Hur fan kopplar man in en sån här btr?

Rooth07 Lindahls Gräv AB
13 augusti 2008 · 716 Inlägg

Ja hur kopplar man in en sån gär btr på en 740 turbo? http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=693

Sleepy_One jopp
14 augusti 2008 · 145 Inlägg

om du läser texten under bilden på btr:en så löser det sig nog! wink

jomenvisst
Beeenny
14 augusti 2008 · 982 Inlägg

likadant som original sitter

Corpze
14 augusti 2008 · 1 311 Inlägg

IN: anslutningen mitt emot klockan (I samma höjd)
Retur:Den understa anslutningen

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Rooth07 Lindahls Gräv AB
14 augusti 2008 · 716 Inlägg

Corpze skrev:
IN: anslutningen mitt emot klockan (I samma höjd)
Retur:Den understa anslutningen

Men om man kolla på andra bilar så har jag sett att dom sitter på framskärmen och sen slangar där ifrån, men det går alltså att bara slita bort den gamla btr:en och sätta på o-ringen och smäcka dit denna i fuel railen med då?

Klorin_Elvis Fetast i stan !!
15 augusti 2008 · 991 Inlägg

Det enklaste och smartaste sättet är väl att du borrar ett hål i röret som går innuti org. btr:en (typ 5mm) så soppan bara går rakt igenom den och sen sätter du "in" på retur utgången på org. btr och sen tar du bara en längre slang från org. retur ledning till retur uttaget på den nya btr:en

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Corpze
15 augusti 2008 · 1 311 Inlägg

jaså du har en orginal btr som sitter på railen... då blir det lite klurigare, antingen fär du bygga om den nya så den passar orginalfästena eller så bygger du om railen så du får på slangar! annars så finns det malpassi btr'er som passar orginal på volvorailarna!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Marlboroman
15 augusti 2008 · 8 234 Inlägg

Ska du bara höja trycket med den så kan du kapa returledningen och sätta den där. Inte helt optimalt, men det funkar att köra med både orginal och en ställbar efter den, men som sagt då kan man bara höja trycket.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Koop
15 augusti 2008 · 1 867 Inlägg

Misab säljer en adapter till rail med oringsanslutning. På så sätt kan du skippa hela org. btr och montera denna externt.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Rooth07 Lindahls Gräv AB
16 augusti 2008 · 716 Inlägg

Corpze skrev:
jaså du har en orginal btr som sitter på railen... då blir det lite klurigare, antingen fär du bygga om den nya så den passar orginalfästena eller så bygger du om railen så du får på slangar! annars så finns det malpassi btr'er som passar orginal på volvorailarna!

Tror det är en sån på nu, den är ställbar iaf,, men vill ju gärna se vad man har för soppatryck, men kanke kan se det på enklare sätt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang