Japs eller simons 2,5" dämpare på Mondeon, vad tycker ni?

Cyrax1
27 augusti 2008 · 82 Inlägg

Ska byta ut sista ljuddämparen på min bil och undrar om det är helt fel att sätta en japsdämpare på den eller om jag ska välja en 2,5" simonsdämpare. Fördelen med japs är ju att man kan trycka tbx ljuddämpningen i japsdämparen om man blir trött på ljudet. Plus vad säger besiktningen om japs eller sportdämpare?

Vad tycker ni...?

Droors
27 augusti 2008 · 811 Inlägg

ingen japs!. dom hör hemma på japs bilar. Så det skulle nog bli 2.5"simons.
Själv blir det att byta hela avgassystemet till ett mongoose system om det går sönder nåt.

Senast redigerat av Droors (27 augusti 2008)

MrGalant
27 augusti 2008 · 118 Inlägg

Droors skrev:
ingen japs!. dom hör hemma på japs bilar. Så det skulle nog bli 2.5"simons.
Själv blir det att byta hela avgassystemet till ett mongoose system om det går sönder nåt.

Kan bara hålla med

keffy89 Saab
27 augusti 2008 · 344 Inlägg

SIMONS, no japs;)

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
27 augusti 2008 · 2 252 Inlägg

SIMONS FOE LAJF !  hehe big_smile inge japs, aldrig japs, never tongue

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Molle_S60
27 augusti 2008 · 329 Inlägg

Simons.. Japs passar nog inte på din Mondeo.

Besiktningen har inte gnällt på mina bilar iaf, har besiktigat både med japs och annat ej original som låter en del..

Stefan Varberg Supraman
27 augusti 2008 · 2 300 Inlägg

Simons.

Rätt stil på avgaset till rätt bil.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Cyrax1
27 augusti 2008 · 82 Inlägg

hmmm låter som ett stort ringande INTE JAPS hehehe aja låter fler säga sin mening, håller igentligen med om att japsdämpare ska sitta på en japsbil men jag gillar tanken att kunna få den tyst igen utan att byta allt men som sagt jag vet inte själv ännu så kom med fler kommentarer, gärna för och nackdelar med dom 2 olika (om det nu finns)

Om jag väljer simonsdämpare kan jag då ha ett rund ändrör utan att det ser ut som en japs??

Senast redigerat av Cyrax1 (27 augusti 2008)

slö40
27 augusti 2008 · 51 Inlägg

det är väll bra som det är

Peugeot 307 "dagis transporten" (2004)
Cyrax1
27 augusti 2008 · 82 Inlägg

slö40 skrev:
det är väll bra som det är

Nej det tycker jag inte det är.

666_Beast
28 augusti 2008 · 1 863 Inlägg

Jag köpte en halvsats från BSR 2,5" till min Saab, blev riktigt nöjd med ljudet. Hade faktiskt en japs på den innan men jag ledsnade på att det lät så förbannat.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Cyrax1
28 augusti 2008 · 82 Inlägg

Jag tackar för allas personliga åsikter, har gjort om en bild på min mondeo i photoshop med japsdämpare o det blev inte så snyggt så nu medelar jag alla japshatare smile att det blir en 2,5" simonsdämpare.

NIzmO Ollikkala Racing
29 augusti 2008 · 1 724 Inlägg

Droors skrev:
ingen japs!. dom hör hemma på japs bilar. Så det skulle nog bli 2.5"simons.
Själv blir det att byta hela avgassystemet till ett mongoose system om det går sönder nåt.

Fick in en st220 på jobbet igår med ett Milltek avgassystem från främre rören och ett sånt kan jag rekomendera om du vill riktigt härligt ljud, lät mer som en Ferrari än en Ford tongue .

Sorry för lite OT.

Senast redigerat av NIzmO (29 augusti 2008)

- Time Attack -
bazooka_
29 augusti 2008 · 406 Inlägg

Slängde själv på ett Simons rostfritt sportsystem idag och jag är nöjd. Lika bra passform och kvalité som det förra Simonssystemet jag köpte till min förstabil

:DPlattan i mattan:D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang