Vad är det med folk och märket Volvo?!

_Wallis_
18 augusti 2008 · 4 506 Inlägg

FLindgren skrev:

Pikey skrev:
Men vad är det för fel på er idioter?

Den enda frågan jag ställde var hur fan kan man älska ett jävla bilmärke till döden och just VOLVO?!

och det är bara till volvo vissa folk dör till? finns inte alls sådana fans till audi?  kanske bäst å göra en tråd om varje bil då.. eller menar du att audi är så kasst att det inte finns folk som vill följa med bilen in i döden?;P

HAHAHAhAhA big_smile

Kan du andas kan du dö.
kenyaboss
18 augusti 2008 · 196 Inlägg

Det är roligt att se hur mycket fördomar folk har om allt och alla... Har man Volvo blir man kallad volvoraggare vare sig man vill eller inte... Jag har inget med raggare att göra överhuvudtaget och jag svinar inte runt i min bil på kvällarna med en massa fyllon... Jag, och säkerligen många andra har ambitioner med sina Volvos... Låt oss ha det och dra inte alla över en kant.. Dom som svinar och är allmänt tröga kan få hålla på så... vi behöver inte bry oss... De tröttnar i längden ska ni se wink tack för mig

Only-volvo
18 augusti 2008 · 685 Inlägg

kenyaboss skrev:
Det är roligt att se hur mycket fördomar folk har om allt och alla... Har man Volvo blir man kallad volvoraggare vare sig man vill eller inte... Jag har inget med raggare att göra överhuvudtaget och jag svinar inte runt i min bil på kvällarna med en massa fyllon... Jag, och säkerligen många andra har ambitioner med sina Volvos... Låt oss ha det och dra inte alla över en kant.. Dom som svinar och är allmänt tröga kan få hålla på så... vi behöver inte bry oss... De tröttnar i längden ska ni se wink tack för mig

Håller med dig! Tråkigt med alla dessa fördomar. Anledningen till att folk väljer volvo är nog helt enkelt att dom tycker att det är en bra bil.

No turbo shit - just real power!
Ford Galaxy "Femtio nyanser av vit" (2001)
Volvo 745 GLE "Slitvargen" (1988)
Niklas1987 NO
18 augusti 2008 · 2 182 Inlägg

henrikh skrev:
Har ni inte sett gamla jänkare från 1980-talet? De är ju inte långt från Volvos kantighet. smile

80-talet = Industridesign

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
alminjo SLK
18 augusti 2008 · 610 Inlägg

S60 Sport är riktigt snygga tycker jag. Bra motorer. Stabila på vägen. Billiga.

Resten av modellerna vill jag inte ens kommentera.

Pikey
19 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

262turbo skrev:

Pikey skrev:
Men vad är det för fel på er idioter?

Den enda frågan jag ställde var hur fan kan man älska ett jävla bilmärke till döden och just VOLVO?!

vad fan hade du väntat dig?...

Ja inte att en jävla massa dönickar ska svara. Hummelli Hummelli det finns sånna inom alla märken.
JAAAA JAG VET DET MEN STÖRST INOM VOLVO.

Undrar bara VARFÖR är det så att många utav dessa är så satans insnöade att de nästan kan sätta på sin syrra

R.I.P. Michael Jackson!
_Wallis_
19 augusti 2008 · 4 506 Inlägg

Pikey skrev:

262turbo skrev:

Pikey skrev:
Men vad är det för fel på er idioter?

Den enda frågan jag ställde var hur fan kan man älska ett jävla bilmärke till döden och just VOLVO?!

vad fan hade du väntat dig?...

Ja inte att en jävla massa dönickar ska svara. Hummelli Hummelli det finns sånna inom alla märken.
JAAAA JAG VET DET MEN STÖRST INOM VOLVO.

Undrar bara VARFÖR är det så att många utav dessa är så satans insnöade att de nästan kan sätta på sin syrra

Haha lunarvarning på dig där du big_smile

Du irriterar dig på det och ser det så jäkla tydligt för det.
Och sedan så bor vi i Sverige och Volvo är Swedish Craftmanship.
Många är uppväxta i baksätet på en Volvo, Vissa är nog även skapade där.

Så att det är så konstigt det förstår jag inte.

Kan du andas kan du dö.
Pikey
19 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

FLindgren skrev:

Pikey skrev:
Men vad är det för fel på er idioter?

Den enda frågan jag ställde var hur fan kan man älska ett jävla bilmärke till döden och just VOLVO?!

och det är bara till volvo vissa folk dör till? finns inte alls sådana fans till audi?  kanske bäst å göra en tråd om varje bil då.. eller menar du att audi är så kasst att det inte finns folk som vill följa med bilen in i döden?;P

Nae men jag undrar varför det finns folk som är så pantade att de utger sig för att vara någon slags "kämpar" för ett sketet märke som Volvo.
Jag menar, då har man nog inte mycket bakom pannbenet.

Jag har nog aldrig sett någon i Sverige (Tyskland kan vara annorlunda) som är så satans insnöade på t.ex. Audi att de inte ens kan tänka sig något annat än en jävla Audi?! :S

Sen behöver man inte gå in på olika modeller att: Volvo 740 är kantig, jag menar det ser till och med en blind person att den är.
Sen om man tycker den är snygg eller ful är ju delad.

R.I.P. Michael Jackson!
Pikey
19 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

_Wallis_ skrev:

Pikey skrev:

262turbo skrev:

vad fan hade du väntat dig?...

Ja inte att en jävla massa dönickar ska svara. Hummelli Hummelli det finns sånna inom alla märken.
JAAAA JAG VET DET MEN STÖRST INOM VOLVO.

Undrar bara VARFÖR är det så att många utav dessa är så satans insnöade att de nästan kan sätta på sin syrra

Haha lunarvarning på dig där du big_smile

Du irriterar dig på det och ser det så jäkla tydligt för det.
Och sedan så bor vi i Sverige och Volvo är Swedish Craftmanship.
Många är uppväxta i baksätet på en Volvo, Vissa är nog även skapade där.

Så att det är så konstigt det förstår jag inte.

Du verkar börja närma dig svaret kanske...
Det enda vettiga jag läst på ett tag.

R.I.P. Michael Jackson!
Lowenhart fälg fantast
19 augusti 2008 · 1 086 Inlägg

fjuuuutizzz !!!!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Waves
19 augusti 2008 · 3 Inlägg

Svaret är väl lika enkelt som självklart.
Eftersom Volvo är ett så pass stort märke i vårt avlånga land så bildas det naturligtvis en del "kultur-grenar" inom detta märke.
Som nämnts tidigare så kan det jämföras med t.ex. läktarkulturen inom fotboll, kollar man framförallt på alla större lag i allsvenskan så sjunger alla supportrar ramsor om att de är beredda att dö för sitt lag.
Detta ska man självklart inte ta bokstavligt i nåt av fallen (för det mesta iaf) utan det är bara ett sätt att uttrycka sig för att öka sammanhållningen i respektive grupp. Sen är ju tidiga Volvo-modellerna absolut bra kvalité för pengarna och det finns en stor begagnat-marknad för dem.
Så jag förstår verkligen inte varför det var någon mening att lägga upp en sådan här tråd från första början.

_Wallis_
19 augusti 2008 · 4 506 Inlägg

Waves skrev:
Svaret är väl lika enkelt som självklart.
Eftersom Volvo är ett så pass stort märke i vårt avlånga land så bildas det naturligtvis en del "kultur-grenar" inom detta märke.
Som nämnts tidigare så kan det jämföras med t.ex. läktarkulturen inom fotboll, kollar man framförallt på alla större lag i allsvenskan så sjunger alla supportrar ramsor om att de är beredda att dö för sitt lag.
Detta ska man självklart inte ta bokstavligt i nåt av fallen (för det mesta iaf) utan det är bara ett sätt att uttrycka sig för att öka sammanhållningen i respektive grupp. Sen är ju tidiga Volvo-modellerna absolut bra kvalité för pengarna och det finns en stor begagnat-marknad för dem.
Så jag förstår verkligen inte varför det var någon mening att lägga upp en sådan här tråd från första början.

Ett alldeles utomordentligt svar av herr: Waves.
En liten guld stjärna i kanten får han!

Kan du andas kan du dö.
FL3JM Inga konstigheter
19 augusti 2008 · 2 064 Inlägg

Dom som "kan dö för Volvo" är väl samma sorts snus-jeppar som "kan dö för" sitt fotbollslag/hockeylag. Så fort nån snackar skit om det dom "kan dö för" så blir det bråk. I mina ögon är det inte ett så intelligent beteende.

Fanatiker som fanatiker.

Waves
19 augusti 2008 · 3 Inlägg

FL3JM skrev:
Dom som "kan dö för Volvo" är väl samma sorts snus-jeppar som "kan dö för" sitt fotbollslag/hockeylag. Så fort nån snackar skit om det dom "kan dö för" så blir det bråk. I mina ögon är det inte ett så intelligent beteende.

Fanatiker som fanatiker.

Ungefär som en V8 fanatiker då menar du? wink

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
19 augusti 2008 · 5 042 Inlägg

Pikey skrev:

262turbo skrev:

Pikey skrev:
Men vad är det för fel på er idioter?

Den enda frågan jag ställde var hur fan kan man älska ett jävla bilmärke till döden och just VOLVO?!

vad fan hade du väntat dig?...

Ja inte att en jävla massa dönickar ska svara. Hummelli Hummelli det finns sånna inom alla märken.
JAAAA JAG VET DET MEN STÖRST INOM VOLVO.

Undrar bara VARFÖR är det så att många utav dessa är så satans insnöade att de nästan kan sätta på sin syrra

Alkoholfritt öl är som att slicka syrrans F*tta.
Det smakar som det ska men känns ändå fel!  wink
Va bara tvungen. Sorry för ot.

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (19 augusti 2008)

C H E V R O L E T <3
FL3JM Inga konstigheter
19 augusti 2008 · 2 064 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Alkoholfritt öl är som att slicka syrrans F*tta.
Det smakar som det ska men känns ändå fel!  wink
Va bara tvungen. Sorry för ot.

Hahahaha, så jävla bäst! lollollollollol







Waves skrev:

FL3JM skrev:
Dom som "kan dö för Volvo" är väl samma sorts snus-jeppar som "kan dö för" sitt fotbollslag/hockeylag. Så fort nån snackar skit om det dom "kan dö för" så blir det bråk. I mina ögon är det inte ett så intelligent beteende.

Fanatiker som fanatiker.

Ungefär som en V8 fanatiker då menar du? wink

wink Det ska inte tolkas bokstavligt, jag är faktiskt lite Evo-bög också (vem blir inte det efter att ha fått köra en sån!?). Sen går jag t.om i tankarna på att skaffa en Lotus Elise. Men jag känner mig inte redo att komma ut ur garderoben än, så jag håller mig till V8-manligheten än så länge. wink lol

Senast redigerat av FL3JM (19 augusti 2008)

Tommy_P
19 augusti 2008 · 396 Inlägg

ser ingen anledning till att åka varesej bmw, merca eller audi eller liknande, jag ser inte framför mej varför. jag kan köpa hela min bil i delar en söndageftermiddag genom att: ringa alvarsson, åka till biltema och åka till en okq8 mack. rasar motorn kan jag renovera den med ett fälgkors. den rostar inte, min senaste merca förlorade ungefär en dörr i veckan.
utbudet av neonstyling, fula kjolpaket och andra tillbehör för folk med smaken förlorat i nåt fattigt bilspel är jämförelsevis minimalt och det firar jag varje dag.

lyckligtvis så tycker inte alla likadant, men det gör mej bara ännu lyckligare, när man ser hur illa det kan gå wink
hur man kan vara så "engaged" i ett märke...? tja, varför inte, nåt måste man väl gilla. kul att du ifrågasätter hur folk kan bry sej, men att du orkar fabricera en tråd om det big_smile

Thiger_84
19 augusti 2008 · 509 Inlägg

Pikey skrev:
Jag ser folk dagligen som heter Volvo i mitt hjärta/blod etc. och undrar "Vad fan tänker människan med?"
Jag menar det är ett jävla bilmärke.
Folk som kan dö för Volvos läser man o liknande, jag menar VARFÖR?

Kan man inte få in någon riktig fanatiker in här och berätta om varför den är såpass korkad så man kan dö för ett jävla bilmärke smile

Tror inte de finns någon som skulle kunna dö för ett bilmärke när de väl kommer till kritan. Du ska inte tro på allt du läser. big_smile

Mvh Tiger.

Tommy_P
19 augusti 2008 · 396 Inlägg

Thiger har rätt, det är enbart för att reta dej! stackars big_smile

_Wallis_
19 augusti 2008 · 4 506 Inlägg

Pikey's våta dröm

http://www.mamakk.com/wp-content/volvo.jpg

sarkasm

Kan du andas kan du dö.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang