dom gnälliga dära:P kolla mycket i speglarna då du ska svänga.. kör ekligt försiktigt. så ska det nog gå.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

4 571 Inlägg
11 augusti 2008
Jag jag är ju i Östersund ganska ofta och det är som sagt en ganska jävlig stad att köra i tycker jag.

Det största problemet är ju att hela staden ligger i lutning så du bör träna väldigt mkt på att ligga på dragläge. Det är mer en regel än ett undantag att hamna i bilkö innan ett rödljus i en brant backe.

Och sedan som vw___tompa sa så är det mkt rondeller och knepiga enkelriktade gator.

huh?
10 427 Inlägg
11 augusti 2008
Tyckte inte att Östersund såg så knepigt ut när jag var där och gjorde lumpen.
Så det är nog rätt lugnt. Hela stan är ju uppbyggt i rutnät så är ju korsningar
efter varje kvarter. Är nog lite märkligare vägnät i Borlänge eller Falun skulle jag säga.

Avstängd
386 Inlägg
12 augusti 2008
steifan skrev:
efter varje kvarter. Är nog lite märkligare vägnät i Borlänge eller Falun skulle jag säga.

Ja hon hade lika gärna kunnat boka en uppkörning i falun för den staden är ganska lik östersund fast med mindre rondeller.

Avstängd
386 Inlägg
12 augusti 2008
Man ska köra upp i Bräcke utanför östersund för där finns det ett trafikljus och så vitt jag vet inga rondeller.

...!!!???
257 Inlägg
12 augusti 2008
Som alla skriver så finns det mycket rondeller! Så lär dig rondellkörning, det finns nog närmare 15st iaf känns det som tongue

Sen mycket uppför vet jag väl inte, har du något sånär hum om dragläge borde du klara dig galant.
Akta dig dock om du blir tvungen att ta en avstickare till Frösön, där finns det några djävulska backar.

Tror nog du klarar det om du tar det lugnt och kollar mycket i speglar som Rojpen sa.

Lycka till!

Lite överallt..
612 Inlägg
12 augusti 2008
vw___tompa skrev:
steifan skrev:

Ja hon hade lika gärna kunnat boka en uppkörning i falun för den staden är ganska lik östersund fast med mindre rondeller.

Bräcke?

Ånge i the shit, när det gäller uppkörning iaf! smile

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

huh?
10 427 Inlägg
12 augusti 2008
A_Lindahl skrev:
vw___tompa skrev:
steifan skrev:

Bräcke?

Nä, där blir folk Peugoetförare bara påkörda av röda E36 Coupe:er mitt emot Volvomacken wink

Det som hände när jag var där i 'centrum' i 10min.. tongue

349 Inlägg
12 augusti 2008
Östersund måste ju vara sverigest rondelltätaste stad räknat per innevånare!! Men det är egentligen inte så svårt att köra där, jag tog lastbilskortet där och det var inga problem.

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653

VW Ägare
1 011 Inlägg
12 augusti 2008
Munkens skrev:
Östersund måste ju vara sverigest rondelltätaste stad räknat per innevånare!! Men det är egentligen inte så svårt att köra där, jag tog lastbilskortet där och det var inga problem.

Nej tror att Östersund ligger i lä om man jämför med Växjö. Iallafall har det varit en av de rondelltätaste städer i sverige.

Henrik Eberlund

4 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
tack för alla svar!! attans att det skulle vara så mycke backar då.. fast gick bra när jag provade på det på körskolan... men man kommer ju vara 1000g så nervös! i morgon eftermiddag åker tåget från salastation mot östersund station, sen nästa dag e det dags! skriv gärna mera!! HOPPAS HOPPAS HOPPAS!!!

Lite överallt..
612 Inlägg
12 augusti 2008
steifan skrev:
A_Lindahl skrev:
vw___tompa skrev:

Bräcke?

Nä, där blir folk Peugoetförare bara påkörda av röda E36 Coupe:er mitt emot Volvomacken wink

Ajjamän.. Ganska tråkigt tongue

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

1 963 Inlägg
12 augusti 2008
Ska väl inte spela någon roll hur de ser ut där du kör, skiljer ju inget på svenska vägar i skåne eller norrland? Kan du köra så kan du köra var som helst smile

Men are not born - Men are made

Forummoderator
26 617 Inlägg
12 augusti 2008
Klarar en som jag att köra upp i lilla Östersund så klarar nog dom flesta det.
Ska krävas mycket innan man misslyckas..
Var noga med högerregeln, placeringen av bilen och att hålla rytmisk hastighet..
inte gas-broms-gas-broms...då kommer det gå bra.

Jag hade en som hette Mathias som jag körde upp med. Var grymt nervös men
han fick mig att tänka på annat då vi satt och pratade om bilar och skotrar smile
Lycka till!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

157 Inlägg
12 augusti 2008
norrköping har mest rondeller  i sverige

audi 100

Forummoderator
26 617 Inlägg
12 augusti 2008
A_Lindahl skrev:
steifan skrev:
A_Lindahl skrev:

Bräcke?

Ajjamän.. Ganska tråkigt tongue

..sen att *hosthost* Volvomacken..om det är den du menar..ligger i utkanten av stan är ju
en helt annan historia. Man måste som ut i industriområdet för att komma dit big_smile
..men det är om du menar "Tanka" såklart..annars vet jag inte vilken "Volvomack" du menar..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
okej.. snart bär det av till lilla sala med buss, för att invänta tåget!!
kommer hem på fredag och berättar för er alla hur det gick!!!
självklart så akn man köra överallt om man kan köra! ville bara få lite tips!
och det har jag fått! tack så mycket!!big_smile

4 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
sorry att jag inte skrivit hur det gick! hade helt glömt bort er:P
men men!!
det började med att jag började gå 30min innan det skulle börja så jag skulle vara i god tid...
MEN, gick runt och letade skit länge och frågade folk.. ingen viste, men tillslut gick jag in på försäkringskassan och frågade och då sa dom " nä men dom har flyttat t andra sidan stan"!!!
ooj, 5min kvar!!:S så jag sprang typ hela vägen genom stan och kom dit kanske 10min över och vart rädd att jag inte skulle få köra upp, men gubben jag körde med sa attt 15min kan man komma försent sen för man inte köra!
sen körde vi runt lite och i början var jag uppjagad efter springturen och så så då kändes det väldigt konstigt och stressat. men sen gick det desto bättre!
fick åka på motorvägen i 110 aldrig gjort det tidigare, inte där man föår göra det iaf..
men gick bra! inga enkelriktade gator, eller parkeringar förutom när vi kom tb till VV, då sa han parkera där vi stod innan, du får bestämma om du kör in eller om du backar in, jag tänkte nu jävlar ska jag visa han så jag backade in, gick skit bra:D

så sa han, " ja körningen är godkänd" och jag satt och väntade på "men......" men han sa aldrig det och så kryssade han i JA rutan! och sa " i mitten av nästa vecka kommer nog körkortet"

ja ba! "va bra" fattade nog inte riktigt.

sen ringde jag t min bästa kompis och sa det då började jag inse och började skrika i telefonen!!!

FAAAAAAN va skönt att ha körkort! ska åka till min, förhoppningsvis, blivande kille i helgen eller nästa helg:D svårt att ta sig dit om man inte har körkort! så ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Sök