Hej. Jag har problem med min Golf 1,6 -99. Gasen hakar upp sig ibland när man kör. Den fastnar på mellan 2000-4000 varv. Sedan släpper den efter ett tag. Vad kan det vara för problem? Bilen har gått 8700 mil.
Har inte kollat den så noga. Jag undrar om det kan vara nåt med lmm? Bilen har slagit av några gånger när den stått på tomgång. Men jag undrar varför gasen hakar upp sig och varvar så högt ibland när man kör. Den släpper efter ett tag. Bilen går annars kanon bra. Någon som varit med om det här?
Det finns en Jord kabel som går från gasspjället, ner till grenrörs skyddet ungefär, sitter med en 10 mutter, lossa den och slipa ner med lite sandpapper och sedan skruva fast den igen.. Ser den för jävlig ut typ rostig osv, byt ut den..
Menar du en jordfläta, platt järnkabel typ? Putsade och slipade lite med sandpapper där vart den är jordad nära grenrörs skyddet. Där vart den är fast där uppe rörde jag inte. Hoppas de var rätt;)
Det funkade inte. Bilen började tokvarva idag igen. Det händer när jag trycker ner kopplingen. Jag sloig av bilen och den var svårstartad. Den startade sedan efter ett tag när jag inte höll ner kopplingen. Iriiterande fel
hmm, känner igen de där.. antar att de e insprutare kolla spjäll givaren kanske.. annars e de väl nå vajsing me elen o de får du lurka ut själv haha (gillar inte el fel)
Hur kollar man den och vart sitter den? Det är konstigt för bilen går som en klocka och ibland när man trycker ner kopplingen så börjar den tokvarva. När man slår av den och ska starta den igen så är den segstartad. Går annars som en klocka. Är det ingen som varit med om det här???