3520
Sök

Vad är det med folk och märket Volvo?!

Volvo850-92
1 682 Inlägg
28 december 2008
Bjork skrev:
Robban_89 skrev:
Lyxfällan nästan smile

Öh?

Varför låsa. Kan vi inte säja för och nackdelar med våra bilar. T.ex. Volvo 740 har lätt att rosta. Det postvita är att den har bra kavlité på motorn och lådan och den är billig i drift och delar. Det är åsikt.

Håller med om de mesta förutom en sak..
Från 88- så är dom ju rätt skonade, beroende på vem som ägt å skött den.

Volvo 740 från 1988 är den ända 740 som rostar minst, för Volvo galvaniserade 1988:an väldigt noga. Sen 1989 och framåt så fick dom snåla på galven för det blev dyrt att galvanisera. Men man kan få en från 1985 att rosta mindre, beror på hur man sköter dom smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
28 december 2008
r-ted skrev:
TurbOla skrev:
Rquired skrev:
Har inget emot bilarna eller märket Volvo, bra bilar även om dom inte passar in i min syn på hur en bil ska va. Vad jag däremot tycker riktigt illa om är den övertron på märket som finns hos många, och som nästan verkar medfött hos vissa roll

volvo är bäst, volvo är snålast, volvo håller bättre än andra, en bonntrimmad 240 drar en M3a, volvos T5a låter bättre än ferraris motorer etc Alla ovanstående har jag hört från ett flertal personer som är fullt allvarliga. Visst smaken är som.. men ändå?

Ja men det gör den ju? big_smile
Som du skriver är det ju upp till var och en vad man tycker, och när du skriver "Men ändå?" så får du det att låta som att alla som tycker så har fel åsikter... wink

om du tycker att en volvo låter bättre än en ferrari så har du fel på öronen eller så är du bara pantad.

Jasså en Volvo kan inte låta bättre än en Ferrari? Vilka bilar pratar vi om då? Det finns inte bara en Volvo och jag antar att det har tillverkats mer än en Ferrari modell, eller har jag fel?

Sen att kränka någon pga av enskildes åsikt, är väldigt moget.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Teddan
2 495 Inlägg
28 december 2008
MHperformance skrev:
r-ted skrev:
MHperformance skrev:

Tur att du inte tog åt dej då wink

klart man tar åt sig av folk som lider av så fruktansvärt mycet okunskap.

okok, jag har egen bil och bor i PAPPAS hus smile

okej då .. jag bor i mitt hus, med min pool, mina prylar och åker i bankens bilar .

men hellre bankens bilar än att konka runt i en gammal sierra för 3000kr

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Teddan
2 495 Inlägg
28 december 2008
-Mackan- skrev:
r-ted skrev:
TurbOla skrev:

Som du skriver är det ju upp till var och en vad man tycker, och när du skriver "Men ändå?" så får du det att låta som att alla som tycker så har fel åsikter... wink

om du tycker att en volvo låter bättre än en ferrari så har du fel på öronen eller så är du bara pantad.

Jasså en Volvo kan inte låta bättre än en Ferrari? Vilka bilar pratar vi om då? Det finns inte bara en Volvo och jag antar att det har tillverkats mer än en Ferrari modell, eller har jag fel?

Sen att kränka någon pga av enskildes åsikt, är väldigt moget.

men seriöst .. jag har polare med 800hk 850 och s70 , men inte fan påstår dom att dom lät goare än min ferrari..
dom körde ifrån mig det gjorde dom men inte lät dom bättre för det..

hur många ferraris har ni lyssnat på ??

Fire And Silk
2 254 Inlägg
28 december 2008
r-ted skrev:
MHperformance skrev:
r-ted skrev:

okej då .. jag bor i mitt hus, med min pool, mina prylar och åker i bankens bilar .

Bra då respekterar vi DIN åsikt, då är det bara för dig att respektera att alla inte delar den.

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

blacken
28 december 2008
r-ted skrev:
TurbOla skrev:
Rquired skrev:
Har inget emot bilarna eller märket Volvo, bra bilar även om dom inte passar in i min syn på hur en bil ska va. Vad jag däremot tycker riktigt illa om är den övertron på märket som finns hos många, och som nästan verkar medfött hos vissa roll

volvo är bäst, volvo är snålast, volvo håller bättre än andra, en bonntrimmad 240 drar en M3a, volvos T5a låter bättre än ferraris motorer etc Alla ovanstående har jag hört från ett flertal personer som är fullt allvarliga. Visst smaken är som.. men ändå?

En Volvo låter nog inte "bättre" än en Ferrari, men "misstänker" att dess kvalitet är överlägsen en Ferraris. med "hästlängder"..

Teddan
2 495 Inlägg
28 december 2008
blacken skrev:
r-ted skrev:
TurbOla skrev:

En Volvo låter nog inte "bättre" än en Ferrari, men "misstänker" att dess kvalitet är överlägsen en Ferraris. med "hästlängder"..

ja om man säger det så här så åker jag hellre 1000mil i en 740 än att behöva köra lika lång sträcka i en ferrari..

skulle ju åkt till italien i sommar men våga knappt åka till tyskland

OEM <3
6 957 Inlägg
28 december 2008
MHperformance skrev:
Är det inte roligare att ha en egen bil än att köra omkring i bankens bilar och leka tuffa och mobba dem stackars 740ägarna?

Men de finns folk som åker omkring å är tuffa med betalda bilar som kostar en bra bit över 100 000k wink
Får hålla med om att en T5a på högvarv med 3" å annat lull lull låter redigt gött, men INTE
goare än en viss röd Ferrari 355 som ja såg å hörde i somras wink

OEM <3

CNC operatör
280 Inlägg
28 december 2008
r-ted skrev:
MHperformance skrev:
r-ted skrev:

ja det är ju upp till var och en, du kan ju tänka på att jag har en månadsinkomst på 1050kr, och hitta du en sierra i likadant skick som min röda för 3000 så får du gärna säga till så ska jag handla den för mina egna pengar
Senast redigerat av MHperformance (28 december 2008)

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

CNC operatör
280 Inlägg
28 december 2008
Bjork skrev:
MHperformance skrev:
Är det inte roligare att ha en egen bil än att köra omkring i bankens bilar och leka tuffa och mobba dem stackars 740ägarna?

Men de finns folk som åker omkring å är tuffa med betalda bilar som kostar en bra bit över 100 000k wink
Får hålla med om att en T5a på högvarv med 3" å annat lull lull låter redigt gött, men INTE

Ja det finns gött om skrytande folk wink

499 Inlägg
28 december 2008
Haha, vilken rolig tråd.

Visst, Volvofemmorna låter ju gott, men det ska ju inte överdrivas med det..

Volvo gör bra bilar och de äldre har otroligt billiga reservdelar och är stryktåliga. Är inte det en anledning så gott som något att gilla Volvo? 740 är en perfekt förstabil!

Sedan är det ju fullmöjligt att en bonntrimmad 240 Turbo kör ifrån M3, det har ju bevisats många gånger men jag anser ju ändå M3 som en bättre bil och har hellre en sådan. Sedan är det många som skriver saker att 240 Turbo kör ifrån M3 bara för att man vet att det retar många...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20023/256088_i8ijwr.jpg
Sedan är ju alla ägare till 740 outbildade personer som lyssnar på Eddie Meduza, snusar och har en upprostad 740 och anser att den är världens finaste bil, det måste ju vara sant? Den 740 ovan hade jag  för ett par årsedan när jag var 18 år. Det har aldrig spelats någon sådan skitmusik i min bil och jag har aldrig snusat. Jag kan säga att jag har fler högskolepoäng än nästan alla andra på den här sidan (och faktiskt en av de få som kan stava bra) men jag kanske var ett undantag som bekräftar regeln...

Otroligt låg nivå på en sådan här debatt.

Metallica or die
108 Inlägg
28 december 2008
ni verkar inte ha mycket till liv som sitter framför eran data o trackar ner på folk som kör volvo..
Senast redigerat av Knerten (28 december 2008)

133 Inlägg
28 december 2008
MHperformance skrev:
ja det är ju upp till var och en, du kan ju tänka på att jag har en månadsinkomst på 1050kr, och hitta du en sierra i likadant skick som min röda för 3000 så får du gärna säga till så ska jag handla den för mina egna pengar

Ja du, du behöver inte ens punga ut med 3000....
http://www.blocket.se/vi/19520816.htm?ca=15_s
Tank bara på hur många du kan köpa för 1050:-

OEM <3
6 957 Inlägg
28 december 2008
MHperformance skrev:
Bjork skrev:
MHperformance skrev:

Ja det finns gött om skrytande folk wink

Titta inte på mig, men ja unnar folk som åker i en överfet bil och som har råd med de!
Sen handlar ju allt om prioriteringar

OEM <3

Teddan
2 495 Inlägg
28 december 2008
Hellquist skrev:
Haha, vilken rolig tråd.

Volvo gör bra bilar och de äldre har otroligt billiga reservdelar och är stryktåliga. Är inte det en anledning så gott som något att gilla Volvo? 740 är en perfekt förstabil!

Sedan är det ju fullmöjligt att en bonntrimmad 240 Turbo kör ifrån M3, det har ju bevisats många gånger men jag anser ju ändå M3 som en bättre bil och har hellre en sådan. Sedan är det många som skriver saker att 240 Turbo kör ifrån M3 bara för att man vet att det retar många...

http://www1.garaget.org/gallery/archive … i8ijwr.jpg
Sedan är ju alla ägare till 740 outbildade personer som lyssnar på Eddie Meduza, snusar och har en upprostad 740 och anser att den är världens finaste bil, det måste ju vara sant? Den 740 ovan hade jag  för ett par årsedan när jag var 18 år. Det har aldrig spelats någon sådan skitmusik i min bil och jag har aldrig snusat. Jag kan säga att jag har fler högskolepoäng än nästan alla andra på den här sidan (och faktiskt en av de få som kan stava bra) men jag kanske var ett undantag som bekräftar regeln...

det finns olika sorters folk i olika sorters bilar.

men som du säger 240/740/940 är kanon första bilar som är lätta att skruva med och lätta att köra.
Men när folk börjar höjja dom som det vore något som gud skapade då börjar man ju fundera om det står rätt till

Fire And Silk
2 254 Inlägg
28 december 2008
En Ferrari av valfri modell låter inte äckligt, helt klart. Men en 850 ger också ifrån sig ett ljud som heter duga! smile

Några exempel:

Volvo 850: http://www.garaget.org/video/4vuy4alb6ox1

Volvo 850: http://www.garaget.org/video/9xpx1c60y8jx

Volvo 850: http://www.garaget.org/video/0qilksduymfz

Volvo 850: http://www.garaget.org/video/fjwubnqvynx5 (Detta klipp är en annan division) tongue

Ferrari Modena 360 : http://www.youtube.com/watch?v=JLe_FfNVjY8 (Även lirar i en annan division)

Volvo 850 låter bra för det lilla de kostar. (I jämförelse med det flesta Ferrari)

Mvh Markus
Senast redigerat av -Mackan- (28 december 2008)

CNC operatör
280 Inlägg
28 december 2008
fagerlund skrev:
MHperformance skrev:

Ja jag ska tanka på det, är du så dum så du tror på att han ska ha en 100lapp?

Teddan
2 495 Inlägg
28 december 2008
så här låter en ferrari när man leker

http://www.garaget.org/video/h9my05ko5mbk

jag har aldrig hört en volvo som låter bättre

133 Inlägg
28 december 2008
MHperformance skrev:
fagerlund skrev:
MHperformance skrev:

Ja jag ska tanka på det, är du så dum så du tror på att han ska ha en 100lapp?

Ja, jag vet inte vad jag ska tro men lägger man ute en Sierra för 100 kr så är det nog det han vill ha, men jag vet ju inte. Det kan ju vara så att han vet vad en Sierra är värd idag...

499 Inlägg
28 december 2008
r-ted skrev:
Hellquist skrev:
Haha, vilken rolig tråd.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … i8ijwr.jpg

det finns olika sorters folk i olika sorters bilar.

men som du säger 240/740/940 är kanon första bilar som är lätta att skruva med och lätta att köra.
Men när folk börjar höjja dom som det vore något som gud skapade då börjar man ju fundera om det står rätt till

Det var väl det jag ville komma fram till om man läser lite mellan raderna i mitt inlägg..
Senast redigerat av Hellquist (28 december 2008)

Sök