2116
Sök

Vad tycker ni om dörrvakterna på krogen????

200 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Tänkte höra om det är några som råkat ut för både sjukt otrevliga/trevliga vakter.

När jag var ute för ca 2 månader sen i centrala sthlm, såg jag en vakt som tryckte ner en nykläckt 18 åring som var smal som en sticka. Inte speciellt full eller nått sånt, det ända han hade råkat göra var att gå ut och röka och tog med sig ölen ut.
Det får man tydligen inte göra, vakten säger till honom och han säger att han ändå ska gå in nu. Så han tar ett sista bloss på ciggen och ska gå in.
Då blir vakten galen och slänger ner han på marken och drar armarna bra långt bakåt, sätter ett knä i ryggen på han och skriker "nu är du inte så jävla kaxig va skitunge!!"

Jag va ute då och såg allt och stod och skrev ett sms, men snabbt som attan började jag filma vakten. Hans andra kollega såg detta efter ca 1 minuts filmning.
Så båda 2 hoppar upp trycker mig mot väggen och tar min mobil och tar bort filmen.
Sen vart jag och den andra utslängda och jag fick be en polare gå in och hämta min jacka.

Fan jag va så jävla förbannad!

Nån annan som har nån sjuk berättelse??
Senast redigerat av maccswe (29 augusti 2008)

Stridis
80 Inlägg
29 augusti 2008
IDIOTER säger jag

men har en berättelse men den e inte så sjuk men en liten mer rolig, lr ifall det e sorglig..

var med några kompisar i Gbg och skulle inte på Goldens Day.. Alla kom in förutom den sista eftersom han hade skorts på sig.. ifall det skulle vara något fint ställ så förstår jag men den här.. nej. Ingenting jämfört med din men ändå..

"Ifall du går i nåns fotspår kommer du aldrig förbi" - Mig

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 augusti 2008
Svenning skrev:
IDIOTER säger jag

men har en berättelse men den e inte så sjuk men en liten mer rolig, lr ifall det e sorglig..

var med några kompisar i Gbg och skulle inte på Goldens Day.. Alla kom in förutom den sista eftersom han hade skorts på sig.. ifall det skulle vara något fint ställ så förstår jag men den här.. nej. Ingenting jämfört med din men ändå..

jag kom inte in på krogen för ca 1,5 år sedan för att jag råkade ha ett hål på 1x1cm i min jeans på knäet och det var inte heller fint ställe, var en helt vanlig krog

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 863 Inlägg
29 augusti 2008
Finns många wannabe poliser men det finns väldigt många som är schyssta oxå. Det är som allt annat, det går inte att dra alla över en kant.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

9 108 Inlägg
29 augusti 2008
En finfin låt som handlar om dagens vakter: Dom Viktiga Skorna - Han drömde om blått wink

Har inga speciella historier mer än att en polare gruffade lite i kön en gång i Trollhättan och blev då nertryckt av två vakter, sen fick han den briljanta idén att spela död lol så han låg där och tittade bara med det ögat som inte vakterna såg, när dom sedan gick därifrån ropade polaren till oss "SPRIIIING" och så sprang han med världens fart två kvarter utan att titta bakåt ens, vi hade inget otalt med vakterna så vi stod lugnt kvar smile

Sedan har det väl hänt att man inte blivit insläppt på vissa ställen men det har jag haft förståelse för roll

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
29 augusti 2008
Man kan ju inte hata alla p.g.a. att en eller några stycken betett sig illa...
Men jag håller med att det finns en hel del otrevliga vakter.
Men har träffat fler som jag tycker är riktigt trevliga!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 augusti 2008
ja, ofta är vakterna trevliga, men sen finns det ju alltid rötägg som bara "måste" visa sin makt.. likadant inom polisen.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

345 Inlägg
29 augusti 2008
E väl olagligt o filma någon utan personens samtycke? Men det ger ju inte dörrvakterna rätt att bete sig som de gjorde heller... Taskiga typer. Har själv träffat på både trevliga och mindre trevliga dörrvakter, men det "värsta" jag råkat ut för var då en sade åt mig att skaffa en ny passbild, för den jag hade då skulle jag inte få några brudar med enligt honom tongue (hade just fyllt 18 och hade inte fått körkortet med bild då ännu, va typ 11 på passbilden big_smile ) Tog det med humor, men någon annan hade kanske tagit illa upp...
Senast redigerat av Acke88 (29 augusti 2008)

Körv
3 535 Inlägg
29 augusti 2008
Äsch, behandla dem med respekt så får man samma respekt tillbaka.

Sen finns det ju såklart andra vakter som är.. ptja..

Låt oss kalla dom för misslyckade tongue

Truckdriving Man

804 Inlägg
29 augusti 2008
Acke88 skrev:
E väl olagligt o filma någon utan personens samtycke?

Jag får stå med gigantiskt objektiv och ta bilder på grannen rakt över när han/hon går runt naken och de har inte ett smack att säga till om bilderna.

4 001 Inlägg
29 augusti 2008
En del är bra men en del är maktkåta idioter.

I somras så var vi ett gäng som skulle in på en krog och det var en varm kväll så jag hade på mig ett par lite snyggare shorts, kortärmad skjorta och sandaler, när vi kommer till ingången så säger idioten som står som vakt:"Den där klädseln passar inte här". Då tittar jag in och får syn på en tjej med kjolshorts, djup urringat linne och högklackat så jag svarar:"Vad är skillnaden på våran klädsel?" och pekar på henne. Då muttrar idioten nåt om att jag ska tänka på det nästa gång, så nästa helg så blir det kortkort och högklackat på krogen:lol:

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

fotointresserad
2 307 Inlägg
29 augusti 2008
Skulle jag råka ut för något som trådskaparen gjorde där dom tog hans mobil och raderade det han filmade skulle jag inte tveka med att hota dom med en polisanmälan, sånt där blir man lack på..

Visst finns det en hel del trevliga vakter men samtidigt finns det dom som tror att dom har otrolig makt för att det står vakt på deras tröja och vill visa det

DFFL
9 020 Inlägg
29 augusti 2008
Jag är alltid kompis med vakterna.
För när man har lätt för att hamna i bråk så är det en jävligt bra idé.
Då blir man upptryckt mot väggen om man har otur medans den andra ligger på marken. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
29 augusti 2008
Har aldrig råkat ut för något sånt, vakterna i Sundsvall är rätt schysst faktiskt smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Diktator
968 Inlägg
29 augusti 2008
inte krog vakt då men nästan, i min ungdom en dag så va jag uppe till sthlm en gång, satt på centralen på sthlm och väntade på bättre tider, så kommer det fram en full tysk som skulle ha hjälp med tåget, visst tänkte jag kan hjälpa honom, så kommer det fram 3-4 ordningsvakter och börjar jiddra att vi också är fulla och att vi är hans kompisar, en tjej kompis till mig som är lika välvuxen som en 7 åring börjar höjja rösten för hon tyckte vi inte hade gjort något fel, då dyker det upp två till ordningsvakter och tar tag i henne och hon börjar streta imot, japp ner i fylle cellen för henne, och vi andra vart avvisade från stationen... hon vart iallafall släppt 10 minuter senare när polisen kom och gjorde alkotest och polisen bara skrattade åt ordningsvakterna när dom sa att hon va våldsam med tanke på hennes storlek och dom va två... sen så började tiden komma till att vårat tåg gick, tror ni inte vakterna står och vaktar så vi inte ska få åka med? 24 timmar gäller om man blivit bort visad fick vi veta och massa skrik om att vi va äckliga, skrattade som fan då med tanke på ordvalet, han kände sig nog kränkt då och blev hotsammare, vart inte bättre av att polaren kläckte ur sig "fan är du grinig för kärringen inte släpper till, eller är din helt enkelt slapp?"... aja, kort gott så gick vi helt enkelt ner och upp från t centralen... jävla idiot människor och man inte har gjort ett smack förutom att försöka hjälpa en full tysk till rätt tåg

95 Inlägg
29 augusti 2008
har inga direkt dåliga erfarenheter av vakter.. sköter man sig så brukar det aldrig vara något problem

Saabvilde!
1 708 Inlägg
29 augusti 2008
FireTraXX skrev:
Jag är alltid kompis med vakterna.
För när man har lätt för att hamna i bråk så är det en jävligt bra idé.
Då blir man upptryckt mot väggen om man har otur medans den andra ligger på marken. big_smile

Överens med vakterna - oense med krogägarna. wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

MissMarilyn
29 augusti 2008
Har nog aldrig haft problem med vakter..iof så kännar man ju en del av dom sen är man ju tjej också:P
Visst har dom flesta vakter en jäkla kort stubin, men ni som inte vet ska ha klart för er att det är ett otroligt påfrestande jobb det där.

Svenning skrev:
IDIOTER säger jag

Märkligt nog är det där ett göteborgs syndrom...roll dom är otroligt kännsliga där roll

3 722 Inlägg
29 augusti 2008
finns rötägg och det finns hur schyssta som helst!

811 Inlägg
29 augusti 2008
Kan det bero på att många vakter har ADHD kanske?

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Sök