dreman skrev:
Hej, jag har en Saab 900i v8, 108h.
Motorn går fint, lite rost, bara 22.000mil. Går skitfint och bra på landsväg, känns nästan som att flyga fram;)
Men så fort man ska ha i lite last, eller dra en vagn, eller några polare och lite last eller bara ta sej upp för en backe så börjar man ligga illa till.. Jag önskar mej helt enkelt lite mera muskler i motorn..
Är inte så van att handskas med motorer men har läst massor på forumet för att komma på någon bra taktik.
De här förslagen har jag kommit på, låter det dumt, eller har ni någon annan idee eller kan berätta hur jag ska göra så skriv!
1. Byta motor, köpa gammal volvo eller ny saab på skroten, men verkar lite avancerat och ganska dyrt.. Skulle kanske kunna bli ganska mycket fel, speciellt om jag inte får besiktiga bilen!
2. Stoppa i en turbo. Men vet inte vad det gör för skillnad egentligen. låter bra!
3. Större avgassystem såg jag någonstanns, vet inte vad det skulle göra för skillnad men det har ändå nästan rostat ihop..
Skriv snälla något så jag vet hur jag ska gå till väga! Bilen är en familje klenod och jag hoppas jag kan hotta upp den lite!