6384
Sök

iPod (iPhone) till bilstereon i Volvo V70 2,4 (2004).

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Tjenare.

Om jag inte minns helt fel så har jag för mig om att jag har läst någonstans (kan inte minnas riktigt vart)
om en adapter som helt enkelt ska kunna funka så att man kopplar den till cigarrettuttaget i bilen på något
vis. Man har ju hittat den "vanliga" som man installerar i mittfacket och så, och det orkar jag inte spendera
cash på (över 5.000kr, eller vad nu Volvo tog). Så nån annan lösning vore perfa! Även om det handlar om
FM-sändare, andra adaptrar eller vad som. Bara jag får in ljudet i stereon. Har nämligen ca 200GB musik
på datorn. Och det skulle ta några skivor att bränna ut det, hehe.

Med lem
1 127 Inlägg
29 augusti 2008
Några 5 000kr kostar den inte..

Snarare 1500-2000kr om jag inte minns fel, gå in på volvo och fråga vad dom tar för en. För det du letar efter finns inte.. tongue

Du måste ju fortfarande ha adaptern som volvo säljer för att få in signal i stereon, en liten dosa som läser musiken i ipoden som om den vore en cd-växlare. Dvs man "lurar" org. stereon nästan.

Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
240 Inlägg
29 augusti 2008
Har varit ute efter samma sak som dig och då hittade jag detta. Har inte köpt den än men kommer göra det inom snar framtid.

http://www.neocaraudio.com/product_info … ts_id=1071

http://www.neocaraudio.com/product_info … ts_id=1111

Sedan så köper man hållaren och sätter till vänster om stereon. kommer bli kanon.

250 dollar + frakt = inte mycket.

Distributionselektriker
222 Inlägg
29 augusti 2008
www.imiv.ca/cms/ gå in på denna sida och titta.. verka vara bra grejor

240 Inlägg
29 augusti 2008
Någon som vet om och hur iMiv funkar om man har RTI men inte Tv?

Distributionselektriker
222 Inlägg
29 augusti 2008
borde fungerar utan några problem.. har du RTI så borde det väl vara TV i den med...  har du den senaste ipoden så kan du kolla på musikvideos via imiv i RTIen annars spelar du bara upp låtarna i sterion och kan styra ipoden via rattknapparna:)

Sök