Världens billigaste bensin? Här finns den!

Rothy
26 augusti 2008 · 102 Inlägg

Fan ta me en tankbil med tanksläp o sen tankar man tanken på bilen o släpet sen kör man hem igen big_smile lol wink Får man gö så? smile wink  Eller så kan man ta en jävla massa 20liters dunkar i ett bilsläp som man kan fylla  roll

Roz-104 typ..eh..va?
26 augusti 2008 · 582 Inlägg

Mortalis skrev:
Vi borde sälja vårt dricksvatten till dom för 200 dollar per fat så får dom känna på hur de e

Så jävla sant. Är det nått som jag blir riktigt förbannad på så är det bensinpriset i sverige. Dom tror dom gör nått bra för miljön men undersökningar visar ju att folk inte kör mindre bil med dessa priser. Folk måste ta bilen vad det än kostar, det är inte alla som bor så att det finns tillgång till buss o tunnelbana etc. Stjäl våra pengar, det är vad dom gör!

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
mah88 Schwarz Funf
26 augusti 2008 · 222 Inlägg

Vem menar du med dom? Araberna eller svenska skatten?
Om du syftar på skatten har du helt rätt ,men om du menar
Araberna då tycker jag att ni skyller på fel sida! Usa jävlarn
Är de enda som styr hela det här skitet .....

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes
R0b1n hej
26 augusti 2008 · 291 Inlägg

Mortalis skrev:
Vi borde sälja vårt dricksvatten till dom för 200 dollar per fat så får dom känna på hur de e

byta vårt vatten mot deras olja? smile

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!
blacken
26 augusti 2008 ·

mah88 skrev:
Vem menar du med dom? Araberna eller svenska skatten?
Om du syftar på skatten har du helt rätt ,men om du menar
Araberna då tycker jag att ni skyller på fel sida! Usa jävlarn
Är de enda som styr hela det här skitet .....

Det är OPEC som bestämmer oljepriset, i och med att det är dom som bestämmer hur mycket olja som ska produceras..

Pikey
26 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

Anubis skrev:
Hade vart gött med sånna priser tanka bilen igår gick på 641:- =/

Tanka min idag, stannar alltid på 800:- och den är inte ens hel-full

R.I.P. Michael Jackson!
xenopsy N/A
26 augusti 2008 · 141 Inlägg

det här kanske kan va nått? står lite info med. SKRIV PÅ!!

http://www.bensinskatteuppror.se/


Detta är taget från sajten:

Fakta om bensinpriset:
I april 2008 var bensinpriset i genomsnitt 12,79 kr.

Uppdelat i bensin och skatter:

Bensin 5,71 kr

Skatt och moms 7,58 kr

Skatten består av:

Energiskatt 2,80 kr

Koldioxidskatt 2,22 kr

Moms på bensin 1,30 kr

Moms på skatt 1,26 kr

Senast redigerat av xenopsy (26 augusti 2008)

Edvinoo Hetast Just Nu!
26 augusti 2008 · 1 355 Inlägg

Pikey skrev:

Anubis skrev:
Hade vart gött med sånna priser tanka bilen igår gick på 641:- =/

Tanka min idag, stannar alltid på 800:- och den är inte ens hel-full

vissa bensinstationer har spärrar.. ja vet att Uno-X har på 600.. shell har ingen o inte preem heller... inte här i stan iaf

Inspiration comes standard
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
26 augusti 2008 · 3 404 Inlägg

Någon som är på att dra en pipeline? tongue

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
xenopsy N/A
26 augusti 2008 · 141 Inlägg

javisst. ska vi börja eller? om vi börjar imorgon kanske vi är färdiga lagom till år 2030

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
26 augusti 2008 · 3 404 Inlägg

xenopsy skrev:
javisst. ska vi börja eller? om vi börjar imorgon kanske vi är färdiga lagom till år 2030

Ja då, hyr in några polaker som jobbar 24/7 så ska du se att de snart gräver fram till uppfarten din cool

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
xenopsy N/A
27 augusti 2008 · 141 Inlägg

Detta kanske e intressant att läsa med:

Sänkt bensinskatt en rättvisefråga
Kenneth Winsborg svarar Lucas Carlsson och Samuel Christiansson
Det finns en rad orätt­visor och orimligheter med den för höga svenska bensin- och dieselskatten. Sverige är (tillsammans med Finland) EU:s verkliga glesbygd. Vi borde ha betydligt lägre drivmedelsbeskattning än tätbefolkade centraleuropeiska länder. Vi har större resebehov. En lika hög skatt på bränsle i Sverige som i Belgien/Holland ger både medborgare och företag konkurrensnackdelar.
Om man i ett glesbygdssamhälle tar ut en stor del av samhällets allmänna skatteintäkter på specialbeskattning av biltransporter, missgynnas låginkomsttagare.
Den lilla minskning (under 1 procent) av resandet som eventuellt kan sammankopplas med skattehöjningarna gör större social skada än mätbar miljönytta eftersom det är ”fel” grupper och ”fel” resor som drabbas av neddragningarna.

Sverige är ett litet land. Vår samlade bilpark motsvarar siffran för vad som årligen nyregistreras i Kina. Ytmässigt är Sverige stort och glesbefolkat. Vi behöver köra bil mycket mer än många andra världsmedborgare.
Vi i bensinskatteupproret kräver kraftigt sänkt bensin- och dieselskatt. Inga rabatter på bensinpriset.
Jätteekonomier, som Kina, Indien och Indo­nesien med flera, säljer bensin och diesel med rabatt till företag och medborgare för att få fart på utvecklingen. I USA med 140 miljoner bilar erbjuder samhället bensin för under sex kronor litern. I glesbygdslandet Sverige med fyra miljoner bilar är bara skatten över åtta kronor. FN:s klimatpanel (IPCC) förordar en global koldioxidskatt på högst 70 öre kilot.

En hög bensin- och dieselskatt slår mycket ojämlikt i samhället. Låg­inkomsttagare får betala en orimligt hög del av sin inkomst för sin nödvändiga förflyttning. För höginkomsttagarna kvittar det nästan om bensinen kostar bara världsmarknadspriset fem kronor eller 13 efter svensk skatt.
Det finns inte några citat någonstans i Bibeln som kan tolkas så att just låginkomsttagare i svensk glesbygd skall betala 1 000 procent högre koldioxidskatt än alla andra grupper! Att sänka bensin- och dieselskatten i Sverige är en rättvisefråga.


källa: http://www.varldenidag.se/index.php?opt … ;Itemid=29

Team-Adolfsson Gödseldräng
27 augusti 2008 · 4 529 Inlägg

xenopsy skrev:
Detta kanske e intressant att läsa med:

Sänkt bensinskatt en rättvisefråga
Kenneth Winsborg svarar Lucas Carlsson och Samuel Christiansson
Det finns en rad orätt­visor och orimligheter med den för höga svenska bensin- och dieselskatten. Sverige är (tillsammans med Finland) EU:s verkliga glesbygd. Vi borde ha betydligt lägre drivmedelsbeskattning än tätbefolkade centraleuropeiska länder. Vi har större resebehov. En lika hög skatt på bränsle i Sverige som i Belgien/Holland ger både medborgare och företag konkurrensnackdelar.
Om man i ett glesbygdssamhälle tar ut en stor del av samhällets allmänna skatteintäkter på specialbeskattning av biltransporter, missgynnas låginkomsttagare.
Den lilla minskning (under 1 procent) av resandet som eventuellt kan sammankopplas med skattehöjningarna gör större social skada än mätbar miljönytta eftersom det är ”fel” grupper och ”fel” resor som drabbas av neddragningarna.

Sverige är ett litet land. Vår samlade bilpark motsvarar siffran för vad som årligen nyregistreras i Kina. Ytmässigt är Sverige stort och glesbefolkat. Vi behöver köra bil mycket mer än många andra världsmedborgare.
Vi i bensinskatteupproret kräver kraftigt sänkt bensin- och dieselskatt. Inga rabatter på bensinpriset.
Jätteekonomier, som Kina, Indien och Indo­nesien med flera, säljer bensin och diesel med rabatt till företag och medborgare för att få fart på utvecklingen. I USA med 140 miljoner bilar erbjuder samhället bensin för under sex kronor litern. I glesbygdslandet Sverige med fyra miljoner bilar är bara skatten över åtta kronor. FN:s klimatpanel (IPCC) förordar en global koldioxidskatt på högst 70 öre kilot.

En hög bensin- och dieselskatt slår mycket ojämlikt i samhället. Låg­inkomsttagare får betala en orimligt hög del av sin inkomst för sin nödvändiga förflyttning. För höginkomsttagarna kvittar det nästan om bensinen kostar bara världsmarknadspriset fem kronor eller 13 efter svensk skatt.
Det finns inte några citat någonstans i Bibeln som kan tolkas så att just låginkomsttagare i svensk glesbygd skall betala 1 000 procent högre koldioxidskatt än alla andra grupper! Att sänka bensin- och dieselskatten i Sverige är en rättvisefråga.


källa: http://www.varldenidag.se/index.php?opt … ;Itemid=29

de där verkar vara en redig snubbe som skrivet allt de där big_smile

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
27 augusti 2008 · 3 404 Inlägg

xenopsy skrev:
Detta kanske e intressant att läsa med:

Sänkt bensinskatt en rättvisefråga
Kenneth Winsborg svarar Lucas Carlsson och Samuel Christiansson
Det finns en rad orätt­visor och orimligheter med den för höga svenska bensin- och dieselskatten. Sverige är (tillsammans med Finland) EU:s verkliga glesbygd. Vi borde ha betydligt lägre drivmedelsbeskattning än tätbefolkade centraleuropeiska länder. Vi har större resebehov. En lika hög skatt på bränsle i Sverige som i Belgien/Holland ger både medborgare och företag konkurrensnackdelar.
Om man i ett glesbygdssamhälle tar ut en stor del av samhällets allmänna skatteintäkter på specialbeskattning av biltransporter, missgynnas låginkomsttagare.
Den lilla minskning (under 1 procent) av resandet som eventuellt kan sammankopplas med skattehöjningarna gör större social skada än mätbar miljönytta eftersom det är ”fel” grupper och ”fel” resor som drabbas av neddragningarna.

Sverige är ett litet land. Vår samlade bilpark motsvarar siffran för vad som årligen nyregistreras i Kina. Ytmässigt är Sverige stort och glesbefolkat. Vi behöver köra bil mycket mer än många andra världsmedborgare.
Vi i bensinskatteupproret kräver kraftigt sänkt bensin- och dieselskatt. Inga rabatter på bensinpriset.
Jätteekonomier, som Kina, Indien och Indo­nesien med flera, säljer bensin och diesel med rabatt till företag och medborgare för att få fart på utvecklingen. I USA med 140 miljoner bilar erbjuder samhället bensin för under sex kronor litern. I glesbygdslandet Sverige med fyra miljoner bilar är bara skatten över åtta kronor. FN:s klimatpanel (IPCC) förordar en global koldioxidskatt på högst 70 öre kilot.

En hög bensin- och dieselskatt slår mycket ojämlikt i samhället. Låg­inkomsttagare får betala en orimligt hög del av sin inkomst för sin nödvändiga förflyttning. För höginkomsttagarna kvittar det nästan om bensinen kostar bara världsmarknadspriset fem kronor eller 13 efter svensk skatt.
Det finns inte några citat någonstans i Bibeln som kan tolkas så att just låginkomsttagare i svensk glesbygd skall betala 1 000 procent högre koldioxidskatt än alla andra grupper! Att sänka bensin- och dieselskatten i Sverige är en rättvisefråga.


källa: http://www.varldenidag.se/index.php?opt … ;Itemid=29

Bra där, fick nu en ny synvinkel på det hela (det tackar vi för). Jag tvivlar dock på att det kommer hända någonting possetivt med soppapriset då i princip samtliga politiker är giriga galningar utan praktiskt tänkande. Snart får man väll gå tillbaka till att elda ved för att kunna komma fram i detta land...

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Team-Adolfsson Gödseldräng
27 augusti 2008 · 4 529 Inlägg

TenZer skrev:

xenopsy skrev:
Detta kanske e intressant att läsa med:

Sänkt bensinskatt en rättvisefråga
Kenneth Winsborg svarar Lucas Carlsson och Samuel Christiansson
Det finns en rad orätt­visor och orimligheter med den för höga svenska bensin- och dieselskatten. Sverige är (tillsammans med Finland) EU:s verkliga glesbygd. Vi borde ha betydligt lägre drivmedelsbeskattning än tätbefolkade centraleuropeiska länder. Vi har större resebehov. En lika hög skatt på bränsle i Sverige som i Belgien/Holland ger både medborgare och företag konkurrensnackdelar.
Om man i ett glesbygdssamhälle tar ut en stor del av samhällets allmänna skatteintäkter på specialbeskattning av biltransporter, missgynnas låginkomsttagare.
Den lilla minskning (under 1 procent) av resandet som eventuellt kan sammankopplas med skattehöjningarna gör större social skada än mätbar miljönytta eftersom det är ”fel” grupper och ”fel” resor som drabbas av neddragningarna.

Sverige är ett litet land. Vår samlade bilpark motsvarar siffran för vad som årligen nyregistreras i Kina. Ytmässigt är Sverige stort och glesbefolkat. Vi behöver köra bil mycket mer än många andra världsmedborgare.
Vi i bensinskatteupproret kräver kraftigt sänkt bensin- och dieselskatt. Inga rabatter på bensinpriset.
Jätteekonomier, som Kina, Indien och Indo­nesien med flera, säljer bensin och diesel med rabatt till företag och medborgare för att få fart på utvecklingen. I USA med 140 miljoner bilar erbjuder samhället bensin för under sex kronor litern. I glesbygdslandet Sverige med fyra miljoner bilar är bara skatten över åtta kronor. FN:s klimatpanel (IPCC) förordar en global koldioxidskatt på högst 70 öre kilot.

En hög bensin- och dieselskatt slår mycket ojämlikt i samhället. Låg­inkomsttagare får betala en orimligt hög del av sin inkomst för sin nödvändiga förflyttning. För höginkomsttagarna kvittar det nästan om bensinen kostar bara världsmarknadspriset fem kronor eller 13 efter svensk skatt.
Det finns inte några citat någonstans i Bibeln som kan tolkas så att just låginkomsttagare i svensk glesbygd skall betala 1 000 procent högre koldioxidskatt än alla andra grupper! Att sänka bensin- och dieselskatten i Sverige är en rättvisefråga.


källa: http://www.varldenidag.se/index.php?opt … ;Itemid=29

Bra där, fick nu en ny synvinkel på det hela (det tackar vi för). Jag tvivlar dock på att det kommer hända någonting possetivt med soppapriset då i princip samtliga politiker är giriga galningar utan praktiskt tänkande. Snart får man väll gå tillbaka till att elda ved för att kunna komma fram i detta land...

om man ska börja med ved igen så är det bra att man är skogsägare wink
för politikerna skulle höja vedpriset till 15kr halvkilot

dundersmurfen smurfidunder
27 augusti 2008 · 327 Inlägg

mmm, en polare snackade om att bygga om sin bil med gengasaggregat.... inte race kanske men... giriga jävla politiker.

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk
Melker_elk Blyfot och motor dödare
27 augusti 2008 · 388 Inlägg

mah88 skrev:

Mortalis skrev:
Vi borde sälja vårt dricksvatten till dom för 200 dollar per fat så får dom känna på hur de e

Då skulle bensin priset vara uppe på 50-100kr /l
:-D Åk buss om ni inte har råd med bensin :-D

förstår inte riktigt hur du tänkte där för när jag räkna på det så blir det ca 6kr/L
ett fat = 202 liter
en dollar = ca 6 kr

Senast redigerat av _Butcher_ (27 augusti 2008)

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
beta
27 augusti 2008 · 804 Inlägg

_Butcher_ skrev:

mah88 skrev:

Mortalis skrev:
Vi borde sälja vårt dricksvatten till dom för 200 dollar per fat så får dom känna på hur de e

Då skulle bensin priset vara uppe på 50-100kr /l
:-D Åk buss om ni inte har råd med bensin :-D

förstår inte riktigt hur du tänkte där för när jag räkna på det så blir det ca 6kr/L
ett fat = 202 liter
en dollar = ca 6 kr

Sälja dricksvatten för 200dollar/fat
De ökar bensinpriset som svar till 50-100kr/liter
och du börjar räkna på literpriset på vattnet? lol

TLO
27 augusti 2008 · 1 062 Inlägg

Konstigt att ingen ännu börjat med organiserad bensinsmuggling.....?  Marknaden finns helt klart!

"You Go, we go!"
MilleN
27 augusti 2008 · 9 108 Inlägg

ironhead skrev:
vill också ha billig soppa tanka i måndags 670 spänn asså

Det var väl inte så farligt, i Finland kostade det lite över 1000 spänn att tanka Omegan full lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang