6678
Sök

Fråga om motorbyte! volvo 940

508 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
Tjena!

Som topicen lyder, jag har en undran som jag inte har fått svar på, har tittat igenom forumet men inget hittat om detta!

I nuläget har jag en b230fb (volvo 940 -91),skulle jag kunna hänga i en turbomotor från en  940 turbo och göra en ny regbesiktning, så den blir reggad med turbomotor?

mvh mulleri

Sen vill jag inte se kommentarer som "KÖP EN TURBOBIL ISTÄLLET"
utan jag vill skruva ihop det själv=)
Senast redigerat av mulleri (4 juni 2008)

761 Inlägg
5 juni 2008
Nej.. Du får ha den som ombyggt fordon och kräver då mer än bara motorbyte.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
5 juni 2008
De går men är ducktigt me jobb när du msåt rega den som ombyggt fordon, blir säkert biligare o enklare att köpa ny me turbo fast du inte vill de...

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
5 juni 2008
Ni som svarar se till att ni vet vad ni snackar om så detta inte behöver bli ännu en "snillen spekulerar tråd"

Du måste INTE regga som ombyggt fordon..

Enkel beskrivning: Köp en komplett b230fk/ft i originalskick o stoppa i, boka tid för reg.bes  KLART

För vidare info, läs i denna tråden  http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

mvh// tompa
Senast redigerat av turbotompa (5 juni 2008)

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
5 juni 2008
turbotompa skrev:
Ni som svarar se till att ni vet vad ni snackar om så detta inte behöver bli ännu en "snillen spekulerar tråd"

Enkel beskrivning: Köp en komplett b230fk/ft i originalskick o stoppa i, boka tid för reg.bes  KLART

För vidare info, läs i denna tråden  http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

mvh// tompa

Nu vet ja inga vad som skiljer 940 mot 940 turbo men han måst ju ha likadana bromsar om dom skiljer o så måst han ju hålla sig inom 20 % effekt o 10 % vrid ökningen....O hans maskin har väll en 130 hästar ungefär o då får han max sätta i en maskin med 156 hästar så då får han lägga i en gammal turbo maskin för de e dom som ligger under 160 hästar....De e va jag förstod utav de som stod där iallafall....O då tycker ja att han kan istället kan köpa en annan bil som har lite mera kusar redan, istället för att börja trimma upp dom gamla..

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
5 juni 2008
Toffe10 skrev:
turbotompa skrev:

mvh// tompa

Nu vet ja inga vad som skiljer 940 mot 940 turbo men han måst ju ha likadana bromsar om dom skiljer o så måst han ju hålla sig inom 20 % effekt o 10 % vrid ökningen....O hans maskin har väll en 130 hästar ungefär o då får han max sätta i en maskin med 156 hästar så då får han lägga i en gammal turbo maskin för de e dom som ligger under 160 hästar....De e va jag förstod utav de som stod där iallafall....O då tycker ja att han kan istället kan köpa en annan bil som har lite mera kusar redan, istället för att börja trimma upp dom gamla..

Nja.. dom där 10/20procenten gäller i dom fallen när biltillverkaren inte har angett nån maxeffekt för bilmodellen. Volvo har angett 238hk max för 740/940, ända kravet är att man har volvo org.stötdämpare med ett visst atrtikelnr. bromsar nämns inget om..
Och mig veterligen så skiljer sig inte bromsarna åt på olika 940 mer än med ABS OCH UTAN abs.. detta verkar bekräftas av att t.ex mekonomen har samma art.nr på bromsarna till 940GL och 940turbo
Senast redigerat av turbotompa (5 juni 2008)

Sök