Vad är det med folk och märket Volvo?!

Volvo_Mannen Volvoskadad
28 december 2008 · 6 017 Inlägg

azXig skrev:
Lås trådjävlen snälla nån!

håller med

Jonas
Kesler
28 december 2008 · 3 650 Inlägg

LilD skrev:
Dö för sin bil?? skulle inte tro det, säg, du och din volvo står vid ett högt berg utan räcken, hade du hoppat istället för att köra ner bilen om du inte hade något annat val? ne skulle inte tro det bye bye volvo (btw gillar volvo=)  )

Hoppat ner för berget eller kört ner för berget med bilen? Vad e skillnanden?!?! Du dör ju vilket som hmm

Senast redigerat av Kesler (28 december 2008)

Volvo_Mannen Volvoskadad
28 december 2008 · 6 017 Inlägg

Volvo740-88 skrev:
Varför låsa. Kan vi inte säja för och nackdelar med våra bilar. T.ex. Volvo 740 har lätt att rosta. Det postvita är att den har bra kavlité på motorn och lådan och den är billig i drift och delar. Det är åsikt. cool

ja men alla sånnahär trådar spårar ur i pajkastningar, den ena tråden värre än den andra

Jonas
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
28 december 2008 · 1 659 Inlägg

Skit samma vilken modell hit och dit och för och nackdelar, Volvo är bästa som finns för Erik och Anders älskar sin Saab, låt dom göra det!

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Rquired Allmänt envis
28 december 2008 · 12 512 Inlägg

Har inget emot bilarna eller märket Volvo, bra bilar även om dom inte passar in i min syn på hur en bil ska va. Vad jag däremot tycker riktigt illa om är den övertron på märket som finns hos många, och som nästan verkar medfött hos vissa roll

volvo är bäst, volvo är snålast, volvo håller bättre än andra, en bonntrimmad 240 drar en M3a, volvos T5a låter bättre än ferraris motorer etc Alla ovanstående har jag hört från ett flertal personer som är fullt allvarliga. Visst smaken är som.. men ändå?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
TRYIT Teddan
28 december 2008 · 2 495 Inlägg

740 har ju fruktansvärt billiga reservdelar, det kan inte ens jag som hatar dessa bilar sticka under stolen med

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
TurbOla Reservdansk
28 december 2008 · 6 271 Inlägg

Rquired skrev:
Har inget emot bilarna eller märket Volvo, bra bilar även om dom inte passar in i min syn på hur en bil ska va. Vad jag däremot tycker riktigt illa om är den övertron på märket som finns hos många, och som nästan verkar medfött hos vissa roll

volvo är bäst, volvo är snålast, volvo håller bättre än andra, en bonntrimmad 240 drar en M3a, volvos T5a låter bättre än ferraris motorer etc Alla ovanstående har jag hört från ett flertal personer som är fullt allvarliga. Visst smaken är som.. men ändå?

Ja men det gör den ju? big_smile
Som du skriver är det ju upp till var och en vad man tycker, och när du skriver "Men ändå?" så får du det att låta som att alla som tycker så har fel åsikter... wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Landa_Racing
28 december 2008 · 104 Inlägg

Men någon så j*vla löjlig tråd eller? big_smile

Jag menar bara att jag skulle kunna starta en lika dan om Saab ägare.. men vad tjänar det till?
Jo bara tjat.. inget vettigt alls faktist..

Har sett föresten liknande trådar om samma fast med andra märken och dom är precis lika dana!

T.o.m utomlands, så som i Tyska forum så finns det folk som hackar på att vissa kör BMW eller vissa kör merca..

Detta e TOTALT meningslöst!!   lol

MVH Andreas

..:Landa_in_racing:..
850 Tdi och Projekt 745.
Kör RÄTT kör BRETT!
Volvo 144 Turbo "Sleeper" (1968)
Bjork OEM <3
28 december 2008 · 6 957 Inlägg

Robban_89 skrev:
Lyxfällan nästan smile

Öh?

Varför låsa. Kan vi inte säja för och nackdelar med våra bilar. T.ex. Volvo 740 har lätt att rosta. Det postvita är att den har bra kavlité på motorn och lådan och den är billig i drift och delar. Det är åsikt.

Håller med om de mesta förutom en sak..
Från 88- så är dom ju rätt skonade, beroende på vem som ägt å skött den.

OEM <3
MHperformance CNC operatör
28 december 2008 · 280 Inlägg

Är det inte roligare att ha en egen bil än att köra omkring i bankens bilar och leka tuffa och mobba dem stackars 740ägarna?

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
28 december 2008 · 1 659 Inlägg

MHperformance skrev:
Är det inte roligare att ha en egen bil än att köra omkring i bankens bilar och leka tuffa och mobba dem stackars 740ägarna?

Dom leker inte alls tuffa, dom är tuffa wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
MHperformance CNC operatör
28 december 2008 · 280 Inlägg

Robban_89 skrev:

MHperformance skrev:
Är det inte roligare att ha en egen bil än att köra omkring i bankens bilar och leka tuffa och mobba dem stackars 740ägarna?

Dom leker inte alls tuffa, dom är tuffa wink

Tack för att du rättade mej tongue

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
PlumCrazy
28 december 2008 · 881 Inlägg

Alla bilmärken är bra bilmärken.

Finns modeller som inte klingar helt rätt i min mening men det är väl mest för jag tycker dom är fula eller har för liten motorstyrka.

Jag kan inte säga att jag hatar ett speciellt märke, men vissa modeller, visst.

I frågan om just Volvo 740 så kan jag säga att det är mycket bil för pengarna, rent utseéndemässigt så är bilen inte så attraktiv i mina ögon, men det går att ändra om man så känner för det smile

Min åsikt.

Senast redigerat av PlumCrazy (28 december 2008)

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
-Mackan- Fire And Silk
28 december 2008 · 2 254 Inlägg

Bara för att man inte vill att banken skall äga bilen, behöver man inte skaffa en 740.

Jag hade själv en 740 som förstabil och jag kan hålla med ovanstående inlägg.

Senast redigerat av -Mackan- (28 december 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
TRYIT Teddan
28 december 2008 · 2 495 Inlägg

MHperformance skrev:
Är det inte roligare att ha en egen bil än att köra omkring i bankens bilar och leka tuffa och mobba dem stackars 740ägarna?

När fan börja banken äga bilar ?


hur är det att bo i bankens hus osv.. fan va folk e patetiska när dom börjar dra upp det där med bankens bil.

Man måste ju för det första kunna få lånet, sen skall man kunna klara av att betala .

men det finns många nötter som tror att vem som hellst kan springa in till banken å säga ... öö hörru jag skall köpa ferrari jag behöver låna 3ggr så mycket som jag gav för huset .. a jag kan betala 2000kr/månaden .

vakna

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
TRYIT Teddan
28 december 2008 · 2 495 Inlägg

TurbOla skrev:

Rquired skrev:
Har inget emot bilarna eller märket Volvo, bra bilar även om dom inte passar in i min syn på hur en bil ska va. Vad jag däremot tycker riktigt illa om är den övertron på märket som finns hos många, och som nästan verkar medfött hos vissa roll

volvo är bäst, volvo är snålast, volvo håller bättre än andra, en bonntrimmad 240 drar en M3a, volvos T5a låter bättre än ferraris motorer etc Alla ovanstående har jag hört från ett flertal personer som är fullt allvarliga. Visst smaken är som.. men ändå?

Ja men det gör den ju? big_smile
Som du skriver är det ju upp till var och en vad man tycker, och när du skriver "Men ändå?" så får du det att låta som att alla som tycker så har fel åsikter... wink

om du tycker att en volvo låter bättre än en ferrari så har du fel på öronen eller så är du bara pantad.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
MHperformance CNC operatör
28 december 2008 · 280 Inlägg

r-ted skrev:

MHperformance skrev:
Är det inte roligare att ha en egen bil än att köra omkring i bankens bilar och leka tuffa och mobba dem stackars 740ägarna?

När fan börja banken äga bilar ?


hur är det att bo i bankens hus osv.. fan va folk e patetiska när dom börjar dra upp det där med bankens bil.

Man måste ju för det första kunna få lånet, sen skall man kunna klara av att betala .

men det finns många nötter som tror att vem som hellst kan springa in till banken å säga ... öö hörru jag skall köpa ferrari jag behöver låna 3ggr så mycket som jag gav för huset .. a jag kan betala 2000kr/månaden .

vakna

Tur att du inte tog åt dej då wink

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
-Mackan- Fire And Silk
28 december 2008 · 2 254 Inlägg

PlumCrazy skrev:
Alla bilmärken är bra bilmärken.

Tanken bakom påståendet är helt rätt, men själva innebörden får man nog ta med en stor näve salt.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
TRYIT Teddan
28 december 2008 · 2 495 Inlägg

MHperformance skrev:

r-ted skrev:

MHperformance skrev:
Är det inte roligare att ha en egen bil än att köra omkring i bankens bilar och leka tuffa och mobba dem stackars 740ägarna?

När fan börja banken äga bilar ?


hur är det att bo i bankens hus osv.. fan va folk e patetiska när dom börjar dra upp det där med bankens bil.

Man måste ju för det första kunna få lånet, sen skall man kunna klara av att betala .

men det finns många nötter som tror att vem som hellst kan springa in till banken å säga ... öö hörru jag skall köpa ferrari jag behöver låna 3ggr så mycket som jag gav för huset .. a jag kan betala 2000kr/månaden .

vakna

Tur att du inte tog åt dej då wink

klart man tar åt sig av folk som lider av så fruktansvärt mycet okunskap.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
MHperformance CNC operatör
28 december 2008 · 280 Inlägg

r-ted skrev:

MHperformance skrev:

r-ted skrev:

När fan börja banken äga bilar ?


hur är det att bo i bankens hus osv.. fan va folk e patetiska när dom börjar dra upp det där med bankens bil.

Man måste ju för det första kunna få lånet, sen skall man kunna klara av att betala .

men det finns många nötter som tror att vem som hellst kan springa in till banken å säga ... öö hörru jag skall köpa ferrari jag behöver låna 3ggr så mycket som jag gav för huset .. a jag kan betala 2000kr/månaden .

vakna

Tur att du inte tog åt dej då wink

klart man tar åt sig av folk som lider av så fruktansvärt mycet okunskap.

okok, jag har egen bil och bor i PAPPAS hus smile

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang