3121
Sök

Isak90´s Projekt Volvo S70 2,5T || Update 28/11: KRASCHAD! [BILD]

1 997 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Update!

Eftersom jag fick punktering i helgen och höll på att byta däck i garaget så passade jag på att måla upp bromsarna lite. wink

Nu visar bilderna lite fel på grund av ljuset, kollar man i dagsljus så är det rosa nästan mörkrött smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/483681_rde9gp.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/483682_cvbemw.jpg

Sedan så kopplade jag in min laddtrycksmätare som jag köpte för ett tag sen tongue

Trädet där vakuumslangen ska på
https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/483676_7skcmm.jpg

Och så blev det med den på plats samt inkopplad
https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/483679_ioxihq.jpg

Så, ska få fästen till vingen imorgon så den kommer väl att hamna på bagageluckan inom de närmaste. smile

// Fredrik

4 663 Inlägg
14 oktober 2008
nice me målade ok big_smile  kul att du har fått fästena till vingen big_smile
mvh robin

1 997 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
nice me målade ok big_smile  kul att du har fått fästena till vingen big_smile
mvh robin

Jaa, det blev inte dumt wink dock är de bara på ett hjul än så länge roll
Aa, de ska bli skönt o få dom smile

// Fredrik

1 997 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
Update

Tja!

Dagen började med att jag bytte olja och filter. I helgen fick jag även tvättat bilen nu efter att vingen är monterad. Den passa skitbra! Men bilder på de har en kompis på sin telefon o han får inte över dom till datorn hmm

Så dom kommer så fort som möjligt! smile

Satt även och surfade runt lite i helgen och funderade på om man skulle köpa sig en ny stereo. Jag har ju en big front nu så de hade jag tänkt att ha kvar. Till en början hade jag inga planer på att byta ut den spelaren men efter att cd-växlaren helt plötsligt la av och inte vill ta några skivor (de sitter fast några i som inte går att få ur sad) och att jag stört mig tillräckligt länge på att den inte tar mp3 så blir det nu en ny big_smile

Alltså var jag på jakt efter en dubbel DIN DVD cool

Hitta väldigt många som skärmen var 7" men då får jag nästan inga knappar osv runt om. hmm Jag vill gärna ha någon volymratt  samt att kunna byta spår m.m. utan att behöva peka på skärmen smile

Men sen fick jag syn på en som föll mig direkt i smaken! Den hade dom knapparna som jag ville ha samt funktioner. Den har en 5,8" touch-skärm och med cd-uttaget i fronten. På så vis slipper jag den motorstyrda "tilt"-funktionen som jag har en viss aning att en sådan kan krångla en del efter hand... lol

Man kan väl säga att de som den inte har är GPS men de känner jag är lite onödigt samt att det blir nog lite farligt att titta så långt ner från vindrutan.

Det är en så kallad "kinastereo" men för de priset tänker jag chansa och jag har ju garanti.

Men här kommer lite bilder på den! roll cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/491263_q1eoet.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/491275_7rdx5v.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/491281_c2jzyp.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/491270_1v5mbp.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/491283_dwviot.jpg

Det var beställningsvara på den så det skulle ta 2-3 veckor innan jag får den... Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge tongue

Nu vill jag ha någon kommentar! roll

// Fredrik

4 663 Inlägg
27 oktober 2008
YEAH  fan va nice kommer att  bli skit bra big_smile blir lite avis nu faktiskt
mvh robin

4 299 Inlägg
27 oktober 2008
Fan vad du har problem med o få över bilder då tongue O Alltid bilder man verkligen vill se roll

Men stereon ser fan inte fel ut big_smile Just den där volymknappen vill man ju faktiskt ha. Hur kul e de o mecka o sen behöva ta på en touch screenen, nää då e de bättre me knappar wink

Ha de!
//Jacob

1 997 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
YEAH  fan va nice kommer att  bli skit bra big_smile blir lite avis nu faktiskt
mvh robin

De hoppas jag med! Haha, klart att du ska bli de wink
// Fredrik

1 997 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Fan vad du har problem med o få över bilder då tongue O Alltid bilder man verkligen vill se roll

Men stereon ser fan inte fel ut big_smile Just den där volymknappen vill man ju faktiskt ha. Hur kul e de o mecka o sen behöva ta på en touch screenen, nää då e de bättre me knappar wink

Ha de!
//Jacob

Haha, jag har oflyt med de... mad lol

Precis så resonerade jag med! sen kan jag ju pilla på skärmen för o göra andra saker tongue

De samma!
// Fredrik

1 997 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Lägesrapport

De som kommer att hände de närmaste dagarna är byte av driv axel damasker på båda sidor. Dessa är inhandlade och tanken är att jag ska pilla med de lite nu när de e lov. Jäkla skit att man gör så mycket annat bara tongue

// Fredrik

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
28 oktober 2008
Härligt härligt, detta kommer bli bra till slut big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 997 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Härligt härligt, detta kommer bli bra till slut big_smile

Tackar för de smile

// Fredrik

4 299 Inlägg
29 oktober 2008
Lycka till me damaskbytet, hoppas de går bättre för dig än va de gick för mig roll

//Jacob

1 997 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Lycka till me damaskbytet, hoppas de går bättre för dig än va de gick för mig roll

//Jacob

Haha. men kan ju alltid hoppas... lol

Har inte börjat ännu, de verkar vara en del pill. Jag har läst lite i Haynes bok och där står de att man ska ta ur driv axeln, men de borde väl gå bra att byta de yttre damaskerna utan de??

// Fredrik

4 299 Inlägg
29 oktober 2008
Hehe, mycke pill e de tongue

Nu e ju inte jag hemma alls på volvo, men kan man inte som på saab plocka loss bara drivknuten??
Isf borde de ju räcka med att plocka bort dom om de bara e yttre damaskerna som ska bytas...

//Jacob

1 997 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:

Nu e ju inte jag hemma alls på volvo, men kan man inte som på saab plocka loss bara drivknuten??
Isf borde de ju räcka med att plocka bort dom om de bara e yttre damaskerna som ska bytas...

//Jacob

Det låter som att det borde fungera! Jag ska kolla upp de, än så har jag inte börjat bytet, får se om jag hinner de imorgon. Jag ska måla klart övriga bromsar samt göra en underreds behandling i hjulhusen, framför allt bak.

// Fredrik

4 299 Inlägg
29 oktober 2008
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

Det låter som att det borde fungera! Jag ska kolla upp de, än så har jag inte börjat bytet, får se om jag hinner de imorgon. Jag ska måla klart övriga bromsar samt göra en underreds behandling i hjulhusen, framför allt bak.

// Fredrik

hmm, fan då Fredrik, nu påminde du mig om jobbiga saker som jag skulle få gjort på lovet roll Hatar o underredsbehandla tongue

Lycka till me bytet iaf smile
//Jacob

1 997 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

// Fredrik

hmm, fan då Fredrik, nu påminde du mig om jobbiga saker som jag skulle få gjort på lovet roll Hatar o underredsbehandla tongue

//Jacob

Haha, jag påminner dig så gärna jacob! lol

Kan väl jävlas lite till om att jag väntar på ett 5" slutrör så de blir att bygga lite nytt avgassystem, 2,5" eller 3".

Har du fått köpt någon dämpare än??? Var ju ett tag sen du prata på de när jag bytte på 940n... lolrollcool

Tack ska du ha!
// Fredrik
Senast redigerat av isak90 (29 oktober 2008)

4 299 Inlägg
29 oktober 2008
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:

// Fredrik

//Jacob

Kan väl jävlas lite till om att jag väntar på ett 5" slutrör så de blir att bygga lite nytt avgassystem, 2,5" eller 3".

Har du fått köpt någon dämpare än??? Var ju ett tag sen du prata på de när jag bytte på 940n... lolrollcool

Tack ska du ha!
// Fredrik

Meen ååå va jobbig du e ibland tongue
Slutar bilfan gå sönder hela tiden så kanske jag har råd snart wink

//Jacob

Studerande
219 Inlägg
29 oktober 2008
Intressant projekt, R-fälgarna passar så jävla snyggt. smile

1 997 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

Tack ska du ha!
// Fredrik

Meen ååå va jobbig du e ibland tongue
Slutar bilfan gå sönder hela tiden så kanske jag har råd snart wink

//Jacob

hahahaha roll

Du borde nog gå och köpa dig en volvo snart tror jag.... cool

// Fredrik

Sök