Eftersnack: Vallåkraträffen 2008

BamZe84
18 augusti 2008 ·

FluGan skrev:

MadeByMe skrev:
Helt okej evenemang, dock tyvärr många "vanliga" bilar som ställde ut.

Ta inte illa upp volvo folk, men helvete vad massa fula volvosar det fanns, min farfars Ford Ka ser ju till och med bättre ut och den är pinsam att åka i. men det fanns ju snygga volvosar också.

Dock så fanns det ju andra märken som såg fan ut, men Volvo hade ju ändå mest bilar inne på området!

Uppvisningarna var la sådär, var väl kul att få se stridsvagnen gasa på och Street Stcok bilen dra iväg..
Själv så stod jag ju på hägersida om banan med några andra fotografer smile

Och va fan "Extreme Drifting show" ??? dom brände ju bara gummi och gjorde ringar tyckte jag.. ingen jävla drifting där! ^^

FLindgren skulle fotat din bil, men när folk sitter i bilarna så avstår jag att fota, täntke gå tillbaka sen men glömde av det! tongue synd!

Ville bara säga att, anledningen till att driftingen blev som det blev var att, jag fick tillbaka bilen från lack på fredagen som träffen var på söndagen, körde bilen från lackboxen i danmark direkt till vallåkraträffen i princip och har inte kört bilen med den nya motorn och så vidare, så jag känner inte bilen. (s13) Sen Tue (350z) har inte kört sin bil på 6 månader då den stått i garage och blivit ombyggd. Så ingen av oss hade övat på ett bra tag. Det ända jag hade kört min bil var ca 10 min på rakan innan uppvisningen. Därav att det blev ganska så värdelöst. Ja, jag håller med om att det inte var en bra uppvisning.

De va allltså inte så välplanerat hmm synd när ni fick en sån chans me så mycke publik... Var tyvärr inte där, men filmade flugans bil på släpet hem ifall smile

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
18 augusti 2008 · 2 362 Inlägg

FluGan skrev:

MadeByMe skrev:
Helt okej evenemang, dock tyvärr många "vanliga" bilar som ställde ut.

Ta inte illa upp volvo folk, men helvete vad massa fula volvosar det fanns, min farfars Ford Ka ser ju till och med bättre ut och den är pinsam att åka i. men det fanns ju snygga volvosar också.

Dock så fanns det ju andra märken som såg fan ut, men Volvo hade ju ändå mest bilar inne på området!

Uppvisningarna var la sådär, var väl kul att få se stridsvagnen gasa på och Street Stcok bilen dra iväg..
Själv så stod jag ju på hägersida om banan med några andra fotografer smile

Och va fan "Extreme Drifting show" ??? dom brände ju bara gummi och gjorde ringar tyckte jag.. ingen jävla drifting där! ^^

FLindgren skulle fotat din bil, men när folk sitter i bilarna så avstår jag att fota, täntke gå tillbaka sen men glömde av det! tongue synd!

Ville bara säga att, anledningen till att driftingen blev som det blev var att, jag fick tillbaka bilen från lack på fredagen som träffen var på söndagen, körde bilen från lackboxen i danmark direkt till vallåkraträffen i princip och har inte kört bilen med den nya motorn och så vidare, så jag känner inte bilen. (s13) Sen Tue (350z) har inte kört sin bil på 6 månader då den stått i garage och blivit ombyggd. Så ingen av oss hade övat på ett bra tag. Det ända jag hade kört min bil var ca 10 min på rakan innan uppvisningen. Därav att det blev ganska så värdelöst. Ja, jag håller med om att det inte var en bra uppvisning.

Okej.. Dom kunde ju skrivit något annat, dom kunde ju satt upp lite koner osv för att "drifta" på en raksträcka kan väl inte vara så jätte roligt om det inte finns något att drifta "runt" ?

Men det var iaf bättre än inget, lite rök osv blir man ju alltid glad av! smile

tycker dock det borde vara med från arrangörerna kanske ha best burn eller något också. uppskattas ju alltid! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
FluGan Sideways.nu
18 augusti 2008 · 873 Inlägg

MadeByMe skrev:

FluGan skrev:

MadeByMe skrev:
Helt okej evenemang, dock tyvärr många "vanliga" bilar som ställde ut.

Ta inte illa upp volvo folk, men helvete vad massa fula volvosar det fanns, min farfars Ford Ka ser ju till och med bättre ut och den är pinsam att åka i. men det fanns ju snygga volvosar också.

Dock så fanns det ju andra märken som såg fan ut, men Volvo hade ju ändå mest bilar inne på området!

Uppvisningarna var la sådär, var väl kul att få se stridsvagnen gasa på och Street Stcok bilen dra iväg..
Själv så stod jag ju på hägersida om banan med några andra fotografer smile

Och va fan "Extreme Drifting show" ??? dom brände ju bara gummi och gjorde ringar tyckte jag.. ingen jävla drifting där! ^^

FLindgren skulle fotat din bil, men när folk sitter i bilarna så avstår jag att fota, täntke gå tillbaka sen men glömde av det! tongue synd!

Ville bara säga att, anledningen till att driftingen blev som det blev var att, jag fick tillbaka bilen från lack på fredagen som träffen var på söndagen, körde bilen från lackboxen i danmark direkt till vallåkraträffen i princip och har inte kört bilen med den nya motorn och så vidare, så jag känner inte bilen. (s13) Sen Tue (350z) har inte kört sin bil på 6 månader då den stått i garage och blivit ombyggd. Så ingen av oss hade övat på ett bra tag. Det ända jag hade kört min bil var ca 10 min på rakan innan uppvisningen. Därav att det blev ganska så värdelöst. Ja, jag håller med om att det inte var en bra uppvisning.

Okej.. Dom kunde ju skrivit något annat, dom kunde ju satt upp lite koner osv för att "drifta" på en raksträcka kan väl inte vara så jätte roligt om det inte finns något att drifta "runt" ?

Men det var iaf bättre än inget, lite rök osv blir man ju alltid glad av! smile

tycker dock det borde vara med från arrangörerna kanske ha best burn eller något också. uppskattas ju alltid! smile

Precis, mer från arrangören. Sen så tycker jag att dom "målade" upp det förmycket med "Extreme" drifting show. Med tanke på att dom inte hade sett oss köra eller låtit oss öva nått.

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Nissan 200sx "Sideways.nu" (1992)
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
18 augusti 2008 · 2 362 Inlägg

FluGan skrev:

MadeByMe skrev:

FluGan skrev:

Ville bara säga att, anledningen till att driftingen blev som det blev var att, jag fick tillbaka bilen från lack på fredagen som träffen var på söndagen, körde bilen från lackboxen i danmark direkt till vallåkraträffen i princip och har inte kört bilen med den nya motorn och så vidare, så jag känner inte bilen. (s13) Sen Tue (350z) har inte kört sin bil på 6 månader då den stått i garage och blivit ombyggd. Så ingen av oss hade övat på ett bra tag. Det ända jag hade kört min bil var ca 10 min på rakan innan uppvisningen. Därav att det blev ganska så värdelöst. Ja, jag håller med om att det inte var en bra uppvisning.

Okej.. Dom kunde ju skrivit något annat, dom kunde ju satt upp lite koner osv för att "drifta" på en raksträcka kan väl inte vara så jätte roligt om det inte finns något att drifta "runt" ?

Men det var iaf bättre än inget, lite rök osv blir man ju alltid glad av! smile

tycker dock det borde vara med från arrangörerna kanske ha best burn eller något också. uppskattas ju alltid! smile

Precis, mer från arrangören. Sen så tycker jag att dom "målade" upp det förmycket med "Extreme" drifting show. Med tanke på att dom inte hade sett oss köra eller låtit oss öva nått.

Var det jag mest tänkte på att dom skrev ut extrem drifting show och sa det i högtalarna!

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Skyline_GTR
18 augusti 2008 · 306 Inlägg

Träffen var helt ok, men som de fleste sa det var för många "komma in gratis" bilar där.
Längtar redan till vallåkra 09 cool

Soulweeper stray dog
18 augusti 2008 · 197 Inlägg

en liten fråga bara..
först ska jag bara säga att eftersom dessa bilarna ligger på garaget.org tar jag mig friheten att länka till dem.

Bilarna som "alla" verkar klaga på och säga är skrot, menar ni som tex en sådan här bil
http://www.garaget.org/?car=95881
sökte bara på 244 och tog första bilden, har alltså ej suttit och valt ut

medans den här bilen är; vad?
http://www.garaget.org/?car=90470



om man jämför de bilarna med tex den här
http://www.garaget.org/?car=51339

Så är båda skrot.. som i sin tur är skrot om man jämför med..  som i sin tur är skrot .. ja ni fattar..
olika stilar på styling på bilarna iaf. olika smak från ägarna. olika förutsättningar..


Men VAR ska gränsen gå? Exakt?
Fundera på det och skriv in till Vallåkraträffen/bilsport och ge konkreta förslag (inte bara ' HeJ! ööööe så mycket fula 240s på vallåkra bort me skroooooten hejdååå')
Eller fråga om ni får vara med i deras styrelse så ni får vara med att bestämma och styra. "så att något händer"

Att sitta i ett forum och klaga på "skiten" gör ingen nytta.. Se till att något händer om det nu är så jävla hemskt att ni inte kan stå ut.


Taggarna utåt igen från mig lol

......... att jag ens orkar bry mig......
MrTurbo Better than God \o/
18 augusti 2008 · 1 882 Inlägg

v4jessica skrev:
fast lite surt att polisen va precis överallt i lördas kväll. Lite synd. sad

De måste la hålla reda på drägget, verkade som om man lyckades ställa till med massa ofog ändå ju. roll

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
_zigge_
18 augusti 2008 · 313 Inlägg

vem vann Volvo V70N 00-07 klassen?

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
MrTurbo Better than God \o/
18 augusti 2008 · 1 882 Inlägg

H3r0 skrev:
en liten fråga bara..
först ska jag bara säga att eftersom dessa bilarna ligger på garaget.org tar jag mig friheten att länka till dem.

Bilarna som "alla" verkar klaga på och säga är skrot, menar ni som tex en sådan här bil
http://www.garaget.org/?car=95881
sökte bara på 244 och tog första bilden, har alltså ej suttit och valt ut

medans den här bilen är; vad?
http://www.garaget.org/?car=90470



om man jämför de bilarna med tex den här
http://www.garaget.org/?car=51339

Så är båda skrot.. som i sin tur är skrot om man jämför med..  som i sin tur är skrot .. ja ni fattar..
olika stilar på styling på bilarna iaf. olika smak från ägarna. olika förutsättningar..


Men VAR ska gränsen gå? Exakt?
Fundera på det och skriv in till Vallåkraträffen/bilsport och ge konkreta förslag (inte bara ' HeJ! ööööe så mycket fula 240s på vallåkra bort me skroooooten hejdååå')
Eller fråga om ni får vara med i deras styrelse så ni får vara med att bestämma och styra. "så att något händer"

Att sitta i ett forum och klaga på "skiten" gör ingen nytta.. Se till att något händer om det nu är så jävla hemskt att ni inte kan stå ut.


Taggarna utåt igen från mig lol

Samtliga tre bilar du länkar till tycker jag skulle kunna platsa inne på ett mässområde, olika tema men ändå i sådant skick att de inte skämmer ut sig...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
FLindgren
18 augusti 2008 · 5 089 Inlägg

vinnarna ligger uppe på bilsport.se för den intresserade

och typiskt nar man sitter i bilen och försöker ta igen sig en kvart efter natten en timmas sovande, så ska du komma Madebyme big_smile

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
18 augusti 2008 · 2 362 Inlägg

FLindgren skrev:
vinnarna ligger uppe på bilsport.se för den intresserade

och typiskt nar man sitter i bilen och försöker ta igen sig en kvart efter natten en timmas sovande, så ska du komma Madebyme big_smile

haha otur du, men skulle gå tillbaka, men det glömde jag, som jag gjorde med andra bilar! Men jag tror din bil hamnar i min kamera snart igen säkert ^^

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Soulweeper stray dog
18 augusti 2008 · 197 Inlägg

MrTurbo skrev:
Samtliga tre bilar du länkar till tycker jag skulle kunna platsa inne på ett mässområde, olika tema men ändå i sådant skick att de inte skämmer ut sig...

Jag sa aldrig att ingen utav dem inte skulle platsa big_smile

Jag är bara nyfiken utav var folk drar gränsen för "SKROT-bilar"..

Jag tycker själv att jag med min bil skulle få komma in, men funktionärer innan grinden sa
"de här är ingen utställningsbil" Nähä, är det inte? svarade jag.
"Nej inte om jag står i grinden"
Sen log han, och släppte in mig.

Och SEN får jag höra "alltså hur fan kan en sån komma in här" från den där tjejen..

Helt olika stilar på bilarna bara..

Skulle man dela upp det med mer kategorier för att det skulle kunna bli "bättre"? (dvs behålla besökarantalet men ändå få de klagande mer nöjda)

Jag känner mig engagerad tongue Det här med skrotbilar fastnade jag för.. Bara för att vissa folk anser att jag kör i en.....

......... att jag ens orkar bry mig......
oen100
18 augusti 2008 · 361 Inlägg

Dessa är sådana bilar som jaag önska att man slapp inne på området, men det är bara vad jag tycker och jag har inget emot ägarna till bilarna på något vis!

http://i35.photobucket.com/albums/d194/oen100/0600332111.jpg

http://i35.photobucket.com/albums/d194/oen100/0809862789.jpg

http://i35.photobucket.com/albums/d194/oen100/0907400418.jpg

http://i35.photobucket.com/albums/d194/oen100/0960253038.jpg

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
Volvovargen
18 augusti 2008 · 56 Inlägg

Ja tror de va bättre förr hehe då de byggde om sina fordon ordentligt... Ja va inte där men man läser ju  massa om vad som folk tycker e vad... Alla kan inte gilla samma, men alla som va där antar ja hade samma  intresse dvs fordon...Eller har ja fel??
Man kan ju bläddra i gamla bilsport tidningar från typ 80-talet å kolla in vilka bilar som var med då.. Men de e ju andra tider nu. Bil som bil fast lite ska man nog ha gjort på bilen för att ställa ut..

trollfar1
18 augusti 2008 · 107 Inlägg

Bra exempel ifrån oen100 där tycker jag, helt originala standard bilar? Vissa i inte alls så bra skick? Det är väl vad jag klassar att inte "höra hemma" på en sådan utställning

daajvid Elektriker
19 augusti 2008 · 1 138 Inlägg

MrGalant skrev:

v50sport skrev:

Athletic skrev:
Tycker träffen var bra, men som har skrivits av nästan alla så är det många bilar som ställer utt för att slippa bet för sig, kan vara surt me tanke på att många som är där lägger ner så mycket tid å pengar på sina bilar, sen finns dom som ställer utt med sina orginal bilar för dom är jätte finna som dom är me kanske bara små saker som är gjorda men ändån får en snygg bil, en sak jag inte gillar är att dom släpper in hundar fattar inte folk att dom inte mår bra av det, fast dom viftar på svansen, men dom hör så mycke bättre än va vi gör å alla som spelar från sina bilar gör det jo så mycke värre för hundarna, och alla som går å dricker alkohol borde slängas utt! min tanke om vallåkra!!

håller med till 100% av ALLT!

Skulle dom ta en avgift på ca 100:- så kommer det bli väldigt stor skillnad (skulle jag tro) för då är det nog dom mer seriösa som kan tänka sig att betala en symbolisk summa...

som sagt avskaffa det fria inträdet smile

De kan ju börja med att sänka P-avgiften. Den va ju svindyr

haha jasså de tyckte du ( hade hand om den avdelningen) om du visste hur mycke vi fick jobba och ta skit från alla som skulle ut ( okej inte alla men många) och hur mycket de kostar att få gräset och allt bra igen eftersom många tyckte de va väldigt roligt att burna så de stänkte på bilen bakom.
men visst 50 kr var att ta i.

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
K9
19 augusti 2008 · 67 Inlägg

"Bra exempel ifrån oen100 där tycker jag, helt originala standard bilar?"

vad med en helt "ostylad" porsche?.....amg?....ferrari?...skulle inte en sådan "standard" bil platsa då heller?

daajvid Elektriker
19 augusti 2008 · 1 138 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:
någon som vet varför man fick snurra runt i skåne några extra mil när man skulle hem? jag menar alla hittar ju inte i skåne, tur att man hade en bra kartbok i bilen iaf!

du menar varför du var tvungen att svänga ut höger från parkeringen?
det var bara för att i ett tappert försök försöka få ut bilarna smidigare. Men dock blev de långa köer för det. sen några extra mil blev de väll ändå inte.. typ 1 mil extra kanske.

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
19 augusti 2008 · 4 418 Inlägg

FluGan skrev:

MadeByMe skrev:
Helt okej evenemang, dock tyvärr många "vanliga" bilar som ställde ut.

Ta inte illa upp volvo folk, men helvete vad massa fula volvosar det fanns, min farfars Ford Ka ser ju till och med bättre ut och den är pinsam att åka i. men det fanns ju snygga volvosar också.

Dock så fanns det ju andra märken som såg fan ut, men Volvo hade ju ändå mest bilar inne på området!

Uppvisningarna var la sådär, var väl kul att få se stridsvagnen gasa på och Street Stcok bilen dra iväg..
Själv så stod jag ju på hägersida om banan med några andra fotografer smile

Och va fan "Extreme Drifting show" ??? dom brände ju bara gummi och gjorde ringar tyckte jag.. ingen jävla drifting där! ^^

FLindgren skulle fotat din bil, men när folk sitter i bilarna så avstår jag att fota, täntke gå tillbaka sen men glömde av det! tongue synd!

Ville bara säga att, anledningen till att driftingen blev som det blev var att, jag fick tillbaka bilen från lack på fredagen som träffen var på söndagen, körde bilen från lackboxen i danmark direkt till vallåkraträffen i princip och har inte kört bilen med den nya motorn och så vidare, så jag känner inte bilen. (s13) Sen Tue (350z) har inte kört sin bil på 6 månader då den stått i garage och blivit ombyggd. Så ingen av oss hade övat på ett bra tag. Det ända jag hade kört min bil var ca 10 min på rakan innan uppvisningen. Därav att det blev ganska så värdelöst. Ja, jag håller med om att det inte var en bra uppvisning.

Tyckte att du och Tue gjorde helt godkänt ifrån er. Skylinen var väl den som i så fall gjorde bort sig det lilla som jag såg...

Ser nu framemot Street Xtreme Festival. För visst skulle ni drifta där?

Skyline_GTR
19 augusti 2008 · 306 Inlägg

Jill skrev:

FluGan skrev:

MadeByMe skrev:
Helt okej evenemang, dock tyvärr många "vanliga" bilar som ställde ut.

Ta inte illa upp volvo folk, men helvete vad massa fula volvosar det fanns, min farfars Ford Ka ser ju till och med bättre ut och den är pinsam att åka i. men det fanns ju snygga volvosar också.

Dock så fanns det ju andra märken som såg fan ut, men Volvo hade ju ändå mest bilar inne på området!

Uppvisningarna var la sådär, var väl kul att få se stridsvagnen gasa på och Street Stcok bilen dra iväg..
Själv så stod jag ju på hägersida om banan med några andra fotografer smile

Och va fan "Extreme Drifting show" ??? dom brände ju bara gummi och gjorde ringar tyckte jag.. ingen jävla drifting där! ^^

FLindgren skulle fotat din bil, men när folk sitter i bilarna så avstår jag att fota, täntke gå tillbaka sen men glömde av det! tongue synd!

Ville bara säga att, anledningen till att driftingen blev som det blev var att, jag fick tillbaka bilen från lack på fredagen som träffen var på söndagen, körde bilen från lackboxen i danmark direkt till vallåkraträffen i princip och har inte kört bilen med den nya motorn och så vidare, så jag känner inte bilen. (s13) Sen Tue (350z) har inte kört sin bil på 6 månader då den stått i garage och blivit ombyggd. Så ingen av oss hade övat på ett bra tag. Det ända jag hade kört min bil var ca 10 min på rakan innan uppvisningen. Därav att det blev ganska så värdelöst. Ja, jag håller med om att det inte var en bra uppvisning.

Tyckte att du och Tue gjorde helt godkänt ifrån er. Skylinen var väl den som i så fall gjorde bort sig det lilla som jag såg...

Ser nu framemot Street Xtreme Festival. För visst skulle ni drifta där?

Det var jag som körde skylinen, det var inte meningen över huvud taget att jag skulle köra, då det inte är en drift bil. jag blev tillfrågad ett par minuter innan driftshowen skulle börja att göra några ringar, innan dom andre började köra. Detta var jag inte alls förberedd på. hade sletna däck redan, mindre än en kvarts tank (därför tappade den effekt) osv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang