3914
Sök

Tips på bra EGT / Bredbandslamda man kan köpa

One Man Clan
4 287 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
Ja som topicen lyder... söker EGT och bredbandslambda 

Gärna lite tips på olika modeller, deras pris å om dom har funkat bra

De är standalone mätare jag söker som jag kan ha vid mappning å om man senare kan koppla vidare dom te ett sprut via analog utgång är de ett plus smile Å om de är kombinerade EGT å bredisar i en å samma display gör inge bara man kan läsa vad de står på dom smile

Har kollat lite på AEM,Vems.Innovate,PLX men inte direkt fastnat för någon....

nån som kör med VEMS kombinerade egt å bredis?

tacksam för svar smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 juni 2008
kör en AEM fungerar fint faktiskt.  billig var den med.  + är 52mm formatet så den får plats i en mätarhållare

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

One Man Clan
4 287 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
torpis skrev:
kör en AEM fungerar fint faktiskt.  billig var den med.  + är 52mm formatet så den får plats i en mätarhållare

Jo jag har kollat på dom...man hittar dom i staterna för ca 1600 kr ju smile

Borde vara rätt lätta å ha vid mappning också när man ser blandningen både digitalt å med färg

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 juni 2008
har funkat bra för mig och min kompis (ms_t4) iaf, kör in signalen i nirat så kan man köra lite closed loop och sånt med.   trevligt vid besiktning om inte annat.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

One Man Clan
4 287 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
torpis skrev:
har funkat bra för mig och min kompis (ms_t4) iaf, kör in signalen i nirat så kan man köra lite closed loop och sånt med.   trevligt vid besiktning om inte annat.

De låter bra de smile

Vettifan hur bra de funkar med autotune på i ms men annars får man la mappa in de redigt från början...
Bara man har en egen mätare å inte kör lånat som jag gör nu :p är ju rätt bra vid felsökning sen också

Men du torpis har du svetsa i en EGT nippel i ett gjutjärnsrör förr? är de jävligt å få de att fästa å sitta kvar?

+Uppfinnare+
643 Inlägg
22 juni 2008
kan nån förklara vad en bredbandslambda är för mej?? big_smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

One Man Clan
4 287 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
Evil_90 skrev:
kan nån förklara vad en bredbandslambda är för mej?? big_smile

Med en bredbandslambda kan du kontrollera hur pass bra inställd din motor är

Man kan kontrollera hur pass bra bilen har förbrännt soppan å se ifall den går magert eller om den får för mycke soppa, å ställa in bilen efter de å tex ge mer eller mindre sås

+Uppfinnare+
643 Inlägg
22 juni 2008
jaha, så de e typ, en lambdasond som du kopplar till datorn då?? AHA, de e så dom kollar när dom mappar då eller? big_smile (ursäkta om jag stör tråden)

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 juni 2008
Evil_90 skrev:
jaha, så de e typ, en lambdasond som du kopplar till datorn då?? AHA, de e så dom kollar när dom mappar då eller? big_smile (ursäkta om jag stör tråden)

Jepp en jäkligt snabb och exakt lambdasond.

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 juni 2008
Xuri skrev:
torpis skrev:

De låter bra de smile

Vettifan hur bra de funkar med autotune på i ms men annars får man la mappa in de redigt från början...
Bara man har en egen mätare å inte kör lånat som jag gör nu :p är ju rätt bra vid felsökning sen också

Men du torpis har du svetsa i en EGT nippel i ett gjutjärnsrör förr? är de jävligt å få de att fästa å sitta kvar?

MAG och hög värme så går det jättefint.  förvärm med gas om du är osäker smile

62 Inlägg
22 juni 2008
Jag kan rekommendera vems, jag har en själv och flera bekanta till mig..
Smidigt också med både egt och bredband i samma så man slipper massa mätare..

One Man Clan
4 287 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Xuri skrev:
torpis skrev:

De låter bra de smile

MAG och hög värme så går det jättefint.  förvärm med gas om du är osäker smile

Okej de låter bra smile  får la se vad de blir för något ....men de lutar lite åt Vems  big_smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 juni 2008
länk till den?

One Man Clan
4 287 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
torpis skrev:
länk till den?

http://www.vems.se/?p=2&prod_id=11&action=vprod

Sen får man köpa EGT.n separat för 700kr men tot-priset på 3400 är inte så dyrt...

Sök