6241
Sök

hittade radio, Potentiell Polisradio?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#21
_Wallis_ skrev:
te_wik skrev:
_Wallis_ skrev:

W ho

jag vill ha en, Men de brukar kosta.

såg att det annonserades sånahär för typ 500kr.

Mvh Tommy

Vad går dom under för namn då?
Komradio??
För att mass söka på blocket alltså smile

jaa, comradio, eller scanner kanske.. inte vet jag. har ingen erfarenhet av dessa, råkade bara hitta en :p

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 506 Inlägg
25 augusti 2008
#22
2St icom F310 och lång antenn skulle jag vilja ha, Men 1000kr st beg & utan
anten känns lite surt jusst nu.
Men f*n va gött det hade vart när man är ute å kör med ngn polare.
http://www.leisureshopdirect.com/product_images/IC-F110S.jpg

Kan du andas kan du dö.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#23
_Wallis_ skrev:
2St icom F310 och lång antenn skulle jag vilja ha, Men 1000kr st beg & utan
anten känns lite surt jusst nu.
Men f*n va gött det hade vart när man är ute å kör med ngn polare.
http://www.leisureshopdirect.com/produc … -F110S.jpg

Billigare å bättre med vanlig walkietalkie?

Finns ju de med skitbra räckvidd, Motorola å dom.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#24
christofer_k skrev:
skulle var chill med ensåndär ;D

Skaffa du oxå en, flyttar ju till kalix den 29e, så kan man glida å snacka skit :p

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Oldschool
299 Inlägg
25 augusti 2008
#25
Att hacka sig in på polisens radio är lika svårt som att hacka sig in i pentagon's databas. I princip omöjligt. Det beror ju ochså på vars du bor...

1 688 Inlägg
25 augusti 2008
#26
liddan skrev:
Att hacka sig in på polisens radio är lika svårt som att hacka sig in i pentagon's databas. I princip omöjligt. Det beror ju ochså på vars du bor...

Hacka sig in på polisens radio? Behövs ju bara en radio med möjlighet att sända på polisens frekvens. roll

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#27
BTLulle skrev:
Börja läsa radiolagen. Om du använder den radio du länkat till Så dröjer det nog inte så längee innan du har PTS i hälarna då det är en marinradio som kräver särskilt tillstånd. 27mhz radioapparater är licensfria kan den som vill köpa och använda. Antennen som fans på bilden till radion är jättedålig gå in på Hobbex hemsida eller Kjel & combani eller liknande och sök på antenner, men det måste vara en anten som är gjord för 27mhz iget annat. Sen måste antennen kallibreras vilket innebär att man kollar SWR och för det behöver man ett specielt instrument, gör man inte det så pajjar sändaren i radio och motagnigen blir dålig.

MVH Peter

Den jag har länkat till är väl en 27Mhz och därmed licensfri?
Jag har inte tänkt sända något, men kul att lyssna.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 653 Inlägg
25 augusti 2008
#28
eeeuuuhhmm...
Polisen kör ju med Rakel numera (ej avlyssningsbar digital komradio), dvs dessa gamla polisradios är ju i princip värdelösa...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#29
Thullen skrev:
eeeuuuhhmm...
Polisen kör ju med Rakel numera (ej avlyssningsbar digital komradio), dvs dessa gamla polisradios är ju i princip värdelösa...

Nej du, dom håller på testar rakel i delar av landet. Men inte här uppe.
Och det körs inte till 100% någonstans i landet ännu.

Kika in på www.polisradio.net , där kan man ännu lyssna hur mkt man vill.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
26 678 Inlägg
25 augusti 2008
#30
BTLulle skrev:
Sänder du på polisen frekvenser så lär det nog bli dryga böter. Sen har dom börjat med digital utrustnig i stora delar av landet vilket innebär att utrustnigen kostar massor om man vill lyssna på dom.

MVH Peter

Precis. Dock här kör dom inte med "Rakel" ännu (läs Östersundstrakten).
Fullt lyssningsbart alltså. I alla fall häromkring.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 653 Inlägg
25 augusti 2008
#31
aah ok, trodde de gått över helt till det redan!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

956 Inlägg
25 augusti 2008
#32
ganska intressant att lyssna på polis radion:p

eldus veldus

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#33
BTLulle skrev:
te_wik jag snabbkolade bara och tyckte det såg ut som en marin vhf trasiver, så jag kan ha fel. inte troligt dok då jag sällan har det smilesmilesmilesmilesmilesmile

Sen går det fortfarande lyssna på polisen fast dom går över på digitalt men utrustnigen blir så dyr att en privatperson kanppast har råd med den.

MVH Peter

haha okay.
Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök