4952
Sök

Saab 900i v8 108hk -88, få ut mer effekt...

7 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:
Jo, Gör en storservice det första du gör. Så fruktansvärt störande trötta ska dom inte vara.

Fick du dit kamkedjan 100% rätt när du hade bytt topplockspackningen?

På sin tid var den ju ett effektmonster nästan i storleksklassen wink

Det kan jag inte garantera, jag fick ju bara vara med och försöka göra de lätta grejerna och koka kaffe:P

tack för all hjälp!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
9 juni 2008
Byt avgassystem , öppet filter , Plana topplocket , Vassare kamaxel , Chippa bilen ( om den har databox ? )
Då har du ca säg sisådär 20 - 40 häst mer & Bra mycket bättre accelartion,

C H E V R O L E T <3

761 Inlägg
10 juni 2008
Men tänk efter. Killen vill att det ska gå att dra större laster smidigare. vad är då rätt? Att lägga effekten vid närme varvstopp eller öka vridet på lägre varv? jag hade iaf försökt att öka vridet på lägre varv. Ett bra luftfilter och en liten strypning av avgaset hjälper upp det en aning iaf. Sen att fräsa av topplocket är inte heller fel iofs.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

2 164 Inlägg
10 juni 2008
Svårt att få till dom gamla 8v nått nämvärt.
Inte värt att göra nått för man behöver först porta toppen eller byta till en 16v topp.
sen gäller de ju rätt avgassystem och då är ju lite längre insug ett sätt att få mer vrid i botten.
Sen lite mer motstånd i avgassystemet. Men de är som sagt inga lätta saker att göra.
Men jag måste nog tyvärr säga att de är enklare att byta bil till en turbo bil än att hålla på med bilen.

MVH

F

Sök