3e och sista tråden, RE-XXX 18" Bilder

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
27 augusti 2008 · 2 353 Inlägg

dbakuten skrev:

Dawe_A skrev:

jonash skrev:

Om du skaffar 4 batterier, ett gäng kondingar samt minsta kabelarea 4x50mm2 ja. Och bra pressade anslutningar.

Annars kan du lika gärna köpa ett Biltema..Och, detta är inte ett skämt!

mvh Jonas

Räcker nog med 2st SPV 70 batterier...

och de jag hört med / sett köra steget har endast kört med en 50mm2 kabel och kört steget i 10kw utan problem.. så hur menar du där?  (2st SS XXX basar körde  dem med)

Inte ens självaste steve meade kör med mer än 50mm2 till sina 15kw steg?


Å andra sidan kommer jag köra med 100mm2 kabel, och det LÄR räcka & bli över då en 100mm2 kabel motsvarar ca 4*50mm2 kablar i hasstighet när det gäller strömöverförning.

mvh

Du menar väl inte på fullaste allvar att ett slutsteg som enligt tillverkaren ska ge ca 10Kw rms ska klarar sig på 2st SPV 70 till musikspelande. Om uppgifterna stämmer så drar ett sådant steg minst 4-500A vid musikspelande och säkert 7-800A Peak.
Att bara försöka koppla in ett sådant kraftigt steg och med tron att man har ca 10Kw i bagaget är redan där ett misslyckande sen att man importerar ett steg som troligtvis ingen kan laga hur som hälst här i Sverige är helt galet om det eller när det pajar på grund av ström brist?

Som tex Kicker WarHorse så bör man enligt Kicker ha följande strömbank 8st Batteri på ca 800CCA med 2st 250A generatorer för att steget ska kunna jobba optimalt och det steget ger 10700W rms vid 0,9% THD med ca 95% verkningsgrad som är otroligt bra för ett slutsteg

Med erfarenhet att stora monster steg är i princip endast gjorda till att Tävla med eller sitta i större demobilar med ruskigt stor strömbank. Sådant steg drar mer på tomgång (start ström) en vad som är över från org generatorn på en normalbil.

Bara ett tipps att tänka till innan man handlar.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Björn,

tyvärr så litar inte folk på forumen på oss som faktiskt vet nåt om sånt här, utan de tror på nån de sätt på nätet. "Inte ens självaste Steve Meade"....Hahaha, han e INGENTING (jo, en stor NOBODY!) jämfört med dem som Björn och jag har både referenser från och med egna erfarenheter.

Vad är det med dagens ungdom, tror de på fullaste allvar att nån hypad kille från Youtube är messias?! Patetiskt...

BTW, 4x50mm2 är INTE lika med 1x100mm2.....det borde till och med en som går i klass 4 inse.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
27 augusti 2008 · 2 353 Inlägg

Mr_Sound skrev:
Stämmer nog bra det Björn. Steget är specat till att dra upptil 780A vid basssignal.

MVH  Frode,Ljudgaragen

Som sagt....vissa sitter hemma på sina kammare och leker professorer....tror de vet nåt för de läst på nätet. Hahahaha.

Jag ger snart upp, det kommer ändå gå åt helvete med såna som tror de vet bäst genom att läsa på nätet.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Mr_Sound
27 augusti 2008 · 28 Inlägg

jonash skrev:

Mr_Sound skrev:
Stämmer nog bra det Björn. Steget är specat till att dra upptil 780A vid basssignal.

MVH  Frode,Ljudgaragen

Som sagt....vissa sitter hemma på sina kammare och leker professorer....tror de vet nåt för de läst på nätet. Hahahaha.

Jag ger snart upp, det kommer ändå gå åt helvete med såna som tror de vet bäst genom att läsa på nätet.

mvh Jonas

????   

MVH  Frode, (en som har testad steget och vet vad det går för)lol

www.stetsom.se
www.ljudgaragen.se
Bilstereo & HiFI butik sedan-1992
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
27 augusti 2008 · 2 353 Inlägg

Mr_Sound skrev:

jonash skrev:

Mr_Sound skrev:
Stämmer nog bra det Björn. Steget är specat till att dra upptil 780A vid basssignal.

MVH  Frode,Ljudgaragen

Som sagt....vissa sitter hemma på sina kammare och leker professorer....tror de vet nåt för de läst på nätet. Hahahaha.

Jag ger snart upp, det kommer ändå gå åt helvete med såna som tror de vet bäst genom att läsa på nätet.

mvh Jonas

????   

MVH  Frode, (en som har testad steget och vet vad det går för)lol

Jo, jag höll med dig, och åsyftade dem som tror de vet nåt. smile

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Tokken Team dBakuten
27 augusti 2008 · 3 453 Inlägg

Ja jag brukar säga ett vettigt batteri per 1000 watt.. Två 70Ah räcker ingenstans med det jättesteget.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Mr_Sound
27 augusti 2008 · 28 Inlägg

Blir väl att råna en batteribank:)

www.stetsom.se
www.ljudgaragen.se
Bilstereo & HiFI butik sedan-1992
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
27 augusti 2008 · 2 353 Inlägg

Tokken skrev:
Ja jag brukar säga ett vettigt batteri per 1000 watt.. Två 70Ah räcker ingenstans med det jättesteget.

Bingo!

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
27 augusti 2008 · 820 Inlägg

tack alla som svarat.

Kan börja med Jonash Att Steve meade är en nobody vet jag inte vad du menar med alls om jag ska vara ärlig, visst han är inte världens kändaste person men till och med du verkade ju känna igen hans namn, jag talar utan grunder när jag säger att han säkerligen skulle kunna bygga ett bygge som spelar som te.x Alan dales mfl? Handlar ju om att prioritera.. 
Nej självklart litar jag inte på allt jag läser heller, därför jag frågade er här på forumet om steget eller hur?


Björn på Dbakuten: ska testa audison 1,2k och se vad det går för först. Det här är endast spekulationer än så länge. Jag har absolut ingen tro om att jag kommer få UT 10kw ur steget med det jag kopplar på det, men att det skulle brinna har jag svårt att tänka mig? Måste ju kunna lämna en 5-7kw utan att brinna upp pga att det inte får tillräckligt med ström?(ta det som en fråga). Skulle inte min orginal generator räcka till menar du med andra ord ?  Att tänka till är precis vad jag gör i samband med den här tråden/diskussionen 

MR_Sound: Hur många och vilka batterier använde ni när ni testade STETSOM steget i din polares bil?


Mvh dawe

Senast redigerat av Dawe_A (27 augusti 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
27 augusti 2008 · 2 353 Inlägg

Dawe_A skrev:
tack alla som svarat.

Kan börja med Jonash Att Steve meade är en nobody vet jag inte vad du menar med alls om jag ska vara ärlig, visst han är inte världens kändaste person men till och med du verkade ju känna igen hans namn. Då han kör med 2st T15k steg, är bara det jävligt imponerande enligt mig, sen om han inte ställt in dem optimat "okej" men det låter ruskigt enligt många trots allt. Och nej självklart litar jag inte på allt jag läser heller, därför jag frågade er här på forumet om steget eller hur?

Ja det är bra att du frågar. Som referens kan jag väl säga att en av mina vänner i USA heter Alma Gates. Vet du vem det är? Hon och hennes team gör mr Meade till en första klassens fjant....Jag hade inte en aning om vem denne Meade var förrän du nämnde namnet, så jag försökte kolla upp det lite. Inte ett dugg impad.

Björn på Dbakuten: ska testa audison 1,2k och se vad det går för först. Det här är endast spekulationer än så länge. Jag har absolut ingen tro om att jag kommer få UT 10kw ur steget med det jag kopplar på det, men att det skulle brinna har jag svårt att tänka mig? Måste ju kunna lämna en 5-7kw utan att brinna upp pga att det inte får tillräckligt med ström?(ta det som en fråga). Skulle inte min orginal generator räcka till menar du med andra ord ?  Att tänka till är precis vad jag gör i samband med den här tråden/diskussionen

Steg som får för lite ström brinner. Så är det bara. En original generator ger mellan 90 och 180A beroende på bilmodell. Din kanske ger 120A. Utav dessa så går det åt cirka hälften till förbrukare när du kör. Dvs, du har kanske 60A kvar i absolut bästa fall. Ett Stetsom steg drar vid hög volym och typ en hip-hop eller RnB låt med lite sköna bas-slingor kanske 200A RMS, förmodligen ännu mer. Men vi säger 200A. Det betyder att din generator kroknar, och att batterierna (om vi säger 2st 70Ah per styck) kommer sagga och hela bilen kommer tvärdö efter cirka 20 minuter....

Som TOKKEN sa, ett bra batteri per 1000W är en bra idé. Annars - kör Biltema små steg!

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
27 augusti 2008 · 820 Inlägg

Jonash

Okej då är jag på banan, När Mr_Sound testade steget med 2st DD 9515 körde dem följande: 3 st Optima 75Ah, i skuffen +1 st GZ 3500  90Ah fram  100 A org,generator. Utan problem under en eftermiddag.



men iallafall, ett audison 1.2k steg bör jag väl fixa att driva med min orginal generator? Eller möjligvis ett SETSOM V 2K5D ?

Specs på V 2K5D finns här:

13,8V:
Mono 2 Ohms:      3300 Watts
Mono 4 Ohms:      2200 Watts

12.6V
Mono 2 Ohms:      2500 Watts
Mono 4 Ohms:      1850 Watts

Minimum input sensitivity:      0,2V
Total Harmonic Distortion:     < 0,9 % THD
Signal to Noise:     > 90 dB
Subsonic Filter Frequency:      -
Crossover Frequency LOW PASS:     50 to 15KHz
Frequency Response: (FULL RANGE)     20 Hz to 15 KHz (-3dB)
Power Tension:     9 to 15V
Consumption with musical signal:     2,5 to 140 A
Consumption with BASS signal:     2,5 to 275 A
Dimentions (H X W X L):     70 x 280 x 330 mm
Weight:     4,3 Kg.


Skulle det spela bättre än ett Audison 1.2k steg? Steget är Ej stabilt i 1ohm enligt setsom.

Senast redigerat av Dawe_A (27 augusti 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
Mr_Sound
27 augusti 2008 · 28 Inlägg

Dawe_A skrev:
Jonash

Okej då är jag på banan, När Mr_Sound testade steget med 2st DD 9515 körde dem följande: 3 st Optima 75Ah, i skuffen +1 st GZ 3500  90Ah fram  100 A org,generator. Utan problem under en eftermiddag.



men iallafall, ett audison 1.2k steg bör jag väl fixa att driva med min orginal generator? Eller möjligvis ett SETSOM V 2K5D ?

Specs på V 2K5D finns här:

13,8V:
Mono 2 Ohms:      3300 Watts
Mono 4 Ohms:      2200 Watts

12.6V
Mono 2 Ohms:      2500 Watts
Mono 4 Ohms:      1850 Watts

Minimum input sensitivity:      0,2V
Total Harmonic Distortion:     < 0,9 % THD
Signal to Noise:     > 90 dB
Subsonic Filter Frequency:      -
Crossover Frequency LOW PASS:     50 to 15KHz
Frequency Response: (FULL RANGE)     20 Hz to 15 KHz (-3dB)
Power Tension:     9 to 15V
Consumption with musical signal:     2,5 to 140 A
Consumption with BASS signal:     2,5 to 275 A
Dimentions (H X W X L):     70 x 280 x 330 mm
Weight:     4,3 Kg.


Skulle det spela bättre än ett Audison 1.2k steg? Steget är Ej stabilt i 1ohm enligt setsom.

Måste tillägga att det här va en provspelning. Vi ville inte köra max. då strömforsörjningen i bilen ska  och måste uppgraderas rejällt.Men vi fick iaf. under korta sekvenser bekräftad att stegt levererar. Ska bli roligt att se när strömmen räcker till(?) (vilket den aldrig kommer göra till 100%)
MVH  Frode,Ljudgaragen

www.stetsom.se
www.ljudgaragen.se
Bilstereo & HiFI butik sedan-1992
kresse
27 augusti 2008 · 85 Inlägg

du pratade på ett SS xxx 10000, ja har 6500modellen, och den tycker ja levererar på ganska bra. men då sitter ja som dom "duktiga" pojkarna säger;) på en fet batteri bank på ca 500-600Ah. och tyvärr måste ja säga att ja tycker du ska köra in mer batterier..

eller ja om du inte ska ha bilen till att köra db  med, utan bara poppa på stan är de nästan viktigare att du har många AH , och inte överdrivna startbatterier. för dom har man ingen större nytta av sen ändåhmm.

sen detta tjatet om generator, visst de vore gott å sitta på dubbla 200A generatorer... men de kostar överdrivna pengar. se däremot till att köpa en bra laddare (c-teck 25000 mitt exempel.) så att du alltid har laddade å frächa batterier... de är väldigt viktigt. inte bara för steges chans att brinna. utan de hörs väldigt väl när mna börjar få dåligt med ström. låter rättare sagt dåligt . 

kost sagt, har du en bra batteri bank klarar du dig en hel kväll med en mindre generator (typ 100A) för när ja har allt monterat i min passat  så kan vi spela i timtal om de är såsmile har för övrigt 4st RE sx 12

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm
Dodge caliber "2.0 CRD" (2007)
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
27 augusti 2008 · 820 Inlägg

kresse skrev:
du pratade på ett SS xxx 10000, ja har 6500modellen, och den tycker ja levererar på ganska bra. men då sitter ja som dom "duktiga" pojkarna säger;) på en fet batteri bank på ca 500-600Ah. och tyvärr måste ja säga att ja tycker du ska köra in mer batterier..

eller ja om du inte ska ha bilen till att köra db  med, utan bara poppa på stan är de nästan viktigare att du har många AH , och inte överdrivna startbatterier. för dom har man ingen större nytta av sen ändåhmm.

sen detta tjatet om generator, visst de vore gott å sitta på dubbla 200A generatorer... men de kostar överdrivna pengar. se däremot till att köpa en bra laddare (c-teck 25000 mitt exempel.) så att du alltid har laddade å frächa batterier... de är väldigt viktigt. inte bara för steges chans att brinna. utan de hörs väldigt väl när mna börjar få dåligt med ström. låter rättare sagt dåligt . 

kost sagt, har du en bra batteri bank klarar du dig en hel kväll med en mindre generator (typ 100A) för när ja har allt monterat i min passat  så kan vi spela i timtal om de är såsmile har för övrigt 4st RE sx 12

Tackar.  Lämnade soundstream åt sidan ganska snabbt och hoppade på STETSOM stegen.. Meningen var den att jag skulle kunna köra runt och poppa..ja hela tiden? Kör jag på morgonen så vill jag att det låter lika bra på kvällen, förstår ni mig? -Fast när jag tänker efter så är det ju klart att man inte spelar full volym hela tiden när man är ute och kör, när man inte spelar musik så laddar man ju automatiskt upp batterierna.

kanske borde satsa på ett mindre steg som  Audison 1.2k nu då och en hyffsad batteribank på dem så jag slipper ladda batterierna varje dag? - då orkar ju generatorn möjligvis hålla dem på en hyffsat stabil nivå.

Skulle inte ett steg som SETSOM på 10kw  gå in i någon form av protection innan det brinner upp? Verkar skumt annars:S



MVH

Senast redigerat av Dawe_A (27 augusti 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M5 3.8 (1992)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
kresse
27 augusti 2008 · 85 Inlägg

kan vara en ide:) ett steg med protect läge kan ju fårtfarande ligga precis på gränsen till att de ska slå i protect fast de inte gör de, å ligger du och pressar steget då ett tag kan de brinna:P

sen vilket steg du ska ha, tänk på att de kanske inte är siffrorna man ska gå efter riktigt.... ta reda på mer info om stegen, typ vilken volt dom är bänkade vid, vilken thd och allt sånt... för XXX basen är ju som sagt en musik bas och inte en spl:) jag har sålt SS steget nu för att de är ett spl steg... byter till ett steg som ger mindre, kostar mer:) nej men ett mer "musik" steg. de kan vara nått du ska ha i bak huvudet när du väljer:)

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm
Dodge caliber "2.0 CRD" (2007)
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
27 augusti 2008 · 820 Inlägg

kresse skrev:
kan vara en ide:) ett steg med protect läge kan ju fårtfarande ligga precis på gränsen till att de ska slå i protect fast de inte gör de, å ligger du och pressar steget då ett tag kan de brinna:P

sen vilket steg du ska ha, tänk på att de kanske inte är siffrorna man ska gå efter riktigt.... ta reda på mer info om stegen, typ vilken volt dom är bänkade vid, vilken thd och allt sånt... för XXX basen är ju som sagt en musik bas och inte en spl:) jag har sålt SS steget nu för att de är ett spl steg... byter till ett steg som ger mindre, kostar mer:) nej men ett mer "musik" steg. de kan vara nått du ska ha i bak huvudet när du väljer:)

Mjo det är sant, tyckte du inte att soundstream steget passade ihop med basarna eller hur förklarar du det?

Audison ska ju vara ett märke som siktar väldigt mycket på väl-ljud, så det kanske passar bra på en xxx 18 bas?


mvh

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
kresse
27 augusti 2008 · 85 Inlägg

jag är supernöjd med SS steg på SX basarna:P de låt ärligt talat snoooor högt:P fast ändå med ganska bra kontroll, jag bytte ut de av en helt annan anledning än av ljudet:P de hör inte hit. tongue

audison steget har ja aldrig ens sett:P va ska de ge ungefär?

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm
Dodge caliber "2.0 CRD" (2007)
Lellen_83
27 augusti 2008 · 79 Inlägg

Dawe_A skrev:
Jonash

Okej då är jag på banan, När Mr_Sound testade steget med 2st DD 9515 körde dem följande: 3 st Optima 75Ah, i skuffen +1 st GZ 3500  90Ah fram  100 A org,generator. Utan problem under en eftermiddag.



men iallafall, ett audison 1.2k steg bör jag väl fixa att driva med min orginal generator? Eller möjligvis ett SETSOM V 2K5D ?

Specs på V 2K5D finns här:

13,8V:
Mono 2 Ohms:      3300 Watts
Mono 4 Ohms:      2200 Watts

12.6V
Mono 2 Ohms:      2500 Watts
Mono 4 Ohms:      1850 Watts

Minimum input sensitivity:      0,2V
Total Harmonic Distortion:     < 0,9 % THD
Signal to Noise:     > 90 dB
Subsonic Filter Frequency:      -
Crossover Frequency LOW PASS:     50 to 15KHz
Frequency Response: (FULL RANGE)     20 Hz to 15 KHz (-3dB)
Power Tension:     9 to 15V
Consumption with musical signal:     2,5 to 140 A
Consumption with BASS signal:     2,5 to 275 A
Dimentions (H X W X L):     70 x 280 x 330 mm
Weight:     4,3 Kg.


Skulle det spela bättre än ett Audison 1.2k steg? Steget är Ej stabilt i 1ohm enligt setsom.

Har läst inläggen från start här nu och det är jag som är Ägare till 2 st 9515 och Stetsom steget.
Jag har provtestat detta steg på halvgain med Ett Groundzero BP.123500 på 90ah fram och 3 st Optima på 75ah bak i skuffen. Hade även en Ctek multi XS 25000 laddare på som jag körde i normal läge när jag testade steget till lite olika låtar. Spelade på ruggigt kan jag säga! Riktigt högt och med riktigt bra kontroll. Kommer att göra ett ordentligare test när jag får in 2 till Optima 75ah i skuffen och ett Optima 55ah fram då mitt Ground zero inte riktigt är som det ska längre. Då kommer jag även att köra en multimeter och en Tångamper mätare på steget för att se lite mer exakt hur mycket detta steget drar. Sen så har jag även en 200 amp generator på g som är Nödvändigt när man kör såpass mycket effekt jag kör. Jag kmr  aldrig kunna få ut max på steget det är jag fullt medveten om men en bra bit påväg det är jag.

