En riktig värsting! Honda MT5 med 65cc, Högkomp topp, 16,5mm Mikuni, 4 läppars membran, Trim avgassystem & 16-38 i drevning. Räckte för att åka ifrån både Derbi Senda & en blå/vit Volvo 850 med...
Suzuki K50! Köpte den för 2500 av en kompis, fullt fungerande. Sålde den några år senare för 3500 till en annan kompis. En vecka efter skar motorn ihop. Lagom elak man kände sig.
Köpte en Yamaha Chappy av en granne. Målade om den, med svart sprayfärg inne i tvättstugan en natt. Mamma var inte så glad, det rök färg och alla skåp var vita innan jag började...
Gick lika fort som kompisens splitternya Honda MT5, så man fick ju tänja lite på körningen för att komma först. Det blev några blåmärken, skrapsår, brännskador och faktiskt en spräckt hjälm också. Men jag kom först! Moppen står i garaget, brorsan hade den några år, men när han tog körkort fick jag tillbaks den!
Första Moppen var en Zündap KS50 senaste moppen var en Bonie och där i mellan en massa Mambor och Sach Compacter Var av de flesta av dem gjorde runt hundra knutar.