5033
Sök

trimmning av calibra ang. HK

64 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
#1
nu vet jag att jag har en C20NE motor.
med 116HK och har en fråga angående trimmning



om jag planar och portar toppen, ett extraktor rör och en z7 kam.

sen efter ext. röret ska jag ha rally cat, och sen en japs dämp. (vet att japsen inte ger ngt i sej men tillsammans????)

vad kan detta ge i min bil?
kommer jag behöva byta fler delar en dom? te.x axlar, upphängningar mm.
kan det ge mer om man tar bort orginal catalysatorn o sätter på rally cat. eller ingen alls???
(hörde det av en kille som har en tjej kompis som kör calibra hon hadde tydligen planer på att ta bort sin, men jag fatta inte att om det skulle ge nått???)

jag har redan ett öppet luftfilter på den. och det har jag hört ger lite grann...



vänligen inga kritiseringar utan konkreta svar...

tack på för hand...

lim pistol och tejp. *YIPPIE*

455 Inlägg
28 augusti 2008
#2
Med kam, anpassat chip och friare andning når du lätt 135-140hk. Att gå vidare över detta kostar mer än det smakar, då är det billigare att byta till en C20XE eller LET

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!

9 108 Inlägg
29 augusti 2008
#3
Ungefär samma recept som den här killen: http://www.garaget.org/?car=27012

Har för mig han sagt att han kör jämnt med Calibra 16V, men för pengarna det kostar får man en komplett C20XE med låda utan problem.


64 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
#4
hur är det med besiktningen om jag sätter i en c20xe 16v isåfall ????

lim pistol och tejp. *YIPPIE*


Sök