1 lr 2 JT ljudämpare på s70.

fritte89
26 juli 2008 · 104 Inlägg

Tja jag skall köpa mig ett avgas system från jt till min s70 gle.

Jag vill att bilen skall låta rätt högt på ut sidan, men vill inte att det brötar så mycket på in sidan.

nån som har ett med en dämpare som kan berätta lite hur det låter i bilen vid vissa varvtal mm..

känner en som har den med två och tycker den låter lite mesigt. har även åkt i en som har haft jt med två dämpare och tagit bort den längst bak m läckte lite med och det var jobbigt att åka i den i 120km/h.välldigt högt dovt ljud i bilen.

skall jag välja det med 1 lr 2 ljuddäpare, halvsats (motor GLE)


Tack på förhand///

s70 Power
jocket4
26 juli 2008 · 189 Inlägg

Jag har en halvsats från JT med en dämpare på min 850 t5a, och det låter rätt mycket inne i bilen när man åker... kör på två om du inte vill att det ska låta för mycket..

torpis Forummoderator
26 juli 2008 · 10 576 Inlägg

Det är en rackans skillnad på en turbobil och en sugis...  hade valt två dämpare alla dagar i veckan... minst.  låter EPA annars.

välj öppet filter för att öka rätt ljud

Senast redigerat av torpis (26 juli 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
FLindgren
26 juli 2008 · 5 089 Inlägg

Låta epa ur en femma?? du borde ju ha stryk, raka rör ur en volvofemma bara:D
Skämt å sido, jag har jt 3 " hela vägen med två ljuddämpare och ingen kissemisse, det låter en hel del i bilen vid speciellt farter, speciellt i baksätet.

Men jag tycker själv att den låter lite för lite utanför, så vill du lida men låta gott så tar du en, vill du åka komfort så ta tvåwink

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
torpis Forummoderator
26 juli 2008 · 10 576 Inlägg

FLindgren skrev:
Låta epa ur en femma?? du borde ju ha stryk, raka rör ur en volvofemma bara:D
Skämt å sido, jag har jt 3 " hela vägen med två ljuddämpare och ingen kissemisse, det låter en hel del i bilen vid speciellt farter, speciellt i baksätet.

Men jag tycker själv att den låter lite för lite utanför, så vill du lida men låta gott så tar du en, vill du åka komfort så ta tvåwink

lite olika filosofier smile jag vill av naturlig anledning inte synas/höras för mycket....

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
fritte89
26 juli 2008 · 104 Inlägg

låter som jag borde ta två dämpare då jag pendlar 13 mil varje dag

s70 Power
Christian S
27 juli 2008 · 4 816 Inlägg

fritte89 skrev:
Tja jag skall köpa mig ett avgas system från jt till min s70 gle.

och va är en S70 GLE för nån variant? finns ingen sån, du har ju en S70 2,5 förmodligen med SE paket och kanske även affärspaket.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
fritte89
27 juli 2008 · 104 Inlägg

ja det e 2,5se men skrev det för att folk skulle fatta

s70 Power
dadde
27 juli 2008 · 2 164 Inlägg

jag hade valt en dämpare bara för att det ska bröta! big_smile sen kan man ju alltid spela musik i bilen, eller ha hörselkåpor smile

"Life´s too short to drive a boring car"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang