8409
Sök

Vad händer om man kör med steg 3 box i en saab utan tillräcklig hårdvara??

1 174 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Har blivit erbjuden steg 3 från maptun till min saab..
Det jag undrar då är, eftersom steg 3 innehåller chip, sportfilter och 3" från turbon..
Och jag inte har 3" system ännu.. Vad händer om jag kopplar in databoxen ändå´??
Är det farligt eller vad händer??

"If you're in control, you're not going fast enough"

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
16 juli 2008
Ring killarna på maptun och kolla smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

337 Inlägg
16 juli 2008
de e inte bra å köra utan de systemet... måste ha mer flöde! har du inte råd så ska du vänta med å sätta på boxen tills du har råd med avgassystem smile finns rätt billigt om du kan knåpa ihop ett själv från tex mekonomen smile

3 liters diesel, mumma!

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 juli 2008
Lite generella tips. Det förefaller som om du köper en box av en privatperson...  Det finns många olika mjukvaruversioner och motormodeller att hålla ordning på. Kolla så det verkligen är rätt nummer överallt.  Kontrollera även så att det är så enkelt som att byta box rakt av.  Stöldskydd och annat kan mycket väl börja spöka för dig.

Kan ju vara så att någon säljer sin box för att få in pengar och skiter i om det fungerar för dig.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 174 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Rwd skrev:
de e inte bra å köra utan de systemet... måste ha mer flöde! har du inte råd så ska du vänta med å sätta på boxen tills du har råd med avgassystem smile finns rätt billigt om du kan knåpa ihop ett själv från tex mekonomen smile

Okej.. ja jag funderar på att bygga ihop något eget annars blir det JT när man får pengar över.. (typ aldrig) roll

"If you're in control, you're not going fast enough"

Sök