Vad tycker ni om dörrvakterna på krogen????

Svenning Stridis
30 augusti 2008 · 80 Inlägg

666_Beast skrev:
Alla som gnäller på hur vakterna beter sig, har ni tagit en funderare på hur ni bemöter dom? Har ni en viss attityd mot dom så självklart får ni samma attityd tillbaka.
Jag känner många ordningsvakter och är själv snart en av dom och jag har inte mött nån otrevlig än så länge.
Som sagt, så länge ni sköter er så är det inga problem!

Haha jovisst, världen är underbar.. de rika ger pengar till de fattiga oxå..

Du kanske e jättesnäll, vad vet jag. Men av min erfarenhet så är 70% idioter av alla vid dörren. Då måste jag säga att jag har aldrig varit otrevlig mot någon vakt eftersom jag vet vad som kommer hända, men ändå måste de flesta se ner på en och visa att de e mycket mer värda än oss "dödliga"..

"Ifall du går i nåns fotspår kommer du aldrig förbi" - Mig
Volvo C30 "Momentum" (2009)
Aern
30 augusti 2008 · 457 Inlägg

Då säger jag till er alla där ute! Passa er för Lucky House i Leksand.

Hamnar DU i bråk, att nån börjar bråka med dig alltså, så är det DU som åker ut! Haha sant det! Hänt flertal gånger! big_smile

FireTraXX DFFL
30 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

En vakt kan inte heller bara stå och se på när någon är jävlig.
Han måste sätta ner foten och visa vem som bestämmer, och det är fan inte gästen. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
fegge_89
31 augusti 2008 · 1 302 Inlägg

MilleN skrev:
En finfin låt som handlar om dagens vakter: Dom Viktiga Skorna - Han drömde om blått wink

Har inga speciella historier mer än att en polare gruffade lite i kön en gång i Trollhättan och blev då nertryckt av två vakter, sen fick han den briljanta idén att spela död lol så han låg där och tittade bara med det ögat som inte vakterna såg, när dom sedan gick därifrån ropade polaren till oss "SPRIIIING" och så sprang han med världens fart två kvarter utan att titta bakåt ens, vi hade inget otalt med vakterna så vi stod lugnt kvar smile

Sedan har det väl hänt att man inte blivit insläppt på vissa ställen men det har jag haft förståelse för roll

Måste beröma låten den var rätt bra smile

Decibel
31 augusti 2008 · 2 911 Inlägg

Bryr mig inte så hårt, dom är där för att hålla ordning vilket är bra.

Sköter man sitt så stöter man aldrig på dom, för min del kvittar de om de står en upp-pumpad polis-wannabe eller husmor i dörren, sålänge dom hivar ut patrasket och låter normalt folk ha trevligt.

Trendsetter
4 september 2008 ·

Vakter har ett uppenbart fel i skallen, annat går inte påstå.
Jag själv har blivit misshandlad av vakter utan någon som helst anledning, måste vara en bieffekt av allt intagande av anabola steroider kanske.

Digital_Kicker
4 september 2008 · 3 721 Inlägg

Trendsetter skrev:
Vakter har ett uppenbart fel i skallen, annat går inte påstå.
Jag själv har blivit misshandlad av vakter utan någon som helst anledning, måste vara en bieffekt av allt intagande av anabola steroider kanske.

finns mycket sånt skit som föregår inom den branschen!. Tyvärr. Och jag hoppas att sånna människor kommer att försvinna. Ska man jobba som ordningsvakt så ska man behålla lugnet så långt det går!. Tyvärr så är även detta ett stort problem idag!. Ska ej spela någon roll om det är en full fjortis eller Bert 50 som är ute. Alla ska behandlas lika!.

Kan du som ordningsvakt inte göra det så kan du lika gärna lämna in brickan!

newBadboy
8 september 2008 · 340 Inlägg

Lätt ekvation. I ekvationen anses endast de gäster som hamnar i trubbel med vakter



Vakt=nykter, Gäst=90% sannolikhet full eller jävligt dryg attityd.


Vem ska då få bestämma? Enkelt eller hur. Så kom tillbaka ni små snorungar, när ni inte längre blir torkade i röven av era föräldrar. Och ni vuxit upp och insett att oavsett vad ni tycker om en vakt så är det han som kommer att hjälpa er när ni fått en flaska i huvet osv.

O ni vuxna som inte inser detta, ja ... skyll er själv och var bittra istället.

decib3L Körv
8 september 2008 · 3 535 Inlägg

gamlingen skrev:
Är caps lock aktiverad blir det stor bokstav hela tiden,så försök inte.  TYP SÅ HÄR. SÅ ÄR DET PÅ ALLA ANDRAS TANGENBORD.

EDIT:stavfel

Om man skriver ett inlägg med enbart stora bokstäver så blir det stor bokstav före varje ord när inlägget är "skickat".

Truckdriving Man
maccswe
9 september 2008 · 200 Inlägg

newBadboy skrev:
Lätt ekvation. I ekvationen anses endast de gäster som hamnar i trubbel med vakter



Vakt=nykter, Gäst=90% sannolikhet full eller jävligt dryg attityd.


Vem ska då få bestämma? Enkelt eller hur. Så kom tillbaka ni små snorungar, när ni inte längre blir torkade i röven av era föräldrar. Och ni vuxit upp och insett att oavsett vad ni tycker om en vakt så är det han som kommer att hjälpa er när ni fått en flaska i huvet osv.

O ni vuxna som inte inser detta, ja ... skyll er själv och var bittra istället.

I mitt fall så stämmer inte din sk "ekvation", jag hade druckit en öl hade precis kommit dit hade ingen dryg attityd heller för den delen.

Jag vet inte vart du har varit ute och vilka vakter du har stött på men kan säga att det är extremt olika från ställe till ställe. Har mött otroligt trevliga, sociala vakter som jag stått och samtalat med länge. SEN finns det tyvärr vakter som är otrevliga tittar på en konstigt och är riktigt trötta på sitt jobb tydligen.
Det är ändå vakterna som ger det första intrycket när man ska in på ett ställe, finns ett ställe i centrala sthlm som är grymt kul att va på men jag drar mig för att gå dit bara för att jag inte klarar av dom där dryga vakterna.
Och vad är det för snack om snorungar och dylikt, tycker det där bara var larvigt skrivet.
Det finns en anledning varför det är så mycket prat om detta i media och dylikt om vakter som tror att dom får använda så pass mycket våld som dom gör.

Hur en dörrvakt ska arbeta:

En dörrvakt lyder inte under polisen och är anställd av krögaren. Dörrvakten begär legitimation och ingår civilsrättsliga avtal med allmänheten, typ, "vill du komma in här, måste du visa att du är över 18 år" En dörrvakt/entrévärd äger inga befogenheter, utan har samma [u]rättigheter och befogenheter som envar. Dörrvakten får inte använda våld för att avvisa någon, utan måste tillkalla ordningsvakter eller polisen.


DN granskar krogmiljön
   
Publicerad 2007-10-02 23:57

Kriminella anlitas som krogvakter
Män med tung kriminell bakgrund vaktar flera av Stockholms nöjesställen. Rånare, våldsmän, narkotikahandlare och andra anlitas som "entrévärdar" för att sålla bort oönskade gäster. "Det måste vara så. Ingen annan vågar", hävdar både krögare och entrévärdar själva.


Som sagt det är lite skillnad på vakter och vakter, drar inte alla över en kam men många vakter är riktiga jubelidioter som verkligen inte har rätt att jobba som krogvakt.

newBadboy
9 september 2008 · 340 Inlägg

Jag köper din åsikt eftersom har en motivering och har ngt du kan relatera till. Stockholm har jag inte varit ute.

Jag är dock tveksam till att kriminella etc skulle jobba som vakter. Visst jag tror säkert att de kan stå i dörren på vid en del ställen. Men de lär inte ha vaktlicensen eftersom du inte får ha varit straffad. Sen håller jag med om att de som jobbar som vakter har en speciell sorts mentalitet, men det lär ju knappast funka om sätter "Joakim 19 i myskofta" att avhysa icke önskvärda gäster. Det gäller bara att acceptera att de är en auktoritet och så är det bra med det.

Pylver Amatör
12 februari 2009 · 19 Inlägg

En krog i Norrköping som heter "Otten" är rätt känd för bråk. Många ungtuppar och hrm... bråkstakar som gillar att hänga där. För något år sedan var min flickvän där med ett gäng tjejkompisar. Dom hade trevligt och dansade på dansgolvet.

Som vanligt (tyvärr) så uppstår bråk mellan några snubbar, varför det blev bråk vet jag inte men det var slagsmål. Käftsmällar utdelades o.s.v. Min flickvän och hennes kompisar försöker ta sig bort från bråket.

Vakterna på det här stället är alltid beredda på bråk. De står alltid och spanar så ögonen trillar ut. Ca 10 sekunder efter att bråket brutit ut kommer 3st vakter på 90-100 kg styck ångandes som skenande godståg. Min flickvän hamnar oturligt nog ivägen och får en REJÄL armbåge rakt i ansiktet av en vakt. Hon tuppade av och hade en fet blåklocka efteråt.

Fick hon en ursäkt av vakten i efterhand? Nej. Han totalignorerade först hennes kompisar när dom frågade honom varför han gjorde så. Sedan hade han lite smådryga svar som "Gå någon annanstans om det inte passar".

Visst, det var säkert ett misstag. Visst, de skulle ta sig fram till ett bråk och stoppa det. Men då kan dom väl förfan gå RUNT henne? Hon väger liksom knappt 55kg. Jävligt onödigt att storma rakt in i en tjej med armbågen först.

Sketstopp24v STREETRACER
12 februari 2009 · 892 Inlägg

jodå...  nån vakt e säkert trevlig smile  här i staun finns det iaf en hehe  och ett par väldigt trevlig entre´värdar oxå smile

en grej som en polare råkade utför va att han stötte ihop med en kille på stan och kill vänder sig som och börjar slå som fan på honom...  polaren fick spräckt ögonbryn och 2 öppna sår i pannan plus näsblod.. 

blödande som fan söker han hjälp på det närmaste utestället han hittar...  och en vakt trycker upp honom fort som i ett fönster och skäller ut honom fullständigt för att ha varit i bråk
polaren vill ha sin astma medicin..  men vakten tar den ur hans fick och kastar iväg den och kallar den för "pundar pryl"

där står han nu med en vakt i ryggen och blöder somf an ifrån ett antal ställen i ansiktet.. och där fick han står tills polisen kommer..  de kollar på honom och förhör honom lite fort och kör honom till akuten.. 

men vakten "gjorde juh bara sitt jobb" som höll fast en "bråkig och full" person på stan.

det där e liksom rätt mkt fel!!!

jag har dock blivit räddad av en vakt en gång av en snubbe som kom springandes och skulle slå en flaska i bakhuve´t på mig...   

vid sånna tillfällen e man juh rätt jävla glad att de finns smile

tror det går från vakt till vakt det där.. 
och på vilket folk som besöker deras arbetsplats ofta osv osv... 

e nog rätt lätt att inta en mer aggresiv attityd på ett ställe som e känt för att vara mkt slagsmål på.. 
medans man har en lugnare attityd på ett lugnare ställe..

Bmc Crew
Gulmun * Klåpare
12 februari 2009 · 1 718 Inlägg

Har aldrig haft problem med dörrvakter. Varken i Örebro eller Skövde. Gick även bra de få gånger jag har varit ute i Stockholm och Göteborg. Man har haft tur då kanske.

Lite skillnad för en kompis här i Skövde som har en enäggstvilling som blir utslängd varje gång han är ute. De få gånger han kan komma hemifrån och ska följa med polarna på krogen så sätter varenda dörrvakt i stan handflatan i nyllet på han.
Och hur tror ni det går när han förklarar för vakten att det är hans tvilling som brukar komma? Kan inte annat än skratta åt det... big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
s12 Nissan Gazelle
12 februari 2009 · 1 460 Inlägg

maccswe : att dörrvakterna tog din mobil å tog bort filmen , när du filmade dom så vet jag inte om dom gjorde rätt för sig , jag tycker att dom har ingen rätt å ta din mobil när du va inte inblandad i nått

Nissan Silvia
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
12 februari 2009 · 1 874 Inlägg

_Glenne_ skrev:
själv så behöver jag inte oroa mig för vakterna på krogen, för jag går alldrig på krogen, tycker det är totalt värdelöst... jag gillar "hemma fester" jag eller vad man ska kalla det smile

I agree. Utelivet i Sverige är ändå oftast totalt värdelöst. Dessutom är det alltid snordyrt på krogen. Utomlands är det viss skillnad. Är nog bara på krogen om jag är utomlands.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
12 februari 2009 · 1 874 Inlägg

666_Beast skrev:
Alla som gnäller på hur vakterna beter sig, har ni tagit en funderare på hur ni bemöter dom? Har ni en viss attityd mot dom så självklart får ni samma attityd tillbaka.
Jag känner många ordningsvakter och är själv snart en av dom och jag har inte mött nån otrevlig än så länge.
Som sagt, så länge ni sköter er så är det inga problem!

Jag har då varit med om att vakterna har gett sig på folk som inte har gjort ett skit...

Hybriden
12 februari 2009 · 677 Inlägg

Jag tycker Vakterna är så jävla töntiga... tror att det är någon när de står där och hånar folk som står i ledet...

Huset i gamla stan är fan värst.. Men det finns sköna vakter som t.ex Harry B james och Chaplins

Muttley
12 februari 2009 ·

Jag tycker att alla fulla svin som ska in på krogen är störmoment för de som inte dricker och ändå är på stan.

Tror nog många som får stryk av väktarna är på tok för fulla för sitt egna bästa.
har sett 2 slagsmål, ena gången såg jag hela händelsen, där en kille kastade sten på väktarna. Sen springer upp och ska slå vakterna, men han fick otroligt mycket stryk istället. och fick ligga på marken i en halvtimme innan polisen kom och hämta honom.
Lika gott åt den dumme fan..

blacken
12 februari 2009 ·

maccswe skrev:
Tänkte höra om det är några som råkat ut för både sjukt otrevliga/trevliga vakter.

När jag var ute för ca 2 månader sen i centrala sthlm, såg jag en vakt som tryckte ner en nykläckt 18 åring som var smal som en sticka. Inte speciellt full eller nått sånt, det ända han hade råkat göra var att gå ut och röka och tog med sig ölen ut.
Det får man tydligen inte göra, vakten säger till honom och han säger att han ändå ska gå in nu. Så han tar ett sista bloss på ciggen och ska gå in.
Då blir vakten galen och slänger ner han på marken och drar armarna bra långt bakåt, sätter ett knä i ryggen på han och skriker "nu är du inte så jävla kaxig va skitunge!!"

Jag va ute då och såg allt och stod och skrev ett sms, men snabbt som attan började jag filma vakten. Hans andra kollega såg detta efter ca 1 minuts filmning.
Så båda 2 hoppar upp trycker mig mot väggen och tar min mobil och tar bort filmen.
Sen vart jag och den andra utslängda och jag fick be en polare gå in och hämta min jacka.

Fan jag va så jävla förbannad!

Nån annan som har nån sjuk berättelse??

Vad förvånad man blir över att en del börjar att skjuta på vakterna..roll..not..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang