Fordonsvärdering!! Kostar Pengar!!

FireTraXX DFFL
17 april 2008 · 9 020 Inlägg

Janus skrev:
Jag tycker www.fordonsvärderingen.se är en bra service för de som inte kan så mycket om bilar och bilvärdering! Man får tänka på att alla inte kan lika mycket om bilar som vi. Har faktiskt själv värderat min bil där för ett tag sedan och det stämde förbluffande väl!

Nästan lika bra som priserna på blocket.se?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Skaune
17 april 2008 ·

fattar inte det hela? bilar är så individuella när de når en viss ålder, det e skicket mm som avgör, de små detaljerna helt enkelt! det tror jag knappast att den hemsidan kan räkna med i sina kalkyleringar!
Men varför inte bara knalla in på blocket och slå märke modell årsmodell o mil o så får man upp en hel lista, sen kan man ju bara jämföra! svårare än så e det inte!

dj_padde
17 april 2008 · 1 813 Inlägg

då kom du undan billigt när du gjorde det.. jag gjorde med en sådan värdering på min gamla bil och då skicka dom hem ett papper på vad den var värd. + en räkning på 542:- fick säga till mamma att ringa dom och säga att jag var under 18år så dom har ingen rätt att krva mig på pengar:P funkade ju fint bara att jag fick betala halva men ändå.. stod inget på sidan alls och det sa vi till dom tog 3 timmar sen stod det med på sidan haha i en liten jävla text längst ner på sidan. och vem kollar där först?? ingen... men bilen var värd 55 tusen iaf haha och fick inte mer än 45 för den så inte fan stämmer det haha:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
nhn
18 april 2008 · 2 Inlägg

FireTraXX skrev:

nhn skrev:
Hej

Vill man försvåra livet för oserösa hemsidor som www.fordonsvarderingar.se måste vara att uppmana folk till att klicka på deras annons, då blir de debiterade en kostnad från google för att någon har klickat på deras annons, dock utan att fylla in något på deras hemsida. Gör tillräckligt många detta borde detta generera en kostnad för dem.

Mvh Nicke

De blir debiterade kanske 0.01 öre per klick, tro inte att de blir ruinerade av det.

www.google.se/adsense

*  Visning - Detta alternativ ges endast mycket stora sajter med tusentals besökare dagligen, förvänta dig inte få betalning på detta sätt om du inte dagligen har ett par tusen besökare. Summan kan variera och ligger oftast mellan 5 till 10 öre/visning.
    * Klick - Detta är det vanligaste sättet för mindre sajter. Här är betalningen ca 1 kr per klick.
    * Lead - Betalningen här beror på vad besökaren måste göra. Måste han bara göra en sökning på sajten får man några kronor, måste han däremot bli medlem på sajten kan man få 3-15 kr.
    * Avslut - Detta är det man får absolut mest för. Å andra sidan är det inte ofta besökaren besöker en sajt och gör något som kostar pengar. Man får betalt efter vad sajten säljer. Ibland får man betalt i procent (dvs, köper besökaren något dyrt på sajten får du bra betalt, köper han/hon något billigt blir det mindre betalt). Procentsatsen ligger ofta runt omkring 5%. Ibland får du en fast summa om besökaren gör ett köp. Det kan vara allt ifrån 20 till över 100 kr. Som sagt, ju dyrare tjänster annonsörerna säljer, ju större tendens har de att betala mycket.

Kom ihåg att alla priser är ungefärliga, fast de absolut flesta annonsörer ligger på dessa nivåer.

Verkar som om de får betala lite mer än 0.01 kr, ser ut att vara ca 1 kr per klick.
http://www.javascript.nu/pengar.shtml

Mvh Nicke

johaaan
18 juni 2008 · 4 Inlägg

Min tjej gjorde en värdering hos detta företag (FVAB), och idag dimper det ner en räkning på 399:- Ska också ringa dem imorgon och ta ett snack. Verkar vara ganska lätt att "slippa" betala. Man blir ju lite halvsur när man får betala 400 kr för ingenting egentligen. Men jag hoppas att det ska lösa sig.

"Sveriges mest nöjda bilägare kör Impreza"
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
18 juni 2008 · 1 874 Inlägg

tompaq skrev:
Gör inte som jag... att lockas av en enkel fordonsvärdering utan att läsa igenom allt....

Verkar enkelt och kul smile en snabb värdering på din bil.... fyll bara in bil mätarställning och telefonnummer så får du svar via sms! låter hur kul som helst.
jag gjorde det och kollade inte runt på sidan först... visar sig att värderingen kostar 299:- och att fakturan kommer i efterskott!
Jäkligt dumt att inte kolla upp det innan....
länken till sidan finns här på Garaget.org.
jag ringde iallafall kundtjänst och dom annulerade min order . riktigt bra!

men ett tips till er som lockas.... gör inte som jag... läs först!

Tyvärr gjorde jag EXAKT likadant som dig med min förra bil. Jag hade precis köpt den
och tänkte att det lät lite kul att man kunde värdera den snabbt och enkelt. Såg inget
om någon kostnad.. sen kom den roliga fakturan. Det finns ju trots allt sidor där man
kan värdera bilen gratis. Men ska man ha en individuell värdering så kostar det...

Smiley Legitimerad Lamphållare
18 juni 2008 · 369 Inlägg

jupp jag har med åkt på de här på garaget de suger, dom värderade min ena 740 till 9000kr, jäkligt dålig värdering då den gått 45 tusen mil, är obesiktigad och oskattad big_smile

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
nordstromj
18 juni 2008 · 1 772 Inlägg

tompaq skrev:
Gör inte som jag... att lockas av en enkel fordonsvärdering utan att läsa igenom allt...

Hehe, höll på att göra samma misstag tongue

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Norde fotointresserad
30 juni 2008 · 2 307 Inlägg

Fordonsvärderingen stämda av KO

Läste på Svenska Dagbladet idag att Fordonsvärderingen har blivit stämda av KO nu
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1418531.svd

Senast redigerat av Norde (30 juni 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang