2961
Sök

Vad är det med folk och märket Volvo?!

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 augusti 2008
MrTurbo skrev:
Xuri skrev:
MrTurbo skrev:
Jag kör Saab, Volvo & Ford med V8. Snusar, har inge häng, lyssnar inte mycket på Eddie Meduza, dricker mig sällan full och har fast jobb...

Vilken grupp passar JAG in i?????

Jag kör volvo å volvo...Har inge häng..snusar inte...röker inte...använder ofta andra kläder än jeans...
dricker nån öl då och då efter jobbe men brukar inte vara full å framför allt inte dunka plåt...å jag har också jobb å flickvänn

edit jag lyssnar inte heller på varken eddi eller dansband...

vilken grupp passar jag in på ?

Volvoraggare?  lol  wink

wtf sad

hade inte kört volvo å volvo om jag inte fått de ena rislasset jag har nu :p hade kanske vart saab eller volvo å sparkcykel :p

huh?
10 427 Inlägg
20 augusti 2008
Pikey skrev:
steifan skrev:
262turbo skrev:
vad är skilnaden? du har åkt en 140 a-traktor och är inte volvo raggare? men alla här som åker en 740 till jobbet är volvo raggare?.... får inte ihop det alls...

Jo det är ju lite märkligt. Kanske är ett eller ett par skallben som inte växt ihop riktigt än. roll

Jag synar på de som älskar och kan dö för märket, att jag har ägt en Volvo 142 a-traktor är ju inte det jag syftar på utan de som kan dö för volvo?

Tycker det är 'fuckat' att ens ha en a-traktor utan eget lantbruk eller djurhållning.

En Volvo a-traktor är ju ett kännetecken för personer som du nämner i inlägg nr 1
och som diskuterats i ett par sidor. Stenhård stämpel tongue Du skapade ju tråden för att
retas lite.. så varför inte retas tillbaks, 'ye olde traktorraggare'? wink

Saabvilde!
1 708 Inlägg
20 augusti 2008
Ksj skrev:
Tuolja skrev:
mickinho skrev:

hahahaha där fick jag dagens skratt lol

Din opel kan man ju oxå skratta åt lol

Ja en Calibra turbo 4x4 är ju mycket fulare än en kantig container ritad av en bakfull treåring som snaskat jästa äpplen dagen innan.

Not

HAHA! lol

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

2 283 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
262turbo skrev:
Pikey skrev:
steifan skrev:

Jo det är ju lite märkligt. Kanske är ett eller ett par skallben som inte växt ihop riktigt än. roll

Jag synar på de som älskar och kan dö för märket, att jag har ägt en Volvo 142 a-traktor är ju inte det jag syftar på utan de som kan dö för volvo?

tror du på allvar att det är någon som skulle göra det så är det nog fan din värld som är lite "fuckad"... fattar inte broblemet med att gilla något väldigt mycke.. gäller väll fotboll och allt annat som folk tycker är kul...

Jovisst finns det fanatiker inom det ämnet med.

Men det är ju något som folk ofta hejar på och vill att de ska gå bättre, rivalitet etc som spelar in men jag tror inte att volvo-fanatikerna tänker på rivalitet mellan olika märken, bara att de klankar ner på saab ofta.

De gräver nog inte ner sig för att de går dåligt för Volvo direkt, visst de kanske klagar på att Ford har gjort volvo dåligt eller något annat jävla mög.

R.I.P. Michael Jackson!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 augusti 2008
haha jag har varit epa raggare som har dunkat plåt, spelat eddie meduza och åkt brett igenom korsningar... och nu för tiden åker jag bara ford, men super en del, röker, snusar ibland, har dock normala kläder, raggar runt på stan en fredag/lördag kväll/natt, ibland med svinande fyllon ibaksätet, tycker även själv om att svina och tycker om att gasa...

vad är jag dårå? en ford-raggare eller? lol
Senast redigerat av _Glenne_ (20 augusti 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Biltokig
870 Inlägg
20 augusti 2008
steifan skrev:
Mr_Gear skrev:
jag menar glapp på 3cm mellan panelerna är inte acceptabelt ens på 80-talet(och nej det var inte bara min bil som hade det)

Vilkar paneler syftar du på? smile Inga glapp alls i min bil faktiskt.
Inga sprickor/glapp överhuvudtaget. Hur förklarar du det?