Jag kör med 50mm2 från + och minus pol från främre batteriet till de bakre batterierna. Observera oxå att jag kör + till det första batteriet och minusen till det sista och sen linkat ihop dom så att säga så att alla laddar maximalt och optimerat.

Nu till min fråga Dave? Ska du tävla med denna setup eller är det bara för vanligt poppande?

För om du inte ska tävla så kommer det absolut räcka med stetsom 4k2d steget och även om du skulle tävla oxå. Dessa steg levererar sjukt mkt effekt. Men som sagt för att få effekt ut så måste du ha effekt in så att säga. Så snåla absolut inte med strömmen. Du hade 2 batterier sa du. Komplettera med 2 till så är du en bra bit på väg. 2 Kan bli i det klenaste laget. Om du ska byta generator eller behålla den du har så byt även ut kabeln mellan generatorn och batteriet. Kör med en 50mm2 även där. Detta gör skillnad.

Har du mer frågor angående steget så är det bara att lägga till mig på msn. Jazzgubben@hotmail.com

mvh//Linus Andersson

Linus"Lellen"Andersson
Passat kombi i Espl och Bassrace 2007
Sponsrad av Ljudgaragen, Avika glasmästeri, och SDG Skylt och gravyr
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
27 augusti 2008 · 820 Inlägg

Lellen_83 skrev:
Har läst inläggen från start här nu och det är jag som är Ägare till 2 st 9515 och Stetsom steget....(massa text)

mvh//Linus Andersson

Tjenare Linus ! Roligt att du kom med ett svar!  Jag vet inte rikigt hur jag kommer använda denna setupen, hade självklart varit skoj att kunna använda den på de tävlingar man besöker. Men kommer ju bli sjukt mycket vanligt musik-lyssnande också. 

Skulle jag klara mig på orginal generatorn på ett 4k2d stetsom steg? En av de få nackdelar med Stetsom är att det inte finns någon extern baskontroll som man kan dra fram i cupén, blir jobbigt att springa fram och tillbaka i skuffen när man ska höja och sänka gain tongue (vet att man styr det via stereon då istället, men är kär i alla dessa extra saker)

Någon som vet om det finns sådan kontroll på Audison 1,2k steget?


Ang audison steget så skriver jag lite info om det här:

    * 1x1200W rms 4ohm
    * 1x2000W rms 2ohm
    * 1x3200W rms 1ohm
    * 1x6400W rms 2ohm 2 dockade steg
    * Lågpass filter 50-150Hz 24dB/okt
    * Subsonic filter 10-50Hz 24dB/okt


RE-XXX 18" är väl annars en bra bas för allmänt lyssnande etc. Tänker ju inte bygga något rent db bygge, vill kunna spela rikigt rikigt högt med härlig djup och väl-låtande bas/mellan/diskant hela vägen! Eller skulle till exempel 2st RE Sx 15" spela bättre till musik?

la till dig på msn, tackar och bockar!!

MVH

Senast redigerat av Dawe_A (27 augusti 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M5 3.8 (1992)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
Drönirettab
27 augusti 2008 · 21 761 Inlägg

Lellen_83 skrev:
Observera oxå att jag kör + till det första batteriet och minusen till det sista och sen linkat ihop dom så att säga så att alla laddar maximalt och optimerat.

Bra att andra får reda på sånt där, ska man utnyttja batterierna fullt ut och få dem att hålla så länge som möjligt så är det på det sättet de bör kopplas ihop. smile

Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
27 augusti 2008 · 820 Inlägg

Drönirettab skrev:

Lellen_83 skrev:
Observera oxå att jag kör + till det första batteriet och minusen till det sista och sen linkat ihop dom så att säga så att alla laddar maximalt och optimerat.

Bra att andra får reda på sånt där, ska man utnyttja batterierna fullt ut och få dem att hålla så länge som möjligt så är det på det sättet de bör kopplas ihop. smile

Hur menar ni med det kopplingssättet?  att han har länkat ihop ALLA batteriernas poler hela vägen? vanligvis kör man väl bara serie mellan batteriernas Plus poler och sen jordar man varje batteri för sig?

mvh

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang