Helt sjukt svårt att sälja bilen!!

hangelosa_maffian
13 maj 2012 · 169 Inlägg

segt som fan att sälja bil...fast det är en perfekt bugrun bil ja säljer...

Glesmark
13 maj 2012 · 1 938 Inlägg

De va en som ville köpa min 540 för 19 000, sade det att han kan få fälgarna för 19 000, sen hörde ja inget mer av han. big_smile

NWA
13 maj 2012 · 70 Inlägg

Jag svarade ingen utan jag skrev om hur jag hade det.
Helvetes skit har människor slutat köpa bilar eller?
Min Mazda är till salu ifall någon är intresserad big_smile

NWA
13 maj 2012 · 70 Inlägg

jonnielahti skrev:

NWA skrev:
Är maj en dålig månad för bilförsäljningen?
Jag har så otroligt svårt för att sälja min bil. Och då är det en billig bil vi pratar om. Det verkar vara likadant för andra eftersom deras annonser ligger kvar ganska länge på blocket.se.
Hur har det varit för er som har försökt att sälja bilen? Tror ni att det blir bättre under juni?

ÅÅÅÅhopp vilket lyft! yikes

det är skitsvårt, folk är så jävla snåla. därför jag fixar min bil och behåller den istället smile

Tänk på de som vill byta upp sig! Jag orkar fan inte fixa min bil längre. Man vill ju ha en sommarbil istället för en billig japsare.

OpelP1
13 maj 2012 · 1 412 Inlägg

Hmm, får se hur lätt det blir att sälja chevan som hamnar på blocket under veckan.
Rekord -60:an och veterantraktorn som jag nyss sålde blev sålda på under 2 dagar båda 2. smile
Men det är väl kanske lättare att sälja uddaprylar än "svenssonprylar".

Senast redigerat av OpelP1 (13 maj 2012)

Glesmark
13 maj 2012 · 1 938 Inlägg

jonnielahti skrev:

Glesmark skrev:
De va en som ville köpa min 540 för 19 000, sade det att han kan få fälgarna för 19 000, sen hörde ja inget mer av han. big_smile

hehe visst blir man less? farsan har sin 9000 lågtrycksturbo ute nu, då va de en som maila om att han ville byta mot teliaabonemangsnummer värda 50k( roll ) st och 2 surfplattor, jävla nötter det finns... mad

Haha vad finns det för nummer som e värda 50 000, och vem säger att dom är värda 50 000?
Varför vill man byta nummer för 100 000 kr och 2 surfplattor mot en bil för en typ 10-15 000, är det för bra för att va sant, så...

Din far borde ha tackat ja till erbjudandet och sagt att han skickar med sina helt nya 18" momo fälgar om han får 3 nummer, antagligen har killen bara 2. big_smile

Bobzza
13 maj 2012 · 273 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Här är annonsen!

http://www.blocket.se/varmland/Mercedes … amp;last=1

Ge gärna synpunkter tongue

Tycker annonsen ser lite rörig ut, med mycket saker inom parantes och ordet "finns säker något mer" låter sådär,  fler bilder, även på inredningen, när var den på service senast.

När du skriver "Skavanker finns,inte ny bil" då börjar iaf jag undra vad är det för skavanker vi pratar om.

patrik79
14 maj 2012 · 782 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Köp min MB! big_smile ne skämt åsidå (Den är faktiskt till salu,kolla bilder på min sida och info!)

Jag har haft den ute , fått massa jävla bytes förslag mot folkvagn (5ST?) och mitsubishi , alla ville ha fantasi priser på dessa .

Det va en som ringde och sa att han hittat en likadan bil i malmö för 28k och han ringde från karlstad, OKEJ åk och köp den?

min bil finns ju i karlstad,  och han ville pruta ner den en rejäll summa!

Här är annonsen!

http://www.blocket.se/varmland/Mercedes … amp;last=1

Ge gärna synpunkter tongue

Ditt stora problem är att det finns 10-25st någorlunda likvärdiga mercedes E-klass som är billigare än din, o sammanlagt finns det nog något tusental storleksmässigt likvärdiga bilar som ligger bättre i pris än vad din gör.

Lite tips på annons:

Mer kort (e-klassen rostade väl som fan o då är 1 bild alldeles för lite samt att inredningen måste absolut va med om det inte står tex vitt skinn i fint skick i annonstexten)

Blockets begagnad försäkring kan ordnas: Skippa att skriva det eller fixa försäkringen, det där låter desperat.

bilen lämnas in hos bilhandlare inom 1 vecka om den inte säljes nu: Folk tror du har fått ett pris hos handlaren på 39000 o då även det är ett överpris så struntar folk i att ringa o missbjuda, kan ju va skönt iof men blir svårt att övertyga någon prutnisse att bilen är i kanonskick o faktiskt är värd 40000 om han inte ens ringar.

OBS billigare vid snabb affär: Sänk då priset så blir det en snabb affär.

EV byte,Kom med förslag: Kan ju va kul men bilen lämnas ju in hos bilfirma om en vecka så då måste du väl redan ha något annan på gång, känns lite motsägelsefullt.

Besiktigad ett år framåt
skattad: Bilen kan nog klassas som nybesiktad o det är nod det bästa sökordet du kan ha med i en annons, är bilen relativt nyskattad så kan du ha med nyskattad annars kan du skippa att skriva något om skatt.

Skavanker finns,inte ny bil: Då det saknas kort på 90% av bilen så är det självmord i bilhandlarkretsar att skriva så då folk brukar underdriva i annonser, Hade det varit en turk som skrev sådär så hade bilen varit inkörd i ett vajerräcke med högersidan. Att bilen inte är ny förstår folk, är det allvarliga grejer så ska det finnas kort o beskrivning annars struntar du i att skriva något.

sommardäcken är köpta förra sommaren: Jaha men vilket skick är dom i? o finns det vinterdäck? Skriv tex Väldigt fina sommardäck på 17" alufälgar, vinterdäck finns på plåtfälg (om det nu finns vinterdäck o dom är dåliga annars skriver du skicket på dom också)

finns säkert något mer: Skippa den texten eller fundera en stund till vad som finns.

Acc abs ESP elhissar runtom dragkrok elstolar fram(justerbara) taklucka (glas,elstyrd) 6växlar manuell dimljus
färddator (stora) farthållare elspeglar centrallås elstyrd bagagelucka ned fällbara nackstöd bak(elstyrd via knapp fram) : Rörigt skrivet.

Nu låter det som jag tycker annonsen är katastrof men det är den inte, vill bara ge lite tips.

Här är en annons med hyfsade bilder: http://www.blocket.se/klippan/Mercedes_ … 14&w=3

Jag ska gå o sova men såhär kan en godtagbar text va: http://www.blocket.se/kalix/Bmw_325i_M_ … 14&w=3 även om den inte va speciellt bra så orkade man läsa den o den tog inte upp något direkt onödigt.

Masquerade Aldrig nöjd
14 maj 2012 · 804 Inlägg

Ni säljer inte guld och marknaden tillhör köparen, får ni inte sålt bilen så är det bara att sänka priset tills folk börjar ringa. Annars kan ni alltid fortsätta intala er själva att månad X eller Y är extra tröga säljmånader..

Livet är för kort för att äga Volvo.
LeafBox Lat Perfektionist
14 maj 2012 · 6 359 Inlägg

jonnielahti skrev:

Masquerade skrev:
Ni säljer inte guld och marknaden tillhör köparen, får ni inte sålt bilen så är det bara att sänka priset tills folk börjar ringa. Annars kan ni alltid fortsätta intala er själva att månad X eller Y är extra tröga säljmånader..

äntligen nån som sa det big_smile

Precis, det är HÄR problemet ligger.
Marknaden är het om man vet hur man spelar på den.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
te_wik Forummoderator
14 maj 2012 · 12 813 Inlägg

Beror mycket på vad det är för bil också.

Satte ut Skoda fabian (1.4 MPI 2001) på blocket förra veckan, mindre än 24h senare var den såld.
Priset satte jag några lappar över vad dom genomsnittligen annonseras för, fick gå ner en tusing så anser ändå att jag fick bra för bilen.

Så små bilar med låg skatt och förbrukning är inga större problem att sälja idag.




Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (14 maj 2012)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
NWA
14 maj 2012 · 70 Inlägg

Jag känner att jag har ställt ut min bil för rätt pris. Räknar ju självklart med att gå ner ett par tusenlappar därför har jag satt den på 22k.
Här finns annonsen om ni vill titta på den: http://www.blocket.se/stockholm/Mazda_3 … 11&w=1

te_wik
Min bil passar in i den kategorin du pratar om men ändå är den svårsåld.

te_wik Forummoderator
14 maj 2012 · 12 813 Inlägg

NWA skrev:
te_wik
Min bil passar in i den kategorin du pratar om men ändå är den svårsåld.

Du bor i fel del av landet tongue , där kryllar det ju av dom så antingen sticker inte din bil ut från mängden eller så har du för högt pris. Va ligger dom på där? Säg en Fabia av liknande års som jag hade? 20-22k?




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
JFfoto
14 maj 2012 ·

Tror inte heller på det där att det finns bra och dåliga säljmånader.. isåfall är det bara inför vintern och sommaren, då folk vill ha vinterbilar eller sommarbilar.. men nån specefik månad som t.ex maj och juni skiljer det inget åt.

Masquerade Aldrig nöjd
14 maj 2012 · 804 Inlägg

NWA skrev:
Jag känner att jag har ställt ut min bil för rätt pris. Räknar ju självklart med att gå ner ett par tusenlappar därför har jag satt den på 22k.
Här finns annonsen om ni vill titta på den: http://www.blocket.se/stockholm/Mazda_3 … 11&w=1

te_wik
Min bil passar in i den kategorin du pratar om men ändå är den svårsåld.

Med begynnande rost, kommande besiktning, kamremsbyte nästa år och trasig/läckande AC, så skulle jag nog inte hålla med om att det är rätt pris. Med tanke på motorn och den alldagliga modellen hade jag nog försökt få sålt den för 14-15k efter prutning.

Livet är för kort för att äga Volvo.
VinDisel
14 maj 2012 · 456 Inlägg

Min Audi är till salu ochsåå...haha

BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
Stripz Voodoo
14 maj 2012 · 1 444 Inlägg

te_wik skrev:
Beror mycket på vad det är för bil också.

Satte ut Skoda fabian (1.4 MPI 2001) på blocket förra veckan, mindre än 24h senare var den såld.
Priset satte jag några lappar över vad dom genomsnittligen annonseras för, fick gå ner en tusing så anser ändå att jag fick bra för bilen.

Så små bilar med låg skatt och förbrukning är inga större problem att sälja idag.




Mvh Tommy

kollegan fick ju sålt sin cheva silverado z71 för 60k  -95  bensinare  efter en dag  smile

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Bobzza
14 maj 2012 · 273 Inlägg

Begmarknaden är i de flesta fallet köparens marknad, det räcker med att en köpare ex vill ha taklucka, då blir alla andra bilar i den modellen ointressanta eller annar utrustning, färg osv.

Jag råkade köpa en bil av misstag (100k+) en gång i tiden som saknade AC, den var inte lätt att bli av med, blev en fin förlust.

Stripz Voodoo
14 maj 2012 · 1 444 Inlägg

Frontline skrev:
Begmarknaden är i de flesta fallet köparens marknad, det räcker med att en köpare ex vill ha taklucka, då blir alla andra bilar i den modellen ointressanta eller annar utrustning, färg osv.

Jag råkade köpa en bil av misstag (100k+) en gång i tiden som saknade AC, den var inte lätt att bli av med, blev en fin förlust.

Precis.
men mkt är priset, har man för högt pris och inge märkvärdigt så lär man inte få sålt de.

Senast redigerat av Stripz (14 maj 2012)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
mkII Grandturismo missbrukare =)
14 maj 2012 · 331 Inlägg

Sälja bil är och verkar "svårt" i alla fall enlig mig. Det som lockar mig är ju miltal skick och servicedokument.

Tror att om man vill ha rätt pris för sin bil måste man hitta rätt kund, och självklart så påverkas ju kundens åsikt om priset beroende på vad andra tar för en likadan bil.
       Känns som att många är intresserade av miltal. Oavsätt skick, när de vill pruta kommer de med argument att jag kan få en likadan bil för xx billigare med dessa miltalen oavsätt vad det är för skick. Men givigtvis finns de ju dem som köper en bil bara för att den är billig med få mil som åker på en rejäl förlust i slutändan.

Men ja, något jag har en känsla av är att allt utöver original saker får man inte ett skit för, har man en rejäl baslåda eller ljud anläggning så verkar många skita i det totalt. saker som är inköpta för 10-20 tusen är inte värda mer än någon eller 2 tusenlappar på sin höjd vad som gäller bilens slutpris.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang