3989
Sök

Bilen gick inte igenom besikten pga att det fattas krom i lyktan fram

@ GARAGET.ORG
229 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Undrar om man kan ta bort glaset och spraya "kromspray"? har någon av er testat det?tongue
Bilen är en Volvo S70-99

dARKiE
5 031 Inlägg
11 augusti 2008
What, vadå fattas krom i lyktan?

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 644 Inlägg
11 augusti 2008
Darkie skrev:
What, vadå fattas krom i lyktan?

Allså reflektorn är trasig som jag fattar det..

Johan Lindgren

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
11 augusti 2008
Nu är jag inte helt 100, men måste man inte först och främst plocka av hela insatsen, lägga den i ugnen i 100 grader för att kunna dela på den? Sen blir nog inte ljusbilden den samma om du sprayar med chrome spray, för det blir inte lika blankt som reflektorn i lampan..

Blir nog att köpa en ny då dom kommer att kolla detta extra noga vid ombesiktning
Senast redigerat av _ZooN_ (11 augusti 2008)

4 682 Inlägg
11 augusti 2008
testade de på vår pontiac å den gick till min stora överaskning igenom besiktningen.
men dom hade inte märkt det förr på besiktningen så dom kanske inte kollade så noga..

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 augusti 2008
Det kommer inte funka eftersom det är en ombesiktning, de kommer ju kolla endast på den detaljen (som redan nämnts). En annan sak hade det varit vid en nybesiktning. Då kan man ha tur med "bonna-lagningar".

Köp en ny reflektor/lykta. Eller en fin på schkrooten. Tyvärr.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

född blåvit
624 Inlägg
11 augusti 2008
Då detta handlar om Volvo så behövs ingen bakning i ugnen, Volvosar är 87% clips vet ni väl tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 augusti 2008
funkar inte. Been there, done that. Saab 900.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

956 Inlägg
11 augusti 2008
Som sagt, kromspray ser mer ut som silverlack. Köp ny reflektor eller skicka din nuvarande till http://www.sprutforsilvring.se/, vet dock inte vad som blir billigast.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

1 436 Inlägg
11 augusti 2008
Köpte biltemas silverspray vart kass samma resultat som deras kallgalv. Mattgrå.

Sedan tejpade jag hela reflektorerna med alufolietejpen och fick beröm för bra ljus.
Men på E30 88> sitter det ju lins framför reflektorn så...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Thorssa
11 augusti 2008
Nya reflektorer till en Volvo kan väl inte vara så svårt att få tag i på en skrot?

Sök