Vad är det med folk och märket Volvo?!

Aruzo Ace Ventura
28 december 2008 · 1 240 Inlägg

KimVsWorld skrev:

Opel16V skrev:
ja tyvärr så finns de många sånna sad men de e inte bara Volvoraggarna som gör de....

de va nårra killar som åkte med 180 forbi snuten i kallinge för nårra månader sen med sin saab 900 å landade till slut i en trägård upp å ner :S

De ville väl testa om det var ett flygplan eller inte! tongue

Med jetplan i generna wink Är ju inte helt ovanligt att gripenplanen kraschar heller tongue

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
Beeenny
28 december 2008 · 982 Inlägg

prodrive skrev:
Igår såg jag en riktig Volvoraggare i en rollad mattsvart Volvo 740 körandes genom byn i säkert 80-90, där det är 50 gräns...  Jag önskar att polisen kunde ta fast sådana idioter och ta deras körkort resten av livet och sen misshandla skiten ur äcklen, innan dom drar rakt in i en familj med barnvagn i 100blås......

Detta ökade mitt hat mot Volvoraggare, fyfan!

haha

Volvo740-88 Volvo850-92
28 december 2008 · 1 677 Inlägg

Knerten skrev:

Volvo740-88 skrev:

Knerten skrev:

min volvo drar 1,20 blandat, men ja klagar inte heller, har råd att tanka den också..

Kör du sliten volvo tongue eller har du tung fot ? Hur kan du få den till 1.2 l milen. Jag har lätt fot.

tung fot o 16v motorn tongue haha.

Men 16v ska ju igentligen dra mindre än en 8v för 16v har bättre förbränning, men det kanske inte är så wink

Emelie_244
28 december 2008 · 375 Inlägg

Jag tycker volvo är fina bilar men det finns många fina saab, honda osv osv.. Jag tycker volvo är bra.
De är oftast billiga i drift och billiga reservdelar. Jag kör just nu min 940 men ska absolut köra 244 sen när den är i ordning och sälja 940. Jag har haft lite problem med min 940. Jag tycker heltklart de äldre volvo bilarna är bättre än de nyare.

Volvo S40 (2008)
Frosted
28 december 2008 · 1 878 Inlägg

varför kommer alltid dessa trådar upp som "VOLVO" hela tiden. ta tex fiat varför ingen köper dem. utan måste klanka ner på volvo bara för dem har gjort 2/7/900 serien.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
TRYIT Teddan
28 december 2008 · 2 495 Inlägg

MHperformance skrev:

Opel16V skrev:

MHperformance skrev:

Det är nog dags att du vänjer dej vid att det finns olika klasser i samhället, och jag är inte fattigt, jag älskar bara att driva med folk..
och detssutom, hur ska jag kunna vara en riktig man när jag bara är 17? wink

okej om du e ba 17 så e nog minst hälften av dom bilar som du har "ägd" din föräldras gamlar bilar x)
och om du är inte fattig vf är det bara lågbudjet bilar som stå på din press? yikes fatta fan inte din inställning pojk! och försten så hör folk som e under 18 inte hemma här!

Jag tkr att du ska skriva en lista på alla bilar du ägt till du fyllde 17 innan du börjar snacka!!!

Jag hadde en 745 -89 när jag var 16år , hadde den som övningskörningsbil.

efter några månader som övningskörare så köpte jag en saab 9000 turbo -88.
När körkortet närma sig så blev den en 9000 2,3 turbo, den voltade jag dagen efter jag fick körkort.

då köpte jag en bmw 318is -93

jag var 16år 1997 och fick körkort 1999... så mina bilar var ganska schyssta då ..

men tyckte redan då att 740 var gamla bilar

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Knerten Metallica or die
28 december 2008 · 108 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

Knerten skrev:

Volvo740-88 skrev:

Kör du sliten volvo tongue eller har du tung fot ? Hur kan du få den till 1.2 l milen. Jag har lätt fot.

tung fot o 16v motorn tongue haha.

Men 16v ska ju igentligen dra mindre än en 8v för 16v har bättre förbränning, men det kanske inte är så wink

åh fan tongue ja har haft några 8v motorer o dom drar mycket mindre än min 16v, har försökt att köra snålt men de lägsta ja har nått upp till är 0,90 milen tongue men får nog försöka lätta på min fot också tongue

MrSkyline89 driver with style
28 december 2008 · 800 Inlägg

MHperformance skrev:

Opel16V skrev:

MHperformance skrev:

Det är nog dags att du vänjer dej vid att det finns olika klasser i samhället, och jag är inte fattigt, jag älskar bara att driva med folk..
och detssutom, hur ska jag kunna vara en riktig man när jag bara är 17? wink

okej om du e ba 17 så e nog minst hälften av dom bilar som du har "ägd" din föräldras gamlar bilar x)
och om du är inte fattig vf är det bara lågbudjet bilar som stå på din press? yikes fatta fan inte din inställning pojk! och försten så hör folk som e under 18 inte hemma här!

Jag tkr att du ska skriva en lista på alla bilar du ägt till du fyllde 17 innan du börjar snacka!!!

jag kan erkänna att jag inte direkt har äkt nårra bilar men de va mest pga jag flyttade runt mkt å de va inte lätt att ha med sig nån bil som 15 åring när man flyttade fån tyskland till sverige! hade inte de intresset då att har en jävlar massa bilar... jag sparade ihop pengar ist för att köpa andra saker som jag då tyckte va mkt viktigare + att jag har växt upp i en verkstad där vi har köpt så många bilar (tom jag) å sen sålt dom 1 elr 2 dagar senare igen för att tjänar pengar. jag vet hatt jag hade nårra Bmw, ett fler tal Vw bilar, audi, Fiat, Opel och många andra bilar... men jag dra fin ingen lista fö de nu för de e för många bilar för att minnas alla!

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
Knerten Metallica or die
28 december 2008 · 108 Inlägg

r-ted skrev:

MHperformance skrev:

Opel16V skrev:

okej om du e ba 17 så e nog minst hälften av dom bilar som du har "ägd" din föräldras gamlar bilar x)
och om du är inte fattig vf är det bara lågbudjet bilar som stå på din press? yikes fatta fan inte din inställning pojk! och försten så hör folk som e under 18 inte hemma här!

Jag tkr att du ska skriva en lista på alla bilar du ägt till du fyllde 17 innan du börjar snacka!!!

Jag hadde en 745 -89 när jag var 16år , hadde den som övningskörningsbil.

efter några månader som övningskörare så köpte jag en saab 9000 turbo -88.
När körkortet närma sig så blev den en 9000 2,3 turbo, den voltade jag dagen efter jag fick körkort.

då köpte jag en bmw 318is -93

jag var 16år 1997 och fick körkort 1999... så mina bilar var ganska schyssta då ..

men tyckte redan då att 740 var gamla bilar

ja men du har nog inte haft så ont o stålar i din ungdom heller..

Aruzo Ace Ventura
28 december 2008 · 1 240 Inlägg

Opel16V skrev:

MHperformance skrev:

Opel16V skrev:
okej om du e ba 17 så e nog minst hälften av dom bilar som du har "ägd" din föräldras gamlar bilar x)
och om du är inte fattig vf är det bara lågbudjet bilar som stå på din press? yikes fatta fan inte din inställning pojk! och försten så hör folk som e under 18 inte hemma här!

Jag tkr att du ska skriva en lista på alla bilar du ägt till du fyllde 17 innan du börjar snacka!!!

jag kan erkänna att jag inte direkt har äkt nårra bilar men de va mest pga jag flyttade runt mkt å de va inte lätt att ha med sig nån bil som 15 åring när man flyttade fån tyskland till sverige! hade inte de intresset då att har en jävlar massa bilar... jag sparade ihop pengar ist för att köpa andra saker som jag då tyckte va mkt viktigare + att jag har växt upp i en verkstad där vi har köpt så många bilar (tom jag) å sen sålt dom 1 elr 2 dagar senare igen för att tjänar pengar. jag vet hatt jag hade nårra Bmw, ett fler tal Vw bilar, audi, Fiat, Opel och många andra bilar... men jag dra fin ingen lista fö de nu för de e för många bilar för att minnas alla!

Då tycker inte jag du ska skälla vitt och brett heller... hmm

Och vad menar du med att du egentligen inte ägt några bilar säger du, Och sen lite längre ner så har du enligt egen utsago ägt några Bmw, 1 flertal vw bilar, Audi, Opel, Fiat mm..

Senast redigerat av Aruzo (28 december 2008)

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
TRYIT Teddan
28 december 2008 · 2 495 Inlägg

Knerten skrev:

r-ted skrev:

MHperformance skrev:

Jag tkr att du ska skriva en lista på alla bilar du ägt till du fyllde 17 innan du börjar snacka!!!

Jag hadde en 745 -89 när jag var 16år , hadde den som övningskörningsbil.

efter några månader som övningskörare så köpte jag en saab 9000 turbo -88.
När körkortet närma sig så blev den en 9000 2,3 turbo, den voltade jag dagen efter jag fick körkort.

då köpte jag en bmw 318is -93

jag var 16år 1997 och fick körkort 1999... så mina bilar var ganska schyssta då ..

men tyckte redan då att 740 var gamla bilar

ja men du har nog inte haft så ont o stålar i din ungdom heller..

Nej kanske inte men jag hadde lägre studiebidrag än vad han med sierran har wink
vill minnas att det var något på 900kr lol

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
babyblue242 Save a horse,ride a jeep...
28 december 2008 · 258 Inlägg

r-ted skrev:

Robban_89 skrev:

r-ted skrev:

ja skulle jag inte klara mig så kan jag ju sälja bilarna, båten, vattenskotern och börja åka 740 lol

Haha, helt rätt inställning!
Nu fick ni höra också, skiter det sig köper man en 740 haha roll

Fick faktiskt ett bytesförslag häromdagen på min ena klocka , någon som ville byta in sin 745 som delbetalning big_smile

kanske skulle ta bytet, så kan jag vara med i gänget:cool:

Hahaha,klockrent!!!  lol
Detta är HUMOR lol

Knerten Metallica or die
28 december 2008 · 108 Inlägg

r-ted skrev:

Knerten skrev:

r-ted skrev:

Jag hadde en 745 -89 när jag var 16år , hadde den som övningskörningsbil.

efter några månader som övningskörare så köpte jag en saab 9000 turbo -88.
När körkortet närma sig så blev den en 9000 2,3 turbo, den voltade jag dagen efter jag fick körkort.

då köpte jag en bmw 318is -93

jag var 16år 1997 och fick körkort 1999... så mina bilar var ganska schyssta då ..

men tyckte redan då att 740 var gamla bilar

ja men du har nog inte haft så ont o stålar i din ungdom heller..

Nej kanske inte men jag hadde lägre studiebidrag än vad han med sierran har wink
vill minnas att det var något på 900kr lol

ja mitt var på 900 spänn med kommer ja ihåg, köpte min första bil när ja va 16, en fin 740 som ja hade i 5 år för att ja inte var i behov av en annan bil.
Den som har mest leksaker när han dör vinner!? eller wink

MrSkyline89 driver with style
28 december 2008 · 800 Inlägg

Aruzo skrev:

Opel16V skrev:

MHperformance skrev:

Det är nog dags att du vänjer dej vid att det finns olika klasser i samhället, och jag är inte fattigt, jag älskar bara att driva med folk..
och detssutom, hur ska jag kunna vara en riktig man när jag bara är 17? wink

okej om du e ba 17 så e nog minst hälften av dom bilar som du har "ägd" din föräldras gamlar bilar x)
och om du är inte fattig vf är det bara lågbudjet bilar som stå på din press? yikes fatta fan inte din inställning pojk! och försten så hör folk som e under 18 inte hemma här!

Hahah vikken fjant du är tongue Man får ju faktiskt lägga upp sina föräldrars bilar! Dessutom vad hade du haft för lyxåk när du var 17? Klart som fan han man inte äger nått dyrt vrålåk om man är 17... Och om man skulle göra de så är man i regel en bortskämd bratunge.. Och ska du snacka lågbudgetbilar? En omega eller en Astra e nog inte heller nått annat ån lågbudget..

vem fan är fjanten som klagar som inte ens har en bil på garaget.org?? säkert för att den e så risig att de e endå ingen som skulle vilja sen de:P

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 december 2008 · 5 753 Inlägg

Fan att jag ska se på tv nu, jag ville ju också ge mig in i denna tråd om sketna äckel volvos tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
LordLife
28 december 2008 · 998 Inlägg

Är det inte så med alla märken att alla har fanatiker. Men ska det klagas då ska det göras på dom som har volvo, aldrig att ni skulle klaga på en mercedes eller en bmw, toyota.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Hellquist
28 december 2008 · 499 Inlägg

Opel16V skrev:

Knerten skrev:
jaha så man måste vara fattig för att åka runt i en "gammal sunken volvo" ??

du kanske tycker annorlunda men jag ser de såhär:

1.Hur mkt dra en B230F motor som anses vara den snålaste b23 motro? inte under 1l/mil vid blandat körning
   och blandat körning är inte att blåsa med munnen på gaspedalen så de rör sig 0.0001mm!! för då skulle
   jag kunna få min bli ner på 0.4l/mil

2. hur mkt händer de på en vanlig b230f motor om man trycker plattan i mattan i 90km/h? INTE SÄRSKILT
    MKT


så slutsatsen är att dom motorer gör en fattiga om man vill hänger med andra bilar i samma klass!

Den är väl inte heller byggd för att vara snabbast eller stakast. B23F i fint skick med 30k på mätaren drog ca 0.85l/mil i 120km/h på motorvägen, iaf den jag hade men pigg är den ju inte, men det är ju inte dina bilar heller så du kan ju inte prioritera dessa egenskaper så mycket..? Lätt att kaxa bakom tangenterna och klaga på andra, men då ska man ju vara bättre själv..

r-ted skrev:

Bjork skrev:
Haha, vafan händer här? tongue
Vart utloggad i ca 15  min (jävla skit bredband)
Kommer hit å de e full storm tongue
Va handla tråden om från början? tongueroll

att killar som åker 740 har svårt att inse att 740 inte är världens bästa bil big_smile

HAHAHAHAHA.. Nä, det är ju Porsche 911 som är det.. 740 är inte världens bästa bil, men inte den sämsta heller..

Navkapsel
28 december 2008 · 4 637 Inlägg

Knerten skrev:
ni verkar inte ha mycket till liv som sitter framför eran data o trackar ner på folk som kör volvo..

Det märks ju att man inte har mycket till liv om man inte kör Volvo.

Senast redigerat av EmilHammarlund (28 december 2008)

KimVsWorld Mästare
28 december 2008 · 2 947 Inlägg

Hellquist skrev:

r-ted skrev:
att killar som åker 740 har svårt att inse att 740 inte är världens bästa bil big_smile

HAHAHAHAHA.. Nä, det är ju Porsche 911 som är det.. 740 är inte världens bästa bil, men inte den sämsta heller..

Ja, eller 964! cool big_smile tongue

Senast redigerat av KimVsWorld (28 december 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Aruzo Ace Ventura
28 december 2008 · 1 240 Inlägg

Opel16V skrev:

Aruzo skrev:

Opel16V skrev:

okej om du e ba 17 så e nog minst hälften av dom bilar som du har "ägd" din föräldras gamlar bilar x)
och om du är inte fattig vf är det bara lågbudjet bilar som stå på din press? yikes fatta fan inte din inställning pojk! och försten så hör folk som e under 18 inte hemma här!

Hahah vikken fjant du är tongue Man får ju faktiskt lägga upp sina föräldrars bilar! Dessutom vad hade du haft för lyxåk när du var 17? Klart som fan han man inte äger nått dyrt vrålåk om man är 17... Och om man skulle göra de så är man i regel en bortskämd bratunge.. Och ska du snacka lågbudgetbilar? En omega eller en Astra e nog inte heller nått annat ån lågbudget..

vem fan är fjanten som klagar som inte ens har en bil på garaget.org?? säkert för att den e så risig att de e endå ingen som skulle vilja sen de:P

Yee min S70 T5 kostar nog som 5 av dina rostiga omegor iaf! roll Hittar jag bara min datakabel till kameran så ska du få nått att runka till!

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang