Bilar ni kört sönder??=)

RonjaM
11 augusti 2008 · 11 Inlägg

hm..... Audin, första bilen, krockade ja brutalt i 5 km/h i en bilkö. kylaren for.
Volvon hetsades tills växellådan lät som en baslåda.....
Golfen hetsades också tills drivaxeln gick av.
Forden körde mitt ex sönder, och senaste bilen håller än. Snart ett år, det är rekord!

Aga_Diff Bärs!
11 augusti 2008 · 3 456 Inlägg

evilmaster skrev:
Audi 100 1.8 -87 - Somnade vid ratten och körde in i ett mitträcke av vajertyp. sad
Mitsubishi L300 - Somnade och körde in i ett träd.. sad

Illa... roll



OT:

4st M47 lådor i div 740's
1st Sprängd lamell även det i en 740
1st M46 låda
2st Bakaxlar
2st Motorer (1st B230A & 1st B230F)
div. kylare, bromsskivor, avgasystem
Kraschat en Sierra mot ett elskåp
Lagt en 740 i ett dike

Orkar inte fortsätta, listan går ju att göra hur lång som helst...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Gulmun * Klåpare
11 augusti 2008 · 1 718 Inlägg

Körde sönder min första bil, en 240 på ett ganska ovanligt sätt. Min höggravida sambo, 122kg, satt fram, hennes syster, 165(!)kg och en kompis på 129kg satt bak. Jag vägde då 90kg. Sammanlagt 506kg.
Bilen gick slött som stryk och båda bakfjädrarna brast och länkarmsbussningarna + dämparna tog mycket stryk...
Är ganska säker på att jag överskred bilens maxvikt. lol

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Aruzo Ace Ventura
12 augusti 2008 · 1 240 Inlägg

Gulmun skrev:
Körde sönder min första bil, en 240 på ett ganska ovanligt sätt. Min höggravida sambo, 122kg, satt fram, hennes syster, 165(!)kg och en kompis på 129kg satt bak. Jag vägde då 90kg. Sammanlagt 506kg.
Bilen gick slött som stryk och båda bakfjädrarna brast och länkarmsbussningarna + dämparna tog mycket stryk...
Är ganska säker på att jag överskred bilens maxvikt. lol

Hahah du var en myggviktare i de sällskapet! tongue

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
Surferboy Vindsurfare
12 augusti 2008 · 150 Inlägg

mahah!



Avverkade bilar:


Mammas Audi A6 gasade jag med tills vattenpumpen havererade
----> motorn kokade..

Pappas Saab 9000 kördes väl också lite väl hårt
----> vevlagerras

Min Bmw E28 plågades till max hela vägen från norrköping till karlstad, tappade oljetrycket 2 mil hemifrån
----> vevlagerras

Min Saab 9000 buskördes med blanka sommardäck på underkylt/snö, brakade in i ett felplacerat hus i 50km/h
----> kvaddad fälg, krossat blinkersglas och lite repor i fronten

Min Volvo 760 sladdade runt lite lätt på en grusparkering i 30min
----> vevlagerras



Nästa offer: roll


Min Saab 9000 2,3T
Troliga scenarion:
vevlagerras, lådras, drivknutssallad, deformerad kaross, elr liknande....


"Det är inte frågan OM det kommer rasa, utan bara när och hur spektakulärt!"



// Tobbe
(Obotlig blyfot.. neutral )

Hellre omkommen och bortförd än bortkommen och omkörd!
Team-Adolfsson Gödseldräng
12 augusti 2008 · 4 529 Inlägg

BMW 320 E30

https://www1.garaget.org/gallery/archive/22688/303903_58l9yk.jpg

JaggaChafen Tesla Senior Technician
13 augusti 2008 · 2 307 Inlägg

civic skrev:
Har också somnat bakom ratten med min förra Mazda 323 -90. Körde över i diket på andra sidan vägen å "hoppade" över en grus-infart. Blev ingenting på varken mej eller bilen.

Sen tog vi död på min gamla saab 900i -88. Jävlar vilka pansarvagnar. körde in i en stor gran å de blev bara en liten buckla i kofångaren. bra bilar. sen gick växellådan sönder och så tappade vi avgassystemet. den gjorde 40km/h sen starta den inte. hade 800m kvar till skroten.  haha

Jaa fan vilka grymma bilar det e

Har faktiskt rasat 2 motorer på Saab 900,

En 900 83 med enkelförgasare o 4 växlad låda å ingen varvräknare kördes allt som oftast fram o tillbaks till göteborg på motorvägen med 190 km/h på mätarn undrar hur många varv det blir rasade efter den behandlingen efter 4000 mil utan oljebyte.... konstigt.. Bytte maskin å körde faktiskt sönder lådan ett år senare(Ända 900 lådan jag kört sönder och jag har haft många både turbo å ikke turbo å kör inte som din morsa direkt)

900 t16 84. En bil som jag köpte färdigt vanvårdad bilen hadde gått minst 60000mil innan tungagasfotststefan köpte den å brände en kolv styggt

Kan fortsätta i evigheter

Volvo 142 jag hade som första bil skall vi inte prata om sikken jävla skit rasade låda bakaxel insprutning la av stötdämparna lossnade dörren uppnade sig när jag körde i ett gupp en gång snacka om att skita ner sig

Senast redigerat av JaggaChafen (13 augusti 2008)

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Pa3rlan dBverkstan.se
13 augusti 2008 · 64 Inlägg

Kul trådsmile
Förra sommaren så lyckades jag ta kol på min b18 som satt i mitt dåvarande åk (volvo duett a-traktor) hade kört den tom på olja säkert ett tiotal gånger, då den drog lika mycke olja som bensin nästan och en vacker dag i juli började ett lager att levaom, försatte att köra tills det small tongue traktorn lever nu vidare med en betydligt fräshare b20 tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang