inte krog vakt då men nästan, i min ungdom en dag så va jag uppe till sthlm en gång, satt på centralen på sthlm och väntade på bättre tider, så kommer det fram en full tysk som skulle ha hjälp med tåget, visst tänkte jag kan hjälpa honom, så kommer det fram 3-4 ordningsvakter och börjar jiddra att vi också är fulla och att vi är hans kompisar, en tjej kompis till mig som är lika välvuxen som en 7 åring börjar höjja rösten för hon tyckte vi inte hade gjort något fel, då dyker det upp två till ordningsvakter och tar tag i henne och hon börjar streta imot, japp ner i fylle cellen för henne, och vi andra vart avvisade från stationen... hon vart iallafall släppt 10 minuter senare när polisen kom och gjorde alkotest och polisen bara skrattade åt ordningsvakterna när dom sa att hon va våldsam med tanke på hennes storlek och dom va två... sen så började tiden komma till att vårat tåg gick, tror ni inte vakterna står och vaktar så vi inte ska få åka med? 24 timmar gäller om man blivit bort visad fick vi veta och massa skrik om att vi va äckliga, skrattade som fan då med tanke på ordvalet, han kände sig nog kränkt då och blev hotsammare, vart inte bättre av att polaren kläckte ur sig "fan är du grinig för kärringen inte släpper till, eller är din helt enkelt slapp?"... aja, kort gott så gick vi helt enkelt ner och upp från t centralen... jävla idiot människor och man inte har gjort ett smack förutom att försöka hjälpa en full tysk till rätt tåg