2603
Sök

Airsoft i Sthlm-området?

Gammal och grinig
362 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Tja!

Lägger upp en intressefälle för att se om det finns några som spelar regelbundet i stockholmsområdet? Eller om ni har nått annat att dela angående Airsoft?

Jag och polarna kör ofta, men vi är bara runt 15 pers, så man suktar lite efter dom större spelen, eller iaf "40 människor+"

Avstängd
174 Inlägg
30 augusti 2008
Mattman skrev:
Tja!

Lägger upp en intressefälle för att se om det finns några som spelar regelbundet i stockholmsområdet? Eller om ni har nått annat att dela angående Airsoft?

Jag och polarna kör ofta, men vi är bara runt 15 pers, så man suktar lite efter dom större spelen, eller iaf "40 människor+"

Min granne har en förening med 15 medlemar tror jag, du kan kolla deras hemsida limeairsoft.se tror jag, googla annars.

1 571 Inlägg
30 augusti 2008
Åk till klacken i barkarby. Spel varje lördag ca 10-1700. Det brukar vara minst 60-80 personer. Ibland över 100.

Tomten
1 065 Inlägg
4 506 Inlägg
30 augusti 2008
Tomten skrev:
jeep_tom är en så där airsoftare vet jag

snarare Airsoftoman.. det värkar ju vara ett missbruk för han tongue

En sak?
Varför Softairguns när det finns Paintball?
Hur vet man vem som är träffad m,m?

Kan du andas kan du dö.

Gammal och grinig
362 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
Ja det första problemet är ju att folk tror att man spelar airsoft med dom där svaga leksakerna från hobbex. När man kör med riktiga vapen som gör mellan 120-170 meter i sekunden så känner du varje skott som ett bistick ungeför, och om nån lägger sig med en understödsbössa o tömmer 1000 kulor över dig o ditt lilla kompani så kan jag lova dig att en del kulor träffar på jobbiga ställen!

Sen är det priset och kännslan också

paintball är typ cs på iceworldbana, bara skjuta döda direkt, medans airsoft är mer reinaction, det ska vara värkligt! Airsoft handlar inte bara om smärta.

Har spelat båda dera av sporterna men paintball är ju för fan värdelöst...

Angående priset så kostar förvisso en airsoftbössa upp till 20000 kr beroende på vad man vill ha, det finns folk som kör med bössor för en tusenlapp och sen finns det dom som lägger ut mkt på sina vapen, ja menar, det längsta confirmed kill i airsoft som jag har hört talas om är en bit över 100 meter, försök det med en paintball....

Kulorna är också extremt billiga i airsoft, 200 kr för 6000 kulor, medans paintball kostar 50 öre kulan i snitt....

105 Inlägg
30 augusti 2008
missuppfatta mig rätt!
Men heter dom inte Soft airgun ?
Alltså Softair med andra ord smile  ???
Senast redigerat av mrjaba (30 augusti 2008)

2 230 Inlägg
30 augusti 2008
nej det heter airsoft för att det inte ska blandas ihop med leksakerna som heter soft airgun.
håller själv på med det och det är snuksigt roligt smile
och kan säga det gör ont som bara f*n om det kommer för nära.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

182 Inlägg
30 augusti 2008
Mattman skrev:
paintball är typ cs på iceworldbana, bara skjuta döda direkt, medans airsoft är mer reinaction, det ska vara värkligt! Airsoft handlar inte bara om smärta.

Herregud...

Tröttnar du sen på reinaction kan du ju söka till Sydossetien, pågår för fullt där men tveksamt på om bisticken gör nån skada...

blacken
30 augusti 2008
Mattman skrev:
Tja!

Airsoft vad är det?. är det nå`t nytt..

Gammal och grinig
362 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Om du inte vet vad det är kan du väll isf googla det? Frågade om folk körde i stockholms området, hade inga planer på att berätta för en hög ovetandes vad det är för något...

Söker erfarna, inte kanonfoder...

Och jag struntar i hur ni tycker att det ska sägas, det heter airsoft, man säger airsoft, och sof tair guns har inget med saken att göra, det är som att jämföra champagne med kolsyrat kiss....

blacken
31 augusti 2008
Mattman skrev:
Om du inte vet vad det är kan du väll isf googla det? Frågade om folk körde i stockholms området, hade inga planer på att berätta för en hög ovetandes vad det är för något...

Söker erfarna, inte kanonfoder...

Och jag struntar i hur ni tycker att det ska sägas, det heter airsoft, man säger airsoft, och sof tair guns har inget med saken att göra, det är som att jämföra champagne med kolsyrat kiss....

Åja var lagom stöddig du. Jag bara snällt och vänligt frågade vad det vad för något.
I och med att jag håller på med "äkta varan" så blev, man mest nyfiken vad en del leker med..tongue

1 688 Inlägg
31 augusti 2008
Softair gun och airsoft e ju samma sak, fungerar på samma sak.
Precis som med allt annat så är det samma saker med olika namn, en bil är ju en bil vare sig det är en Volvo eller Saab.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

blacken
31 augusti 2008
Losgard skrev:
Softair gun och airsoft e ju samma sak, fungerar på samma sak.
Precis som med allt annat så är det samma saker med olika namn, en bil är ju en bil vare sig det är en Volvo eller Saab.

Okej då förstår jag, det är sådana däringa "militär wannabees" så att säga..

9 108 Inlägg
31 augusti 2008
blacken skrev:

Låter som om du varit med i flera krig själv, att stå på skjutbana eller springa runt med hemvärnet är väl minst lika mycket wannabe?

blacken
31 augusti 2008
MilleN skrev:
blacken skrev:

Låter som om du varit med i flera krig själv, att stå på skjutbana eller springa runt med hemvärnet är väl minst lika mycket wannabe?

Det är det vanligaste namnet på dom i "folkmun". Och hemvärnet är inget för mig. Och det enda "krig" jag har varit med om är när jag ska bada eller ge katten medicin, dom "konflikterna" räcker för mig.. tongue

Men det är väsensskillnad att stå och spruta låtsas plastkulor över/ på någon/några, och att stå på en bana med ett riktig vapen. Det ena är lek, det andra är allvar..
Senast redigerat av blacken (31 augusti 2008)

Tomten
1 065 Inlägg
31 augusti 2008
_Wallis_ skrev:
Tomten skrev:
jeep_tom är en så där airsoftare vet jag

snarare Airsoftoman.. det värkar ju vara ett missbruk för han tongue

En sak?
Varför Softairguns när det finns Paintball?
Hur vet man vem som är träffad m,m?

hahaha

104 Inlägg
31 augusti 2008
Får väll säga att det är rätt stor skillnad på Sofair gun och Airsoft spel. Att sedan jämföra paintball mot Airsoft blir svårt. Båda sakerna är roliga dock påminner dom mycket lite om varandra då en paintball bana ofta är en mindre plan med utplacerade hinder. Airsoft fungerar ofta i större skala både till yta och deltagare.

Har själv kört för länge sedan och det är roligt. Man samlar ett gäng killar/tjejer springer ut i skogen och kastar plast på varandra wink

Alla har olika hobbys det är bara gilla läget finns många som tycker att vi är helt dumma i huvudet som lägger ner massor av pengar på en fullt fungerande bil, och bygger om dom.

1 688 Inlägg
31 augusti 2008
P_Jonsson skrev:
Får väll säga att det är rätt stor skillnad på Sofair gun och Airsoft spel. Att sedan jämföra paintball mot Airsoft blir svårt. Båda sakerna är roliga dock påminner dom mycket lite om varandra då en paintball bana ofta är en mindre plan med utplacerade hinder. Airsoft fungerar ofta i större skala både till yta och deltagare.

Har själv kört för länge sedan och det är roligt. Man samlar ett gäng killar/tjejer springer ut i skogen och kastar plast på varandra wink

Alla har olika hobbys det är bara gilla läget finns många som tycker att vi är helt dumma i huvudet som lägger ner massor av pengar på en fullt fungerande bil, och bygger om dom.

Vad är nu skillnaden mellan ett softairgun-vapen och ett airsoft-vapen eftersom det är som du skriver att det är rätt stor skillnad? smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

JDM
593 Inlägg
31 augusti 2008
Vilket tjohej det blev, inga igentliga svar.

Aja jag har ett gang som kör en hel del, vi håller även på att bygga ett attackfordon.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=61738 (bilder)
http://www.airsoftsverige.com/V6/viewto … mp;t=84851 (tråd på airsoftforum)

Vi brukar lira på klacken en del men kör även minispel på en polares landställe där vi bygger på bilen.

Men vi lirar gärna, vi kan ju samlas och lira.

Vi kör däremot lite egen stil, vi är inte så jättemycket för att vara helt RS med verkliga arméers utrustning mm, jag gillar ju inte krig på riktigt, bara i film och spel. Så vi kallar oss för team tacticool för att vi kör på utrustning som är häftig snarare än praktisk/äkta. (dock har vi bra cammo också)

Det ska vara JDM och bana!

Sök