2421
Sök

För hög bullernivå på 740

62 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Tja! Ja jagf var på besiktningen idag och fick en anmärkning på för hög bullernivå. Har ni nåt förslag på hur man enkelt får ner bullernivån? Sätta dit en till dämpare? Jag vill ju inte att den ska låta för mesigt :p Lite svårt när man inte vet var gränsen går för hög bullernivå. För tillfället har jag originalrör (tror jag tongue) med 4" japs. Har en 740 glt 16v b234f.

mvh

1 772 Inlägg
3 juni 2008
Joooni skrev:
För tillfället har jag originalrör (tror jag tongue) med 4" japs. Har en 740 glt 16v b234f.

mvh

Har du tagit ur insatsen till jappsen?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

62 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Insatsen? Sorry.. är inte så kunnig inom detta tongue

2 283 Inlägg
3 juni 2008
Joooni skrev:
Insatsen? Sorry.. är inte så kunnig inom detta tongue

Den "metalgrej" som brukar finnas inuti japsdämparen, brukar oftast kunna tas ut med en mejsel eller liknande.

R.I.P. Michael Jackson!

62 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Okej.. hmm bra fråga ;P Jag har inte tagit ut nåt iaf. Kan hända att polarn har gjort det. Kan kolla. Vad har det för betydelse förresten?

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
1 772 Inlägg
3 juni 2008
Joooni skrev:
Okej.. hmm bra fråga ;P Jag har inte tagit ut nåt iaf. Kan hända att polarn har gjort det. Kan kolla. Vad har det för betydelse förresten?

Kolla det, och somsagt, den dämpar ljudet och kommer att gå igenom med instatsen i.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

62 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
okej smile nej han hade inte plockat ut nåt från den. Då är frågan om man ska köpa ett helt nytt system eller vad man ska göra..

Är tacksam för alla tips och förslag.
Senast redigerat av Joooni (3 juni 2008)

263 Inlägg
3 juni 2008
wtf att få nerslag för hög bullernivå me en japsdämpare ;O här kommer man me 3" helsystem utan att dem klagar. Sätt dit en orginaldämpare istället för japs då?

Bjuuuu han!!

474 Inlägg
3 juni 2008
har du hål i avgassystemet då?

Volvo S60 2.5T AWD

62 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
_Jacob_ skrev:
wtf att få nerslag för hög bullernivå me en japsdämpare ;O här kommer man me 3" helsystem utan att dem klagar. Sätt dit en orginaldämpare istället för japs då?

Tyckte också det var lite skumt.. Polaren som hade bilen innan mig hade aldrig fått nedslag på det. hmm
Men låter som fan, det gör den tongue Nej jag lagade alla läckage. På så vis blev ju ljudet lite bara maffigare bara tongue

Ja det är väl bara o köpa en vanlig dämpare.. Har ingen själv. Problemet är att jag måste kapa ända från typ bakaxeln, efter den där lilla kurvan..

133 Inlägg
6 juni 2008
förstår inte hur man lyckas få en 2:a på de, hade 2,5" helavägen och simons minsta dämpare på min gammla 740, hela rörsystemet i taket i besikyningshallen höll på att skaka sönder, men den gick igenom:cool:
men fyll japsen med stål ull lr liknande bakom insatsen, borde ta bort mycke av ljudet.

3 124 Inlägg
6 juni 2008
du har väl 4" avloppsrör utan dämpare och en tom japs på slutet? Annars låter det ju märkligt att den skulle väsnas så mycket.

Sök