Handhavande är nog bästa förklaringen.

Det skulle jag vilja se... första 740n jag nånsin hört talas om som inte har det i så fall... Tänker speciellt på mittkonsolen som verkar vara måttad och tillverkad av en darrhänt reumatisk 95-åring.

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 augusti 2008
262turbo skrev:
_Glenne_ skrev:
haha jag har varit epa raggare som har dunkat plåt, spelat eddie meduza och åkt brett igenom korsningar... och nu för tiden åker jag bara ford, men super en del, röker, snusar ibland, har dock normala kläder, raggar runt på stan en fredag/lördag kväll/natt, ibland med svinande fyllon ibaksätet, tycker även själv om att svina och tycker om att gasa...

en idiot om du håller på och klankar ner på folk här..

ehm, vem har jag klankat ner på då?

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

7 100 Inlägg
20 augusti 2008
Mr_Gear skrev:
steifan skrev:
Mr_Gear skrev:
jag menar glapp på 3cm mellan panelerna är inte acceptabelt ens på 80-talet(och nej det var inte bara min bil som hade det)

Det skulle jag vilja se... första 740n jag nånsin hört talas om som inte har det i så fall... Tänker speciellt på mittkonsolen som verkar vara måttad och tillverkad av en darrhänt reumatisk 95-åring.

i  min 745:a så är alla paneler glappa,det är sprickor,saker kan härs och tvärs bara lossna mm!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Körv
3 535 Inlägg
20 augusti 2008
bmx skrev:
Mr_Gear skrev:
steifan skrev:

i  min 745:a så är alla paneler glappa,det är sprickor,saker kan härs och tvärs bara lossna mm!

Så kan det ju faktiskt vara i vilken bil som helst om man inte sköter den. Det handlar ju helt och hållet om helhetskicket på bilen..

Truckdriving Man

1 004 Inlägg
20 augusti 2008
_Glenne_ skrev:
262turbo skrev:
_Glenne_ skrev:

sorry fel namn.. tar bort smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 augusti 2008
262turbo skrev:
_Glenne_ skrev:
262turbo skrev:

sorry fel namn.. tar bort smile

haha jahapp, där ser man, så kan det gå hehe big_smile

7 100 Inlägg
20 augusti 2008
decib3L skrev:
bmx skrev:
Mr_Gear skrev:

Så kan det ju faktiskt vara i vilken bil som helst om man inte sköter den. Det handlar ju helt och hållet om helhetskicket på bilen..

jao det är ju polisen som har haft den så tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Reservdansk
6 271 Inlägg
20 augusti 2008
S60R_Chrille skrev:
väldigt rolig tråd.. trodde faktiskt att folk hade bättre saker att göra än att klanka ner på andra för att de kör volvo.. det e väl upp till var och en att köpa den det bil och bilmärke man vill ha... tycker att detta e sandlåde nivå........  skärp er för fan

Håller fullt med Chrille här. Folk får köra vad dom vill, punkt slut. Jag tittar lika gärna på en jänkare som på en Saab som en Audi, kul att hänga med på vad som händer på utvecklingen och hur olika biltillverkare löser olika grejer, men jag kör Volvo för jag tycker 855/V70 är den snyggaste och mest praktiska kombin jag sett.

Plus att i Helsingborg efter Vallåkra släppte polisen igenom våra Volvo men inte övriga stylade märken. big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Team Pro5
313 Inlägg
21 augusti 2008
Mr_Gear skrev:
steifan skrev:
Mr_Gear skrev:

har 2 kompisar vars 740:isars paneler sitter felfritt så det har nog som många redan sagt med hur man sköter dom att göra.

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk

349 Inlägg
21 augusti 2008
Jag tycker personligen det är synd att det finns folk som ska klaga på hur dåliga eller fula andra bilar är. Varför kan inte folk bara uppskatta att det faktiskt finns olika märken att välja på istället? Självklart är det också synd att folk är så insnöade i volvo att dem inte kan tänka sig köra nån annan bil.

Visst... Jag tycker visserligen inte heller om folk som kör stora jävla suvar eller pick-ups i storstäder där dem faktiskt inte alls behövs. (om man nu ska tänka så...) Skulle inte kunna tänka mig själv att köpa varken en suv eller en "smart" heller, så visst jag är lite av en hyklare kanske. En pickis kan ju dock vara bra i vissa situationer men men.

Förövrigt kör jag Volvo 240 GL och har kört Volvo 245 DL och jag håller på att fixa upp en Volvo Duett. Lär även köpa en Volvo 740 GLT för att försöka mig på drifting på allvar. (billig bil med bra motor och billiga delar).
MEN jag har en cooper och ska köpa en nissan när jag har cash.

Det va väl mina 2 cents. Tycker folk ska bli mera öppen för olika märken och vara tacksam att det finns många olika. Tänk om det bara fanns ett märke och alla va tvugna att köra med det? XO
Senast redigerat av Ertiyed (21 augusti 2008)

2 644 Inlägg
21 augusti 2008
http://www.garaget.org/show_ext.php?car … age=994696

Så tycker jag om volvo wink Funkar som vinterbil smile

Och grejen med den här 740n va för att reta alla volvoraggare i nkpg.. smile vänta 1 månad och kolla in bilen sen mohaha smile
Senast redigerat av Lindgren_ (21 augusti 2008)

Johan Lindgren

509 Inlägg
21 augusti 2008
Pikey skrev:
Thiger_84 skrev:
Pikey skrev:
Jag ser folk dagligen som heter Volvo i mitt hjärta/blod etc. och undrar "Vad fan tänker människan med?"
Jag menar det är ett jävla bilmärke.
Folk som kan dö för Volvos läser man o liknande, jag menar VARFÖR?

Kan man inte få in någon riktig fanatiker in här och berätta om varför den är såpass korkad så man kan dö för ett jävla bilmärke smile

Tror inte de finns någon som skulle kunna dö för ett bilmärke när de väl kommer till kritan. Du ska inte tro på allt du läser. big_smile

Mvh Tiger.

Nej jag vet men varför är folk så satans patetiska? Det är en fråga.

Nädu, de vet jag inte. Låt dom va de då, inget å bry sig om. Vill folk dö för sina bilar så får dom väl göra de då.

huh?
10 427 Inlägg
21 augusti 2008
bmx skrev:
Mr_Gear skrev:
steifan skrev:

Säkert '400 tyska bögar' som haft fest i den bilen innan du köpte den då tongue

Hänger nog ihop lite med miltalet och antalet isär- och ihopmonteringar.
Just alla fästdetaljer till plasten är kass (försök ta loss en dörrsida utan
att paja nån liten plastpryl), men är det helt så sitter allt rätt så sitter det rätt så tight smile
Visst knaket, kommer man ju inte ifrån.. men inredningen var nog rätt
okej på dom flesta bilarna *host*för20årsen*host* tongue

erixon89
21 augusti 2008
FireTraXX skrev:
Xuri skrev:
jag tycker som du å ha la inte redigt heller nått svar.... Har du något svar på varför vuxna män å yngre från åldrarna 15-60 bast sitter å gråter om deras kära fotbolls respektive hockeylag förlorar ?

Har du nånsin sett någon gråta när laget loosat?

Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

Man behöver inte va arbetslös för att man har en volvo 740.
Jag är inte det!!  och jag sparar hällre ihop så man inte behöver krita hela bilen.
Kan vara bra att veta....

63 Inlägg
21 augusti 2008
Vad folk ska påverka vad man som person ska tycka! Trångsynt...låt folk tycka vad dom vill lol

Sök