5745
Sök

Saab 95 2.0t byte av kamkedja!? Pris/info

1 866 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
Tja!

Jag har hört massa olika versioner på när man ska byta kamkedjan på en saab 95 01a. Men vad gäller egentligen? Ska man först byta när det börjar o skramla?
Och jag har även hört massa olika priser! HAr bland annat hört att kedjan kostar ca 2000:- plus några tusen för arbetet! stämmer detta? har även hört att ett byte kan kosta upp mot 15000:-.

Snälla kan inte någon berätta hur det egentligen ligger till?

131 Inlägg
7 juni 2008
Saab rekommenderar o byta kedja med mera när sträckaren är ute på 15mm. Max vad kedjesträckaren går ut är 19mm. Priser är beroende på vilken verkstad som ska göra jobbet. Gå in på speedparts.se där ser du vad kedjan, drev med mera kostar.

I drive I laugh and I Conquer

1 688 Inlägg
7 juni 2008
Kamkedjan skall bytas när den har blivit för lång. Det finns en automatisk spännare som spänner kamkedjan när den blir längre och längre. Denna kan du mäta utskjutet på över hur långt den stuckit ut.
Minns ej måttet dock, finns säkert många andra som vet.

Arbetskostnaden är ju beroende på vem som utför arbetet.
Materialet kostar 1190 kr för en komplett sats på speedparts.se
Länk http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ … _kit.shtml

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

1 866 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
okej... ja då var inte själva satsen så grymt dyr! Men vad tror ni det kan kosta att montera? från lägsta pris till högsta pris! Vill ju göra det hos någon som kan ge mig papper/stämpel på det hela!

1 866 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
ingen som vet eller har mer info?

8 928 Inlägg
7 juni 2008
Kostar allt från 7-15 000 bara ringa runt och fråga

Fotograf på Tierp iDag

Sök