Vad är det med folk och märket Volvo?!

Pikey
16 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

Jag har tänkt på en sak JÄVLIGT länge och det är vissa personers passion till Volvo...

Jag ser folk dagligen som heter Volvo i mitt hjärta/blod etc. och undrar "Vad fan tänker människan med?"
Jag menar det är ett jävla bilmärke.
Folk som kan dö för Volvos läser man o liknande, jag menar VARFÖR?

Kan man inte få in någon riktig fanatiker in här och berätta om varför den är såpass korkad så man kan dö för ett jävla bilmärke smile

Kommer säkerligen fylla på med frågor här om inte alla är i Vallåkra.

//Pikey

R.I.P. Michael Jackson!
Syst3m
16 augusti 2008 · 1 079 Inlägg

För att man älskar märket och älskar bilarna?? Volvo <3 tongue

Aerodynamik ...
16 augusti 2008 · 7 120 Inlägg

Jag undrar också det där.. Vad är det som är så speciellt med Volvo?

coffe.dk Zzzz
16 augusti 2008 · 937 Inlägg

Hehe, undrar också samma sak.
Speciellt med tanke på vilka skitbilar det är smile


Ja jag vet att jag har en Volvo, men det är för att den är billig inte för att jag älskar volvo smile

blacken
16 augusti 2008 ·

Pikey skrev:
Jag har tänkt på en sak JÄVLIGT länge och det är vissa personers passion till Volvo...

Jag ser folk dagligen som heter Volvo i mitt hjärta/blod etc. och undrar "Vad fan tänker människan med?"
Jag menar det är ett jävla bilmärke.
Folk som kan dö för Volvos läser man o liknande, jag menar VARFÖR?

Kan man inte få in någon riktig fanatiker in här och berätta om varför den är såpass korkad så man kan dö för ett jävla bilmärke smile

Kommer säkerligen fylla på med frågor här om inte alla är i Vallåkra.

//Pikey

Det är inte generellt bara Volvo som det fenomenet uppstår för, utan det finns flera märkesfreaks som har likadan uppfattning om sitt fordonsval.  Men för den sakens skull så ska man inte sticka under stol med att Volvo ÄR en dj"""ns bra bil. (eller var innan dom slutade med 740/940 sista riktiga Volvon)

Senast redigerat av blacken (16 augusti 2008)

Fetazde Kombi-Nation
16 augusti 2008 · 289 Inlägg

Jag är ingen volvofanatiker.... jag har alltid varit lite emot volvo, tills jag började köra dom bilarna och tillslut fick syn på min v70 och testade den... det är bra bilar... och varför folk vill dö för sitt bilmärke, det gäller väl inte bara volvo ägare,finns ju hur många som helst som vill dö för din saab,audi,fiat etc...

älskar man nått så starkt så man vill dö för det så älskar man det verkligen väl ??

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
16 augusti 2008 · 5 042 Inlägg

Kan förstå om man dör för en 58 cheva Bel Air eller liknande . Men för en sur,slö 40 ?? Neee aldrig i hela mitt liv!

C H E V R O L E T <3
FLindgren
16 augusti 2008 · 5 089 Inlägg

Vad har folk igenkligen EMOT volvo? tongue läser dagligen "stolt volvohatare" os.v. Har ni enns kört en riktig volvo (ej s\v 40)? är det något fel på dessa bilarna? eller bara ni hatar dom för att dom är överallt? för att vissa stylar dom fult?
Jag har haft 2 olika 240 bilar på vintern.. har försökt göra allt för att döda dom men det går verkligen inte. Bra arbetshästar och säkra bilar?

Att du enns orkar klaga på att alla gillar volvo...


Och igenkligen gillar jag inte volvo sjläv, men efter att har provkört miljontals bilar före man köpte en, så var detta den bästa allaround bilen.

Senast redigerat av FLindgren (16 augusti 2008)

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Pikey
16 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

FLindgren skrev:
Vad har folk igenkligen EMOT volvo? tongue läser dagligen "stolt volvohatare" os.v. Har ni enns kört en riktig volvo (ej s\v 40)? är det något fel på dessa bilarna? eller bara ni hatar dom för att dom är överallt? för att vissa stylar dom fult?
Jag har haft 2 olika 240 bilar på vintern.. har försökt göra allt för att döda dom men det går verkligen inte. Bra arbetshästar och säkra bilar?

Att du enns orkar klaga på att alla gillar volvo...


Och igenkligen gillar jag inte volvo sjläv, men efter att har provkört miljontals bilar före man köpte en, så var detta den bästa allaround bilen.

Jag har inte emot Volvo utan folket som kan dö för det.

R.I.P. Michael Jackson!
Hoevding Withlimb
16 augusti 2008 · 210 Inlägg

De "stödjer svensk ekonomi" som en del med solblekt åkerikeps säger. Förstår dock inte hur man gör det redigt när man köper en "skrotbil" för 10-15k och sen slänger på någon plastig front från Kina. Tyvärr har ju 740 fått lite av en stämpel när det kommer till de som kör dem. Lyssna på denne enimente man. http://bbs.exet.nu/a/src/1218305204904.jpg

105hk rent vansinne!
Larsson_Power Saabvilde!
16 augusti 2008 · 1 708 Inlägg

Hoevding skrev:
De "stödjer svensk ekonomi" som en del med solblekt åkerikeps säger. Förstår dock inte hur man gör det redigt när man köper en "skrotbil" för 10-15k och sen slänger på någon plastig front från Kina. Tyvärr har ju 740 fått lite av en stämpel när det kommer till de som kör dem. Lyssna på denne enimente man. http://bbs.exet.nu/a/src/1218305204904.jpg

HAHAHA! lol lol

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Rand
16 augusti 2008 · 1 024 Inlägg

volvo är ju inga dumma bilar.. det är samma varför köpa en japansk skitsak som inte funkar.. japanska saker kronglar ju bara.. så det är bättre att äga en volvo

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Weermets Gasglad
16 augusti 2008 · 295 Inlägg

Ganska löjlig tråd tycker jag faktiskt, inte för att jag kör volvo nej. Jag är visserligen jävligt nöjd med min bil på alla sätt, kanske inte bensinförbrukningen, men det är det värt.

Men det finns ju egentligen likheter med allt. Folk har en hobby älskar det dom gör och därav uttrycker man sig på samma sätt. Tänk efter lite så inser man snabbt att folk har intressen som man lever för och planerar efter. Folk som åker kors och tvärs över landet för fotboll, se på hur det fungerar med olika gäng runt om i landet.

Sen undrar jag hur man orkar lägga energi på att bry sig om att någon skriver att dom älskar och/eller kan dö för ett visst bilmärke? Snacka om I-landsproblem.

Opel Vectra "2.0T" (2007)
Breexiz
16 augusti 2008 · 341 Inlägg

Hoevding skrev:
De "stödjer svensk ekonomi" som en del med solblekt åkerikeps säger. Förstår dock inte hur man gör det redigt när man köper en "skrotbil" för 10-15k och sen slänger på någon plastig front från Kina. Tyvärr har ju 740 fått lite av en stämpel när det kommer till de som kör dem. Lyssna på denne enimente man. http://bbs.exet.nu/a/src/1218305204904.jpg

hahahahaha, fan va klockren kommentar!!

Drive it like you stole it
FireTraXX DFFL
16 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Hoevding skrev:
De "stödjer svensk ekonomi" som en del med solblekt åkerikeps säger. Förstår dock inte hur man gör det redigt när man köper en "skrotbil" för 10-15k och sen slänger på någon plastig front från Kina. Tyvärr har ju 740 fått lite av en stämpel när det kommer till de som kör dem. Lyssna på denne enimente man. http://bbs.exet.nu/a/src/1218305204904.jpg

HAHAHA, Underbart. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Germax
16 augusti 2008 · 12 086 Inlägg

Volvo är svenskt, det är anledningen.

Senast redigerat av JapMax (16 augusti 2008)

Hellquist
16 augusti 2008 · 499 Inlägg

Är väl lika dumt som folk som kan dö för sitt idrott/sportlag. Finns ju mängder av folk som älskar sportlaget över allt annat och spenderar mängder av pengar.

Att vilja dö för en 50-talsjänkare är väl lika dum tanke som för en Volvo eller för en annan bil/lag, det känns som om man missat vad som verkligen är viktigt här i livet..

Syst3m
16 augusti 2008 · 1 079 Inlägg

JapMax skrev:
Volvo är svensk, det är anledningen.

En av anledningarna.

Hoevding Withlimb
16 augusti 2008 · 210 Inlägg

Hellquist skrev:
det känns som om man missat vad som verkligen är viktigt här i livet..

Och det viktiga i livet är Volvo roll

105hk rent vansinne!
Germax
16 augusti 2008 · 12 086 Inlägg

Syst3m skrev:

JapMax skrev:
Volvo är svensk, det är anledningen.

En av anledningarna.

Det är garanterat den största anledningen till att just volvo är så högt beaktade hos vissa svenskar.
Sen att de uppernbarligen är ganska bra bilar gör väl inte saken värre.

Jag tycker dock inte volvo är så mkt bättre än andra vettiga bilmärken, dom har ju sina fel som alla andra.
Min Bmw från 93 är absolut inte felfri.. fått fixa massor med den. Men nu är den bra mkt roligare än en Volvo från 93 vill jag ju påståtongue

Min Maxima därimot är ett flaggskepp av felfria bilar. 24 tusen mil då är generatorn bytt vid 22, avgassystemet byttes först vid 19. Två spindelleder och lite bromsbelägg. Det klarar knappt en 740.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang