5075
Sök

Riktning på diskanter

10 287 Inlägg
14 februari 2006
Splitters funkar utmärkt. All normal utsustning har en källimpedans som ligger många tusen gånger under lastimpedans hos ingångar på slutsteg så detta skall inte generera problem.

/Göran

Mortcha skrev:
Har så dåliga erfarenheter av dessa splitters så.. de rekomenderar inte jag iaf..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 634 Inlägg
15 februari 2006
Trådstartare
Så med andra ord skall jag köpa mig en splitter så att jag använder alla lågnivåutgångarna? Jag har kopplat så som Theo förklara med då fick jag bara ut ljud ur vänster sida, då testade jag att ställa om switchen till 4channel på steget, men då fick jag bara ut ljud ur höger sida!

Om jag kopplar in en splitter på kablarna, fuckar jag inte upp inställningarna i stereon då?

mvh Andreas
Senast redigerat av andreas_gbg_ (15 februari 2006)

Numera Saab 9-5 Aero -00

Team Tondöv
649 Inlägg
15 februari 2006
Köp en splitter, du fuckar inte upp nånting!
Det enda som händer är ju att vänster kanal delas upp i två identiska signaler, och höger likaså.
Det där med inkopplingen av slutsteget är lite olika, på dom jag har haft har jag varit tvungen att ha signal in på alla 4 kanaler för att få ut fullt när jag bryggat, men det finns andra varianter, så både Theo ocn Mortcha har rätt.

859 Inlägg
15 februari 2006
freddan70 skrev:
Det enda som händer är ju att vänster kanal delas upp i två identiska signaler, och höger likaså.
Det där med inkopplingen av slutsteget är lite olika, på dom jag har haft har jag varit tvungen att ha signal in på alla 4 kanaler för att få ut fullt när jag bryggat, men det finns andra varianter, så både Theo ocn Mortcha har rätt.

Japp så är det. Jag får ursäkta, för jag visste faktiskt inte att det fanns steg som inte funkade på det viset...

Dom jag testat att koppla som jag beskrev, har funkat klockrent, och det är några stycken.

/Theo

1 634 Inlägg
15 februari 2006
Trådstartare
Theo skrev:
freddan70 skrev:

Japp så är det. Jag får ursäkta, för jag visste faktiskt inte att det fanns steg som inte funkade på det viset...

Dom jag testat att koppla som jag beskrev, har funkat klockrent, och det är några stycken.

/Theo

Har du dubbel och trippelkollat?
Jag var faktiskt helt säker på att man inte behövde dubbla nivåkablar, trodde att jag gjorde något annat fel.

mvh ANdreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

859 Inlägg
15 februari 2006
andreas_gbg_ skrev:
Theo skrev:
freddan70 skrev:

/Theo

Har du dubbel och trippelkollat?
Jag var faktiskt helt säker på att man inte behövde dubbla nivåkablar, trodde att jag gjorde något annat fel.

mvh ANdreas

Altså, det funkar klockrent med dom stegen jag testat...

Kör med splitters så lär det gå bra för dig me.

MVH Theo

Sök