Vad är det med folk och märket Volvo?!

Jonte13-59-68 The Listener
18 augusti 2008 · 279 Inlägg

När man åker i farsans kombi ifrån -90 utrustad med automatväxel, skinklädsel, elrutor och lite annat så får man en känsla av att man åker på en riktig arbetshäst man vet att motorn håller och klarar det mästa och skule den gå sönder får man lett tag på delar. Den känns också säker och trygg trots att utsidan inte e not vidare i min mening enkel att köra och en jäkla bra familjebil. det är nog anledningarna till varför så många "Svensson" väljer Volvon.

Vilden
18 augusti 2008 · 223 Inlägg

Idiotisk tråd, inehåller ju för fan varken fakta eller intressanta (lärorika) delar.

Skärp er !

evilaudio
18 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

willeN skrev:
Idiotisk tråd, inehåller ju för fan varken fakta eller intressanta (lärorika) delar.

Skärp er !

finns de nåt lärorikt å intressant att lära sig om volvo??   tveksamt.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Epitaph
18 augusti 2008 · 835 Inlägg

Hehe, jag fattar inte heller. Visst volvo gör grymt fina bilar men (nu för tiden)..... När det handlar om Volvo och Rix FM verkar folk hjärntvättade ibland smile No offence...

Mikael i norrk Budbilsglidare
18 augusti 2008 · 228 Inlägg

Volvobilar kan vara snygga om dom är vettigt byggda..
Men så är det ju me alla bilmärken o även dom har ju bilar som ser ut som skrot...

Volvo 850 T-5R "Black Beast" (1995)
Pikey
18 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

FireTraXX skrev:
Men det roligaste av allt med denna tråden är att när Pikey (Trådskaparen) stod på Vallåkra med Audin så var några som gick förbi och sa "Det är han som hatar Volvo".

Det tycker jag är helt underbart.
Kanske hämmar hans chanser att vinna några priser, men när okända människor vet sånt då har man ju redan vunnit. big_smile

HAHAHAHA!!! smile

R.I.P. Michael Jackson!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
18 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

jag fattar inte vad folk ser hos volvo... har haft ett gäng själv och kan säga att efter man haft volvo så tycker jag det är det sämsta och tråkigaste skit som finns roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Pikey
18 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

Men vad är det för fel på er idioter?

Den enda frågan jag ställde var hur fan kan man älska ett jävla bilmärke till döden och just VOLVO?!

R.I.P. Michael Jackson!
CC72
18 augusti 2008 · 1 661 Inlägg

9 sidor med svar och ändå inte nöjd! Du är allt bra bitter du! wink

Senast redigerat av Sexyicecube (18 augusti 2008)

Sokrates Eliminator
18 augusti 2008 · 1 441 Inlägg

Volvo ville ta fram en ny modell nått nyskapande, på designavdelningen rådde idetorka.
En intern tävling utlystes på Volvo Torslanda.
En anställd skickade in sin 3-årings teckning av en grovsopscontainer.
Designavd blev alldeles till sig i trasorna, teckningen vann första pris och fick ligga grund till den nya modellen,,,,,

740

/Tommy.

Senast redigerat av Sokrates (18 augusti 2008)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
ronne
18 augusti 2008 · 796 Inlägg

Jag tror inte riktigt man kan dö för en volvo eller bil över huvudtaget. Där emot ka nman ha ett högt intresse för bilen.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
18 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

Sokrates skrev:
Volvo ville ta fram en ny modell nått nyskapande, på designavdelningen rådde idetorka.
En intern tävling utlystes på Volvo Torslanda.
En anställd skickade in sin 3-årings teckning av en grovsopscontainer.
Designavd blev alldeles till sig i trasorna, teckningen vann första pris och fick ligga grund till den nya modellen,,,,,

740

/Tommy.

damn, jag som trodde att det var han som var designer åt elektrolux som hade designat volvo 740 roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
M103
18 augusti 2008 · 1 570 Inlägg

Har ni inte sett gamla jänkare från 1980-talet? De är ju inte långt från Volvos kantighet. smile

Sokrates Eliminator
18 augusti 2008 · 1 441 Inlägg

henrikh skrev:
Har ni inte sett gamla jänkare från 1980-talet? De är ju inte långt från Volvos kantighet. smile

Vem har sagt att de är snygga då? Detta är en Volvotråd,,,,

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Lowenhart fälg fantast
18 augusti 2008 · 1 086 Inlägg

ska iunte säga att ja älskar volvo helelr , har haft en volvo 360 , var inte precis den bästa bilen ja har haft, faktiskt det sämsta, MEN ja tror att dom flesta ungdommar väljer volvo för att det är den mest lätt mekade bilen som finns, reservdelar överallt, och är det billigaste och äga (tror ja ), väldigt dum fråga,
kan ju fan lika gärna starta en " Vad är det med folk och märket (audi) VW(bmw), " låt folk älska det dom vill älska

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Syst3m
18 augusti 2008 · 1 079 Inlägg

henrikh skrev:
Har ni inte sett gamla jänkare från 1980-talet? De är ju inte långt från Volvos kantighet. smile

Exakt, 740 var ett försök att efterlikna amerikanare.

blacken
18 augusti 2008 ·

Lowenhart skrev:
ska iunte säga att ja älskar volvo helelr , har haft en volvo 360 , var inte precis den bästa bilen ja har haft, faktiskt det sämsta, MEN ja tror att dom flesta ungdommar väljer volvo för att det är den mest lätt mekade bilen som finns, reservdelar överallt, och är det billigaste och äga (tror ja ), väldigt dum fråga,
kan ju fan lika gärna starta en " Vad är det med folk och märket (audi) VW(bmw), " låt folk älska det dom vill älska

360:an är ju en DAF..

Ligaya
18 augusti 2008 · 155 Inlägg

slöförtii + ok/statoil = pinsaaaamt

Audi TT "Ådi Winter Edition" (1999)
Saab 900 "Nordic Uhr E85" (1997)
262turbo
18 augusti 2008 · 1 004 Inlägg

Pikey skrev:
Men vad är det för fel på er idioter?

Den enda frågan jag ställde var hur fan kan man älska ett jävla bilmärke till döden och just VOLVO?!

vad fan hade du väntat dig?...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
FLindgren
18 augusti 2008 · 5 089 Inlägg

Pikey skrev:
Men vad är det för fel på er idioter?

Den enda frågan jag ställde var hur fan kan man älska ett jävla bilmärke till döden och just VOLVO?!

och det är bara till volvo vissa folk dör till? finns inte alls sådana fans till audi?  kanske bäst å göra en tråd om varje bil då.. eller menar du att audi är så kasst att det inte finns folk som vill följa med bilen in i döden?;P

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang