3555
Sök

Vad hade ni för moppe?

Fri fart för ett fritt folk!
14 724 Inlägg
4 januari 2012
har haft några styckna genom åren

haft 3st cresent compakter
cresent trampmoppe
monark collibri
Rieu Drac

den sistnämnda hade jag till och från jobbet i 2år men bytte bort den mot en 855:a
enda moppe som varit nämdvärt trimmad
74cc cylinder 21mm dellorto förgasare
gjorde drygt 100 me feta mig på så det gick ganska fort till och från jobbet

Kör fort så hinner inget hända...

18 Inlägg
6 januari 2012
Puch Montana GL, ljusblå metallic med femekrade fälgar och räserstyre, innan jag fyllde femton. Det var länge sen.
Honda MT5, svart / gul, 70cc när jag var 15 och senare en MB5 i nostalgisyfte.
Man skulle behållit Puchen, den hade varit rolig att ha nu...

133 Inlägg
16 januari 2012
Adly Silverfox, kinascooter med minarelliklon. Det är i alla fall en 2-taktare, så den har lite klös tongue

Aldrig nöjd
804 Inlägg
19 januari 2012
Fick en fabriksny Yamaha DT50r i födelsedagspresent under sommaren 2005, avverkade väl runt 700 mil med den innan den såldes ett år senare. För övrigt en av de ägodelar jag ångrar mest att jag sålt genom åren. Minns hur jag verkligen drog ut på att ställa av den inför vintern för att sedan försöka ta fram den igen så tidigt som möjligt under våren. Var bara så jäkla skönt att kunna ta sig överallt när man ville.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Masquerade skrev:
Fick en fabriksny Yamaha DT50r i födelsedagspresent under sommaren 2005, avverkade väl runt 700 mil med den innan den såldes ett år senare. För övrigt en av de ägodelar jag ångrar mest att jag sålt genom åren. Minns hur jag verkligen drog ut på att ställa av den inför vintern för att sedan försöka ta fram den igen så tidigt som möjligt under våren. Var bara så jäkla skönt att kunna ta sig överallt när man ville.

Moppe körde man ju året runt big_smile

Hade också DT50r, dock mk1 tongue

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

110 Inlägg
19 januari 2012
Hade en Gilera 50 touring -77:a med 80 cc cylinder, stort framdrev och pyttelittet bakdrev. Kom upp i ca 100. Köpte den av en klasskompis för 500:-.

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
19 januari 2012
Vgren skrev:
Hade en Gilera 50 touring -77:a med 80 cc cylinder, stort framdrev och pyttelittet bakdrev. Kom upp i ca 100. Köpte den av en klasskompis för 500:-.

Sån har jag också haft, visslade bra i de motorerna. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

420 Inlägg
19 januari 2012
Puch Dakota
Honda MT5

97 Inlägg
23 januari 2012
Mcb1279-72  (såld)

Honda mt5

Puch Monza med k50 motor. -74

Peugeot Speedfight -04

smile

588 Inlägg
10 april 2012
jag har en yamaha dt 50 mx med
polini 70cc
högkomp topp 45mm
mikuni 21 mm 200 munstycke
öppet luftilter
jamarcol krök och jamarcol dämpare
13/50 drevning

kör  70 på raktsträcka men jag har sett yamaha dt med mildare trim som går åt helveta fort?
skall jag dreva om min eller slänga på större munstycke då den hugger lite vid 70

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 april 2012
Hamster skrev:
polini 70cc
högkomp topp 45mm
öppet luftilter
13/50 drevning

kör  70 på raktsträcka men jag har sett yamaha dt med mildare trim som går åt helveta fort?
skall jag dreva om min eller slänga på större munstycke då den hugger lite vid 70

Med rätt bestyckning & justering så ska den lätt kunna göra 100! Så nåt är fel någonstans.

588 Inlägg
10 april 2012
RD_87 skrev:
Hamster skrev:
polini 70cc
högkomp topp 45mm
öppet luftilter
13/50 drevning

Med rätt bestyckning & justering så ska den lätt kunna göra 100! Så nåt är fel någonstans.

den går ganska torrt så jag har skruvat ur bensin skruven fullt men inge skillnad, måste ju gå med större musntycke, tack för svar !

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 april 2012
Hamster skrev:
RD_87 skrev:
Hamster skrev:
polini 70cc
högkomp topp 45mm
öppet luftilter
13/50 drevning

den går ganska torrt så jag har skruvat ur bensin skruven fullt men inge skillnad, måste ju gå med större musntycke, tack för svar !

Skruven påverkar bara soppan på lågvarv.

588 Inlägg
10 april 2012
RD_87 skrev:
Hamster skrev:
RD_87 skrev:

Skruven påverkar bara soppan på lågvarv.

ok tack försvar då vet jag !

Stölle
199 Inlägg
10 april 2012
Baotioan BT-50 ostrypt från fabrik lol importören menade att det kunde inte stämma , men den gjorde ca 70 km/h oavsett vad folk än sa.
Sen stal dom den, sågade upp ett Abus Titan lås, knäckte styrlåset och satte en hammare i frontkåpan för att få tyst på larmet, Hemma på gårdsplan precis under päronens sovrumsfönster. När farsan kom upp ur sängen såg han bakänden på en skåpbil. Ett par månader senare "hittade" en brud moppen i en ort 5 mil härifrån.

Fick ju en ny på försäkringen så klart, fast den var ju självklart strypt efter ordning så det ordnade jag till tämligen omgående, satte även i större batteri och extraljus på den tongue
Den sålde jag när ja fick styrlapp.

Compact 76;an har jag kvar, den har vart långtidsprojekt i tre år nu, men så fort man köpte bil så blev att fritid som bortblåst tongue så hinner ju aldrig med o plocka ihop den.

Jag anar ugglor som får kläder.

588 Inlägg
10 april 2012
Dj_Albert skrev:
Baotioan BT-50 ostrypt från fabrik lol importören menade att det kunde inte stämma , men den gjorde ca 70 km/h oavsett vad folk än sa.
Sen stal dom den, sågade upp ett Abus Titan lås, knäckte styrlåset och satte en hammare i frontkåpan för att få tyst på larmet, Hemma på gårdsplan precis under päronens sovrumsfönster. När farsan kom upp ur sängen såg han bakänden på en skåpbil. Ett par månader senare "hittade" en brud moppen i en ort 5 mil härifrån.

Fick ju en ny på försäkringen så klart, fast den var ju självklart strypt efter ordning så det ordnade jag till tämligen omgående, satte även i större batteri och extraljus på den tongue
Den sålde jag när ja fick styrlapp.

Compact 76;an har jag kvar, den har vart långtidsprojekt i tre år nu, men så fort man köpte bil så blev att fritid som bortblåst tongue så hinner ju aldrig med o plocka ihop den.

själv vaknade jag på morgonen och såg en vit skåpbil köra iväg i skogen bakom huset, då hade dom stulit brorsans honda x8r som dom hade knäckt styrlås och kätting lås, dom satte 2 hockey klubbor mellan hjulen och bar iväg, liknade din histora lite big_smile

professionell latmask
72 Inlägg
10 april 2012
2 st Puch packy en med puch motor och en med sachs motor på

right way, wrong way, MY way

Stölle
199 Inlägg
11 april 2012
Hamster: Jo kändes lite lika där.. Snopet dock att farsan hann upp precis så han såg bakänden av bilen försvinna på gatan.. men vetofan om ja hade velat ha tillbaka moppen efter den behandlingen, låg plastflis i drivor efter framkåpan o klippta kablar o larmtutan hitta ja i rabatten senare samma dag.  Dock fattar ja inte hur man kapar en abus titan utan att väcka hela byn, för eftersom låset låg kvar testa ja o kapa i det med både vinkelkapan o tigersåg med lenox demolition laser edition blad, och det går ju, men man får hålla på i flera timmar, och va sponsrad av lenox med blad. 
Visst, eftersom Abus har garanti på sina titan lås o kedjor så stod dom för självrisken o försäkringsbolaget gav mig en ny i inlösen för den gamla, men surt ändå.

588 Inlägg
11 april 2012
Dj_Albert skrev:
Hamster: Jo kändes lite lika där.. Snopet dock att farsan hann upp precis så han såg bakänden av bilen försvinna på gatan.. men vetofan om ja hade velat ha tillbaka moppen efter den behandlingen, låg plastflis i drivor efter framkåpan o klippta kablar o larmtutan hitta ja i rabatten senare samma dag.  Dock fattar ja inte hur man kapar en abus titan utan att väcka hela byn, för eftersom låset låg kvar testa ja o kapa i det med både vinkelkapan o tigersåg med lenox demolition laser edition blad, och det går ju, men man får hålla på i flera timmar, och va sponsrad av lenox med blad. 
Visst, eftersom Abus har garanti på sina titan lås o kedjor så stod dom för självrisken o försäkringsbolaget gav mig en ny i inlösen för den gamla, men surt ändå.

jo jag förstår det, men dom måste ju andvänt nå jävla bra bultsax för att inte låta så mycket ?

var ju ganska liten då typ 10 år så dom trodde ju inte direkt på att jag såg skåpbilen smile

Stölle
199 Inlägg
11 april 2012
Surt att inte bli betrodd.
Jo det lär ha vart det dom har använt, för nått skärande verktyg hade tagit för lång tid o låtit alldeles för mycket.

Sök