Vad är det med folk och märket Volvo?!

Bjork OEM <3
16 augusti 2008 · 6 957 Inlägg

roxe skrev:

steifan skrev:

Bjork skrev:
Visst de stämmer men om du kallar 27k för ett megalån såvisst för all del
sen så har man investera i fälgar 2ggr på 1 år...utan lån..så förbättringar e roliga wink

Hehe jaja, själv har man väl 30k kvar på nuvarande bilen att betala roll tongue

Lagt ut ~60 000:- på 11 månader inklusive inköpspris på massa prylar smile
Service ej inräknat (c:a 3200:-). Inte ens en turbobil.. hehe

Så nog går det att lägga ut pengar på en 740 tongue

hade köpt en annan bil för dom pengarna eller lagt dom något annat på bilen än du har gjort tongue

Mjo, men se hans bil...den kan utan tvekan sägas vara en av sveriges finaste 740s
sen en service för 3200kr...lyckans ost, på saaben är de ju fan de dubbla smilewink

OEM <3
TRYIT Teddan
16 augusti 2008 · 2 495 Inlägg

KimVsWorld skrev:
Kolla Knoddes BlueDream på Garaget och säg något om att 740 inte är fin!

vad är det häftiga med den ????

en gammal 740tic med 960 front och sinterlamell

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Syst3m
16 augusti 2008 · 1 079 Inlägg

r-ted skrev:

KimVsWorld skrev:
Kolla Knoddes BlueDream på Garaget och säg något om att 740 inte är fin!

vad är det häftiga med den ????

en gammal 740tic med 960 front och sinterlamell

+ Lite mer då wink

Jag har hellre den bilen för 40-50k även en Saab/Renault/Opel osv för 150k.

Senast redigerat av Syst3m (16 augusti 2008)

R-line_chrille Distributionselektriker
16 augusti 2008 · 222 Inlägg

väldigt rolig tråd.. trodde faktiskt att folk hade bättre saker att göra än att klanka ner på andra för att de kör volvo.. det e väl upp till var och en att köpa den det bil och bilmärke man vill ha... tycker att detta e sandlåde nivå........  skärp er för fan

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
262turbo
16 augusti 2008 · 1 004 Inlägg

zortep skrev:
Det är för att dom hatar sin bil innerst inne, men de säger sådant för att känna lite mer självrespekt för att dom inte har råd med en annan bil än en 2/740 , För som jag sett det så är det endast de personer som har 2/740 som oftast har en sådann attityd till sina bilar!

ja för seat och opel är ju två dyra lyxbilar... smile

Senast redigerat av 262turbo (16 augusti 2008)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
-Mackan- Fire And Silk
16 augusti 2008 · 2 254 Inlägg

Vad är det med folk som orkar ta upp sådana här trådar, när de vet att det inte går att hålla en seriös ''konversation''?!

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
prodrive Avstängd
16 augusti 2008 · 962 Inlägg

Det är inget fel på Volvo, bara på dom som kör dom.

Hähä jag retas lite...

Rushman Evolution Garage
16 augusti 2008 · 1 299 Inlägg

Jag tycker 2/740 är sjukt bra bilar som det tidigare sagts går det inte att döda dom, å lättmekade å billiga delar. Superbilar helt enkelt!

Så långt är jag beredd att hålla med.... Men att dom är snyggast å snabbast i hela världen håller jag INTE med om...

Hur 2/740 ägare ibland kan vara aggressiva mot ALLT som inte är amerikanskt eller Volvo förstår jag verkligen inte... Vi va ett gäng som åkte på en bilträff i Lysekil för ett tag sen, var benämnt "Raggarträff" men tänkte: "Dom är ju folk precis som oss, och älskar bilar, kommer säkert bli jättekul!"

Det var INTE jättekul, otrevliga odrägliga DRÄGG som kasta flaskor mot bilarna och en bil blästrades me snus när vi passera ett gäng raggare lungt å fint utan att göra en fluga förnär.

Inte första gången en raggarjävel eller inavlad volvobonne är otrevlig direkt, men när dom är i flock blir dom ju helt störda... Drar INTE alla över en kam, det finns säkert trevliga icke främlingsfientliga raggare å volvobönner, men överlag...

Jag är säker på att volvoälskande bönder och raggare har en väldigt fin gemenskap sinsimellan, men ni ska veta att övriga världen hatar er och ser ner på er.

Sky´s the limit...
-stoffe-
16 augusti 2008 · 1 271 Inlägg

om man snackar bilar med jämn åriga så är volvo värsting bilen men så fort man nämner saab så kommer det alltid massa skit från alla att saab är skit och bara framhjulsdrivna.(även från såna som aldrig i sitt liv har suttit i en eller kört en) kan inte fatta att
folk kan tycka om 200/700/900 serien för det första så är det samma form på dom som en sko kartong så snygga linjer har dom ju iallafall inte. det är skillnad om man tycker om ex amazon pv duett för de är ju historia men dom där fula kantiga bilarna.

Xuri One Man Clan
16 augusti 2008 · 4 287 Inlägg

Rushman skrev:
Jag tycker 2/740 är sjukt bra bilar som det tidigare sagts går det inte att döda dom, å lättmekade å billiga delar. Superbilar helt enkelt!

Så långt är jag beredd att hålla med.... Men att dom är snyggast å snabbast i hela världen håller jag INTE med om...

Hur 2/740 ägare ibland kan vara aggressiva mot ALLT som inte är amerikanskt eller Volvo förstår jag verkligen inte... Vi va ett gäng som åkte på en bilträff i Lysekil för ett tag sen, var benämnt "Raggarträff" men tänkte: "Dom är ju folk precis som oss, och älskar bilar, kommer säkert bli jättekul!"

Det var INTE jättekul, otrevliga odrägliga DRÄGG som kasta flaskor mot bilarna och en bil blästrades me snus när vi passera ett gäng raggare lungt å fint utan att göra en fluga förnär.

Inte första gången en raggarjävel eller inavlad volvobonne är otrevlig direkt, men när dom är i flock blir dom ju helt störda... Drar INTE alla över en kam, det finns säkert trevliga icke främlingsfientliga raggare å volvobönner, men överlag...

Jag är säker på att volvoälskande bönder och raggare har en väldigt fin gemenskap sinsimellan, men ni ska veta att övriga världen hatar er och ser ner på er.

finns ett par sånna här i stan som ska jävlas med andra...är la bättre å prata med personen i fråga istället för att utsätta hans ägodelar för skador... å de där med att dom är trevliga sinsemellan de vettifan wink tycker mest dom svär å skriker på varandra å dunkar på varandras rishögar tongue

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Bjork OEM <3
17 augusti 2008 · 6 957 Inlägg

Syst3m skrev:

r-ted skrev:

KimVsWorld skrev:
Kolla Knoddes BlueDream på Garaget och säg något om att 740 inte är fin!

vad är det häftiga med den ????

en gammal 740tic med 960 front och sinterlamell

+ Lite mer då wink

Jag har hellre den bilen för 40-50k även en Saab/Renault/Opel osv för 150k.

Garagets strösta Saabhatare tongue Vet inte hur många saab lr opel du kört heller iofs..
eller om du ens har körkort?

Men lite kul att läsa din pres. efter allt negativt du sagt om Saab wink

Favoritbilen är nog S60 me Evolve-pkt, men en Saab 9-5 Aero SC -07 me massa godis är också trevligt..

Senast redigerat av Bjork (17 augusti 2008)

OEM <3
Rwd
17 augusti 2008 · 337 Inlägg

Elda skrev:

JapMax skrev:
Volvo är svenskt, det är anledningen.

Men många volvo-fanatiker tycekr ju att saab är det värsta man kan köpa, och saab är ju minst lika svenskt >.>

Haha dom är bara avundsjuka wink ne men de e lite lustigt med det här med volvofanatiker och sina bilar smile Den bästa bilen i världen är 740! Punkt slut! Och allt annat e skit... litte konstigt eftersom majoriteten av dem aldrig kört något annat än volvo

volvo är bra bilar, men de betyder inte att alla andra bilar är skit!

3 liters diesel, mumma!
Honda Civic MB6 "Vtec" (1998)
twin_cam Smålänning
17 augusti 2008 · 7 877 Inlägg

Jag älskar Volvo! (Och svenska bilar ÖHT) wink

Har själv en 740 (finns i mitt galleri) som jag håller på att fixa till lite granna.. Har väll kanske lite framtidsplaner för den med wink

Billiga som attan med delar, och det finns överallt smile

Men föredrar nog ändå saaben som brukis.. Drar inte lika mö bensin och så offrar saaben livet för att rädda mig istället för tvärtom som diskussionen verkar vilja understryka wink

Men mycket brqa bilar är det. En polare har en -86 740 GL, och vi har försökt och försökt, men inte lyckats döda den än. Ska dock trimmas i vinter så den får tillbaka alla 112 hästarna wink Luktar ju redan som en turbobil wink

enda som hönt under misshandeln va att hans bror låg och segdrog med en tung släp så en kylarslang exploderade...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
airflow Avstängd
17 augusti 2008 · 653 Inlägg

FireTraXX skrev:

Sokrates skrev:
Ryssarna älskar sina VAZ och Lada för dom begriper inte bättre.
Svenskar älskar,,,,,,

/Tommy.

...sina Volvo och Saab för de begriper inte bättre? big_smile

Aah typ nåt sånt ja... Jag tycker inte gamla volvo är nåt specielt, jag tänker absolut överge det gamla skrotet när man blir äldre o får jobb.
Men kan hålla med om att det är perfekt första bil på alla sätt o vis smile

Jag har rätt i vad jag än säger.
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
17 augusti 2008 · 5 042 Inlägg

NordstromJ skrev:
Volvo är bra och roliga bilar som jag kommer att köra i många år tills man kanske har råd med någonting värre (mycket möjligt kanske en värre volvo).

Och nej, jag hade inte tänkt att dö för bilen, nu hur de skulle gå till..

Hur kan en 7 serie vara rolig??
För att orka lägga en rem måste man ju slira som fan me kopplingen för att ens orka på 2an   roll 
Hur kul e det?
Men kan hålla med om därimot att det är en bra bil!
För det är det. Tål mycket, Billiga delar, Delarna finns i princip Överallt! , Billig & äga , hyffsad skatt!

C H E V R O L E T <3
_Wallis_
17 augusti 2008 · 4 506 Inlägg

http://conservewildlifenj.org/species2006/Volvo_for_Life.jpg

Varför jusst Volvo? Finns väll fanatiker innom alla märken.
Bara att du jusst iriterar dig på volvo och därav ser det..

http://www.bligblog.com/media/06-20-07/renault_volvo_acquisitiona.jpg

Kan du andas kan du dö.
nordstromj
18 augusti 2008 · 1 772 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

NordstromJ skrev:
Volvo är bra och roliga bilar som jag kommer att köra i många år tills man kanske har råd med någonting värre (mycket möjligt kanske en värre volvo).

Och nej, jag hade inte tänkt att dö för bilen, nu hur de skulle gå till..

Hur kan en 7 serie vara rolig??
För att orka lägga en rem måste man ju slira som fan me kopplingen för att ens orka på 2an   roll 
Hur kul e det?

Visst är de så, men de finns ju oxå alternativ som t.ex 16v eller turbo. Och
det är inte heller direkt svårt att få en volvo gå "skapligt" bra.. cool

Senast redigerat av NordstromJ (18 augusti 2008)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
FireTraXX DFFL
18 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Men det roligaste av allt med denna tråden är att när Pikey (Trådskaparen) stod på Vallåkra med Audin så var några som gick förbi och sa "Det är han som hatar Volvo".

Det tycker jag är helt underbart.
Kanske hämmar hans chanser att vinna några priser, men när okända människor vet sånt då har man ju redan vunnit. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
kolvas
18 augusti 2008 · 4 001 Inlägg

fattar inte att folk har ork & tid att lägga ner på vad andra tycker/tänker om ett bilmärke...

SKAFFA EN HOBBY

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
gamlingen
18 augusti 2008 · 5 198 Inlägg

De har redan en hobby... gnälla på andras bilmärken lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang