hjälp mig titta inte bara in skriv vad ni tror också !

Fphinic
18 augusti 2008 · 24 Inlägg

Hejsan jag har en saab 9000 2,3t 94a som har börjat krångla ... det började med att den bara dog och jag viste att jag hade dåligt med batteri så kom en polare med ett nytt batteri då starta den klockrent ... MEN DEN KNACKA så jag trode hella bilen skulle ramla isär det har alldrig låtit innan inte ens om ventilerna ? kan det vara oljetrycket ? ramlager ? ventilspelet ?  bara skriva på tar imot allt cya



Jag har börjat plocka isär den undra ifal man ska lägga ner 3000tusen på ett par nya ventilspelare eller ska man köpa en ny motor för 8000? eller ny och ny som har gått 16tusen mil med garanti ? skriv vad ni tycker .. kolla även galleri ! big_smile

Mitsubishi Evo 8 RS "blackpearl" (2004)
Volvo V70-D5 "Diseldoris" (2006)
kolvas
18 augusti 2008 · 4 001 Inlägg

knackade den inget innan den dog? knackande ljud är aldrig bra... vevlager/ramlager eller nåt med kamdrivningen kanske?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
MilleN
18 augusti 2008 · 9 108 Inlägg

Ta en titt på rubriksanvisningarna och skapa en tråd enligt gällande regler om vad det är du behöver ha hjälp med så är det lättare för folk som kan att lägga märke till tråden än vad det är nu.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang